16

انقلاب در تیم ملی کبدی بانوان از زبان مدیر فنی ؛ نسل جدید وارد می شوند

  • کد خبر : 3600
  • 06 اردیبهشت 1397 - 19:34
انقلاب در تیم ملی کبدی بانوان از زبان مدیر فنی ؛ نسل جدید وارد می شوند

تیم ملی کبدی بانوان پس از ناکامی در مسابقات قهرمانی آسیا در گرگان عزم خود را برای اعاده حیثیت جزم کرده. زهرا رحیمی نژاد مدیر فنی تیم ملی از تحول اساسی و جوانی تیم ملی سخن گفته.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ؛ ماه ها پس از این که تیم ملی کبدی بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا در گرگان نتیجه نگرفت حالا اوضاع تغییر کرده است.

دختران کبدی کار در میانه راه آماده سازی برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا هستند و میدان جاکارتا ، زمانی است برای اعاده حیثیت. زهرا رحیمی نژاد مدیر فنی تیم ملی کبدی بانوان است که می گوید تیم ملی وارد دوران تغییر نسل شده . تغییر نسلی با هدف احیای تیم ملی به عنوان یک قدرت آسیایی. گفتگوی رحیمی نژاد را با IWSports بخوانید:

10 مرحله اردو و سفر به جنوب و شرق آسیا

ششمین اردوی تیم ملی کبدی بانوان تا 9 اردیبهشت در قزوین برپا است. اردوهای تیم ملی را از 50 بازیکن بزرگسال و 30 بازیکن جوان کلید زدیم و امروز 22 بازیکن در اردو حضور دارند.

برای تیم ملی کبدی تا بازی های آسیایی ، 10 اردو تعریف شده که اردوی بعدی و هفتم ما در تهران خواهد بود. سپس 20 اردیبهشت به چین تایپه می رویم و در بازگشت به ایران ، اردوی هشتم را در جزیره کیش برپا می کنیم. این مراحل متوالی به ما برای یافتن نقاط ضعف و شاکله تیم ملی کمک می کند.

برنامه بعدی ما ، سفر به هند در اواسط خرداد ماه است و پس از بازگشت ، ترکیبی که باید به جاکارتا برود مشخص می شود. نهمین اردوی تیم ملی در یکی از 2 کشور تایلند یا کره جنوبی برگزار می شود و در نهایت با برگزاری اردوی دهم و پایانی ، تیم ملی عازم جاکارتا خواهد شد.

انقلاب آشکار در نفرات و میانگین سنی

ما یک برنامه بدنسازی قوی داشته ایم . احساس و برداشت ما این است که تا 70 درصد به خواسته های آمادگی جسمانی تیم رسیده ایم. واقعیت این است که امید زیادی به تیم داریم و شایلا جین هم این بارقه های امید را تایید کرده است. قطعا نقص هایی وجود دارد اما در این اردوها فرصت رفع نواقص در اختیار ماست.

ما در نهایت یک ترکیب 12 نفره را به جاکارتا اعزام می کنیم. پیش بینی ما این است که تیم ملی با میانگین سنی 21 سال و تغییر 80 درصدی تیم نسبت به بازی های آسیایی گرگان به جاکارتا اعزام شود و این به معنای انقلاب در ترکیب تیم ملی کبدی بانوان است.

تیم ملی کبدی محافظه کار و مسن شده بود

 برداشت ما این بود که پس از بازی های آسیایی اینچئون تیم ملی کبدی بانوان باید جوان شود اما یک بازگشت به عقب داشتیم. این بازگشت به عقب نیز به دلیل ترس از نتیجه بود در حالی که نباید اجازه می دادیم نتیجه گرایی ، هدف گذاری های ما را زیر سوال ببرد.

با این حال پس از مسابقات قهرمانی آسیا در گرگان این هدف گذاری با قدرت دنبال شد. در حال حاضر 60 درصد نفرات حاضر در اردو جوان هستند و  تیم ملی را ترکیبی از جوان ها و با تجربه ها تشکیل می دهند.

بعد از اینچئون تیم ما به تیمی محافظه کار و مسن تبدیل شده بود اما حالا فرصت به جوانانی رسیده که پشت خط بوده اند. ما محکوم به جوان گرایی هستیم.

ممکن بود جایگاهمان در آسیا را از دست بدهیم

ساختار تیمی که در بازی های آسیایی اینچئون به میدان رفت همانی بود که در بازی های آسیایی گوانگجو 2010 اعزام شده بود یعنی شاکله تیمی که در سال 96 در گرگان به میدان رفت تیمی باقی مانده از سال های متمادی بود.

در صورت ادامه این راه جایگاهمان را در آسیا و جهان از دست می دادیم.  باید بپذیریم که بازیکن هم زمانی به انتهای راه می رسد و دوره قهرمانی اش به خط پایان نزدیک می شود. ورزش به نیروی جوان و ریسک پذیر نیاز دارد که بدون ترس بتواند حمله کند ، دفاع و با شجاعت اقدام کند و این شرایط برای همه رشته ها می تواند صادق باشد. باید اذعان کنم ما این کار را در تیم ملی کبدی بانوان ، قدری دیر انجام دادیم اما انجام دادن آن برای امروز ، بهتر از فردا است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=3600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.