9
تکواندو نونهالان جهان در بلغارستان

باران لیوانی و ساینا علیپور صاحب نشان طلا شدند

  • کد خبر : 83600
  • 06 مرداد 1401 - 21:25
باران لیوانی و ساینا علیپور صاحب نشان طلا شدند
باران لیوانی و ساینا علیپور دختران تکواندوکار ایران در نخستین روز مسابقات تکواندو نونهالان جهان در بلغارستان به مدال طلا رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مسابقات تکواندو نونهالان دختر جهان از امروز در صوفیه بلغارستان آغاز شدند و باران جمال لیوانی و ساینا علیپور برای ایران طلا گرفتند.

باران لیوانی و ساینا علیپور نخستین اعضای تیم دختران ایران بودند که روی شیاپ چانگ رفتند و باران جمال لیوانی در وزن ۲۹- کیلوگرم طلایی شد.

نماینده وزن ۲۹- کیلوگرم تیم ملی دختران ایران با برتری مقابل همه رقبا و بدون از دست دادن حتی یک راند  روی سکوی نخست ایستاد و طلا گرفت.

باران جمال لیوانی در مبارزه پایانی «یارینا پوگان تسوا» از قزاقستان را در 2 راند پیاپی (11 بر 4 و یک بر صفر) شکست و نخستین مدال طلای تیم ملی ایران در این مسابقات را به خود اخصاص داد.

وی امروز صبح کار خود را با برتری ۲ بر صفر و با نتایج ۱۲ بر صفر و ۱۴ بر ۲ مقابل «واپنیک کسنیا» از آمریکا آغاز کرد و در ادامه با با نتایج مشابه ۱۲ بر صفر در دو راند «استایکویو آیکاترینی» از یونان را از پیش رو برداشت.

باران لیوانی سپس در دو راند برابر «سامانتا کروز» از پورتوریکو صاحب برتری شد و با صعود به نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کرد. جمال لیوانی در این مرحله  در پیکار با «اعظم جوانوا» از ازبکستان صاحب برتری شد و به دیدار نهایی صعود کرد.

دومین طلا به نام ساینا علیپور

ساینا علیپور تکواندوکار وزن ۵۱- کیلوگرم تیم ملی کشورمان  با کسب پیروزی مقابل همه رقبا موفق به کسب مدال طلای وزن 51- کیلوگرم شد.

وی در مبارزه پایانی «ماگدالینی کلا کالا» از یونان را پیش روی داشت و در 2 راند متوالی و با نتایج 6 بر 4 و 11 بر 5 صاحب برتری شد و روی سکوی نخست جهان ایستاد.

علیپور دور نخست استراحت داشت و سپس «وروک» از هلند را در دو راند شکست داد و در ادامه «وانیا رانکوف» از صربستان را نیز با همین نتیجه از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی صعود کرد.

وی در این مرحله نیز 2 بر صفر در اند شماری برابر «یارا حمزه» از آلمان صاحب پیروزی شد و به دیدار نهایی راه پیدا کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=83600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.