6
با اعظم آخوندی، درباره شرایط اسف‌بار این روزهای فوتسال

آقای مسئول، فوتسال را دریاب!

  • کد خبر : 93074
  • 04 شهریور 1402 - 10:04
آقای مسئول، فوتسال را دریاب!
وضعیت فوتسال زنان ایران خوب نیست. اخباری از این رشته می‌شنویم که کاممان را تلخ می‌کند. اعظم آخوندی، درباره اوضاع این روزهای فوتسال می‌گوید.

به گزارش افرا ورزش، اگر به دنبال خبر خوشی از فوتسال زنان در این روزها هستید، باید با صراحت و در کمال ناراحتی و نگرانی اعلام کنیم که هیچ خبر خوشی نیست، که تبعیض و نابسامانی  صدای ستاره‌های فوتسال ایران را درآورده.

ستاره‌هایی که روزی قهرمان آسیا شدند، حالا در بلاتکلیف‌ترین حالت ممکن‌اند و هریک به نوعی سعی می‌کنند از این وضعیت بگویند تا شاید پاسخی از مسئولان بگیرند.

وضعیت اقتصادی و بلاتکلیفی تیم‌ها و بازیکنان یکی از مهم‌ترین مشکلات این روزهای فوتسال است که به سبب آن فعلا نه از سوپرلیگ خبری هست و نه وضعیت بازیکنان و تیم‌هایشان مشخص است

تا تهدید تیم‌ها به انصراف از حضور در سوپرلیگ هر روز تیتر یک رسانه باشد. در این باره اعظم آخوندی، دروازبان تیم ملی فوتسال ایران به گفتگو نشستیم.

نمی‌توانم عمق فاجعه را بیان کنم

چه بگویم که بتوانم عمق ناراحتی‌ام از فاجعه‌ای که در فوتسال در حال رخ دادن است، را بیان کنم؟ متاسفانه تیمی که قهرمان آسیا بود و آن همه ستاره و استعداد داشت، به سبب بی توجهی در حال نابودی است.

تیمی پر از استعداد و دخترانی که از این راه درآمدی دارند در حال فروپاشی است. من از فرشته کریمی ممنونم که از موقعیت خودش استفاده می‌کند تا کاری کند که اوضاع فوتسال بهتر شود. این تبعیض‌ها خیلی اذیت کننده است و همه ما را اذیت می‌کند.

تکلیف لیگ مشخص نیست

اصلا تکلیف لیگ معلوم نیست. تیم ملی که آنطور رها شده است، این هم از لیگی که ما هرسال می‌گفتیم قوی و پویا است! تلاش چندین ساله مربیان و بازیکنان در حال از دست رفتن است و این تبعیض‌ها باعث می‌شود که جامعه فوتسال خیلی آسیب ببیند.

متاسفانه خیلی از تیم‌ها دارند انصراف می‌دهند و این در شرایطی است که خیلی از ما حتی مبالغی از قرارداد پارسالمان را هنوز دریافت نکرده‌ایم که می‌شنویم تیم‌ها یا می‌خواهند انصراف دهند.

آنها هم که می مانند قراردادهای خیلی پایین ببندند. این اوضاع خوشایند جامعه فوتسال نیست و از آن همه متضرر می‌شوند. همه ما اعم از بازیکن، مربی و ..از این وضعیت متضرر می‌شویم و همه باید دست به دست هم دهیم و اجازه ندهیم این اتفاق بیفتد.

اوضاع این‌طور بماند، خیلی‌ها می‌روند

در حالت عادی قراردادهای ما آنقدر کم است که اکثر بچه‌ها بعد از اتمام لیگ تلاش می‌کنند یک منبع درآمد داشته باشد و در حالت عادی هم قراردادهای ما کفاف این فشار و تورم را نمی‌دهد چه برسد به این‌که بخواهند از مبلغ آن کم کنند و یا اصلا قراردادی در کار نباشد.

وقتی شرایط اینطور است باید چکار کنند جز رفتن؟ ما انسانیم و باید کاری کنیم که خودمان را شرایط سخت نجات دهیم.چطور می‌شود کاری نکرد وقتی می‌بینیم اوضاع دائما بدتر می‌شود

و هرچه می‌گوییم به داد ما برسید، کسی اهمیتی نمی‌دهد. همه کشورها برنامه‌ریزی‌های درست سالیانه دارند و سال به سال بهتر می‌شود اما اوضاع تیم قهرمان آسیا الان این شده است! همه لیگ‌ها،کشورها و کلا آدمیزاد دنبال بهتر کردن شرایط است و ما هم باید در این راستا پیش برویم اما گویا همه چیز بدتر می‌شود.

آقای مسئول، فوتسال را دریاب

آقای تاج؛ مسئولان گرامی، فدراسیون می‌تواند کاری کند که باشگاه‌های بزرگی که شرایط تیم‌داری دارند و فوتبال آقایان را حمایت می‌کنند، از فوتسال زنان هم حمایت کنند. فدراسیون باید وارد عمل شود،مسئولین باشگاه‌ها و مدیرعامل‌ها هم حمایت کنند.

ما وقتی با باشگاه‌های بزرگ صحبت می‌کنیم، می‌گویند بودجه بسته شده و دیگر بودجه نداریم. مگر چقدر بودجه برای تیم فوتسال بانوان نیاز است؟ این ارقام ماورایی و نجومی که هرکسی می‌گیرد نوش جانش، ما فقط می‌گویم این همه تبعیض نباشد.

با یک صدم بودجه فوتبال آقایان می‌تواند یک تیم فوتسال زنان خوب بست. اجازه ندهید که زحمات چندین ساله دختران فوتسالیست به خاطر بی توجهی نابود شود. از طرف دیگر فدراسیون می‌تواند جام باشگاه‌های فوتسال زنان را برگزار کند. درخواست دهد و یا خودش برگزار کند.

اگر این بازی‌ها برگزار شود خیلی به فوتسال زنان کمک می‌کند و راهکار خوبی است. من از رسانه‌ها هم می‌خواهم به فوتسال توجه کنند. این‌طور نباشد که تمامی حواس‌ها به سمت فوتبال باشد، انگار نه انگار که رشته دیگری هم وجود دارد. باید برای این اوضاع فاجعه کاری کرد. همه دست به دست هم دهیم بلکه فوتسال از این اوضاع خارج شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=93074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.