17

اعزام تیم ملی هندبال بانوان به مسابقات غرب آسیا ؟ نه پول هست و نه منطقی است!

  • کد خبر : 16082
  • 27 آذر 1397 - 18:11

مسابقات هندبال زنان غرب آسیا رد حالی اواخر بهمن 97 در بیروت لبنان برگزار می شود که امید زیادی برای حضور تیمی از ایران در این مسابقات وجود ندارد. سال گذشته تیم شهید چمران لارستان با نام ایران در این مسابقات شرکت کرد و به سادگی اول شد اما امسال مشکلات مالی احتمالا مانع از حضور خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس؛ تیم ملی هندبال زنان ایران به تازگی از مسابقات قهرمانی آسیا در کوماموتوی ژاپن به ایران بازگشته و با رتبه ششم در این مسابقات کار خود را به پایان برده است.

حدود 2 ماه دیگر در اواخر بهمن 97 مسابقات هندبال زنان غرب آسیا در لبنان برگزار می شود اما بعید است تیم ملی بانوان ایران در این مسابقات حضور داشته باشد زیرا شرایط مالی برای اعزام تیمی از ایران به این مسابقات فراهم نیست و فدراسیون هندبال هم پس از حضور تیم ملی در ژاپن با سختی و با دریافت پول از وزارت ورزش ، بعید است به این اعزام تن در دهد.

از سوی دیگر مسابقات غرب آسیا به نوعی تبدیل به مسابقات تیم های درجه سوم هندبال آسیا شده و تیم های غرب آسیا که در سطح رقابت در مسابقات قهرمانی آسیا نیستند در این مسابقات شرکت می کنند. به عبارت دیگر مسابقات غرب آسیا نوعی مسابقه برای توسعه هندبال در کشورهای غرب آسیا است که نسبت به سایر نقاط آسیا تیم های ضعیف و نوپایی هستند.

بدیهی است در این شرایط حضور تیم ملی بانوان در این مسابقات چندان هم منطقی نیست و نه عنوان قهرمانی آن ارزش خاصی دارد و نه اوضاع مالی فدراسیون هندبال اجازه می دهد که تیمی به این مسابقات اعزام کند.

با این وجود در صورتی که شرایط اعزام فراهم باشد اعزام یک تیم جوان از ایران به عنوان تیم امید یا تیم ملی ب می تواند برای هندبال ایران مفید باشد و میدانی برای تجربه اندوزی در اختیار ستاره های جوان لیگ قرار دهد. سال گذشته تیم شهید چمران لارستان با نام ایران در این مسابقات شرکت کرد و به سادگی مقام قهرمانی را به دست آورد.

در آن زمان در مورد قهرمانی شهید چمران لارستان در مسابقات غرب آسیا در اردن نوعی بزرگ نمایی صورت گرفت که هدف از آن بزرگ نمایی ، مجاب کردن کمیته ملی المپیک به اعزام تیم ملی بانوان به بازی های آسیایی جاکارتا بود که در نهایت این برنامه ناکام ماند و اعزامی در کار نبود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=16082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.