14

زهرا جعفر آبادی قهرمان 20 کیلومتر پیاده‌روی ؛ دورخیز برای سومین رکورد شکنی

  • کد خبر : 5935
  • 03 تیر 1397 - 18:25
زهرا جعفر آبادی قهرمان 20 کیلومتر پیاده‌روی ؛ دورخیز برای سومین رکورد شکنی

زهرا جعفر آبادی قهرمان 20 کیلومتر پیاده‌روی کشور از استان قزوین از اختلاف زیاد ایران با سطح اول آسیا سخن گفته است. او می گوید در مرحله سوم لیگ طلایی می خواهد برای سومین بار رکورد شکنی کند.

به گزارش IWsports  مسابقات 20 کیلومتر پیاده روی به تازگی شرایط برگزاری آن در ایران فراهم شده و تاکنون تنها دو بار به‌صورت رسمی برگزار شده است در حالی که در گذشته تنها در 10 کیلومتر این رقابت ها برگزار می‌شد.

زهرا جعفر آبادی از قزوین ورزشکاری است که از بهمن ماه 96 فعالیت حرفه‌ای خود را در این رشته آغاز کرده است و در این مدت کوتاه توانسته دو بار رکورد ملی را جابه جا کند.

این دختر با انگیزه و مستعد حالا اهداف بزرگتری برای خود در افق درخشان عرصه ورزش تعیین کرده و  تلاش دارد اولین بانو ایرانی در این رشته باشد که در مسابقات آسیایی و جهانی رکورد شکنی می‌کند، کشورهای دیگر آسیایی کمپ های تخصصی دارند و در این زمینه به طور اختصاصی فعالیت می‌کنند، اما هیچکدام از این‌ها باعث عقب نشینی جعفرآبادی نشده او در گفت‌وگو با آی دبلیو اسپورتس درباره شرایط خود توضیح داده است:

آماده حضور در مسابقات 2019  ژاپن می‌شوم

با حمایت فدراسیون دومین دوره مسابقات رسمی 20 کیلومتر پیاده روی در مشهد برگزار شد و توانستم رکورد ملی این رشته را که به نام خودم بود 10ثانیه بهبود بخشم، متاسفانه نتوانستم ورودی جاکارتا را کسب کنم اما به مسابقات 2019 ژاپن اعزام خواهم شد، هنوز مدت زیادی از فعالیتم در این رشته نمی‌گذرد قطعا با تمرین بیشتر به اهدافم می‌رسم.

در دور سوم لیگ طلایی برای سومین بار رکورد می‌شکنم

مسابقات پیاده روی فقط در ژاپن برگزار می‌شود و چون این رشته تازه در ایران شکل گرفته است زمان لازم داریم تا بتوانیم به کیفیت مطلوب مدنظرمان نزدیک شویم، دور سوم لیگ طلایی کمتر از دو هفته دیگر آغاز می‌شود و با تمریناتی که انجام دادم امیدوارم بتوانم رکورد بهتری را ثبت کنم.

نبود امکانات اختلافمان را با سطح اول آسیا زیاد می‌کند

چون امکانات خوبی در اختیار نداریم با سطح اول آسیا اختلاف زیادی داریم، اگر فدراسیون از ما حمایت ویژه کند و تلاش کند اردوهای با کیفیت بالا با چین و ژاپن برگزار شود تا اسفند ماه می توانم ورودی خوبی برای رقابت های آسیایی بگیرم.

چین قدرت اصلی پیاده روی است

در حال حاضر چین قدرت اصلی در این رشته به حساب می‌آید و بهترین رکورد آسیا یک ساعت و 38 دقیقه است، مربیان خوبی داریم و در تهران تمرین می‌کنم  چرا که امکانات تهران با قزوین قابل قیاس نیست.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=5935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.