15
نقل و انتقالات والیبال

مینا روستا به باداجوز اسپانیا پیوست | تجربه شیرین والیبالیست ۲۸ ساله

  • کد خبر : 66606
  • 12 شهریور 1400 - 7:52
مینا روستا به باداجوز اسپانیا پیوست | تجربه شیرین والیبالیست ۲۸ ساله
مینا روستا مدافع ۲۸ ساله فصل گذشته تیم والیبال سایپا به تیم باداجوز در سطح دوم والیبال زنان اسپانیا پیوست.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ در ادامه روند حضور والیبالیست‌های ایرانی در تیم‌های خارجی، مینا روستا والیبالیست ۲۸ ساله سایپا راهی اسپانیا شده تا در تیم باداجوز این کشور بازی کند.

مینا روستا فصل گذشته با سایپا قهرمان لیگ برتر والیبال شد و پیش از آن، یکی از اعضای تیم ملی در جریان حضور در دور انتخابی المپیک توکیو بود. حضور در والیبال اسپانیا تجربه‌ای است که بازیکن ۱۷۸ سانتی متری سایپا برای آن، خوشحال به نظر می‌رسد.

روستا پیش از پیوستن به سایپا یک فصل در شهرداری قزوین بازی کرده بود و پیش از آن در ذوب آهن و در سال‌های دورتر در میزان مشهد، دانشگاه آزاد و گاز تهران حضور داشت.

روستا پیش از این در مسابقات والیبال قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۷ برای ایران به میدان رفت و عضو تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران در مسابقات آسیایی ۲۰۱۵ بود.

 

سطح اول والیبال زنان اسپانیا با عنوان سوپرلیگا شناخته می‌شود که ۱۲ تیم دارد و قدمت آن به ۵۳ سال قبل می‌رسد. سطح دوم اما سوپرلیگا ۲ نام دارد که لیگ شلوغی است.

۳۶ تیم در سوپرلیگا ۲ حضور دارند و در ۳ گروه ۱۲ تیمی با هم مسابقه می‌دهند تا تیم‌های برتر وارد مراحل بالاتر شوند. باداجوز، که تیم والیبال زنان آن در سال ۲۰۰۳ تأسیس شده است تمرینات خود را به زودی آغاز خواهد کرد.

باداجوز شهری کوچک و با جمعیت ۱۵۲ هزار نفری در جنوب غرب اسپانیا است که در نزدیکی مرز پرتغال قرار دارد و بخشی از ایالت اکسترمادورا به شمار می‌رود که روستا به زودی در آن ساکن خواهد شد.

مینا روستا اولین زن ایرانی باداجوز است اما اولین ایرانی نیست زیرا این تیم پیش از این در والیبال مردان، بازیکنانی جذب کرده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=66606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.