13

زنان خبرنگار و مشکل اعزام با تیم های ورزشی مردان

  • کد خبر : 4707
  • 31 اردیبهشت 1397 - 14:00
زنان خبرنگار و مشکل اعزام با تیم های ورزشی مردان

زنان خبرنگار در ایران برای پوشش رسانه ای رویدادهای ورزشی دچار مشکل هستند و موانع زیادی دارند. حال این مسئله در اعزام های همراه با تیم های ورزشی مردان نیز وجود دارد و فدراسیون ها مجبور هستند که در اعزام های طولانی نظیر لیگ ملت های والیبال فقط مردان خبرنگار را اعزام کنند.

به گزارش IWsports، اعزام زنان خبرنگار همراه با تیم های ورزشی مردان همواره یکی از مشکلات موجود در پوشش رسانه ای است. در سال  های اخیر اعزام دختران خبرنگار همراه با تیم های ورزشی زنان بوده و یا زمانی با مردان اعزام شده اند که زمان سفر کوتاه بوده و اینکه عکاس و خبرنگار خانم همراه با یکدیگر بودند.

فدراسیون والیبال نیز در سال های اخیر همواره دختران خبرنگار خود را به رویدادهای مختلف اعزام کرده است هرچند که گاهی انتقادهایی نیز مطرح شده است. اما این اعزام در خصوص لیگ جهانی والیبال متفاوت بوده است.

لیگ جهانی به شکلی است که تیم ملی باید حدود یک ماه در کشورهای مختلف بازی کند و به همین دلیل خبرنگار مرد همراه تیم اعزام می شود.

علاوه بر طولانی بودن سفر، جابه جایی مداوم و البته مشکل اسکان یک خانم در هتل و هزینه آن در سال های اخیر فدراسیون را برآن داشته که از خبرنگاران زن در اعزام های دیگر استفاده کند.

لیگ ملت های سال 2018 نیز که به زودی آغاز می شود و قاعدتا این دوره هم به مانند دوره های قبل لیگ جهانی والیبال از خبرنگار زن استفاده نکند.

این تصمیم فقط مربوط به فدراسیون ضیایی نیست و در زمان داورزنی نیز همین روال وجود داشته است.

قطعا این موضوع انتفادات فراوانی به همراه دارد اما این مربوط به یک فدراسیون نیست و مشکلی است که در نحوه پوشش رسانه ای در ورزش ایران وجود داد. مسئله ای که قطعا باید از سوی مسئولان اصلی مورد بازنگری قرار بگیرد. زنان خبرنگار مشکلات فراوانی را نه تنها در ایران بلکه در چنین رقابت هایی دارند.

شاید بهتر است مسئولان تصمیم گیرنده که از حراست وزارت ورزش می توان نام برد فکری به حال این موضوع کنند تا فدراسیون ها مجبور نباشند چنین گزینش هایی را انجام بدهند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=4707

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.