15

صوفی‌زاده/ به‌دنبال هموار کردن مسیر به مقصد توکیو ؛ سدمیانمار مقابل صعود تیم ملی جوانان

  • کد خبر : 12024
  • 11 مهر 1397 - 13:50
صوفی‌زاده/ به‌دنبال هموار کردن مسیر به مقصد توکیو ؛ سدمیانمار مقابل صعود تیم ملی جوانان

نایب رئیس فوتبال بانوان فدراسیون فوتبال با اشاره به جوانگرایی در تیم فوتبال زنان گفت:در حال‌ حاضر تیم فوتبال زیر ۱۹ سال بانوان از یک تیم منسجم و آماده ای برخوردار هستند و تلاشمان بر این است با صعود از گروه مسیر را برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو هموار کنیم.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس و به نقل از ایسنا؛ لیلا صوفی‌زاده درباره وضعیت تیم ملی فوتبال زیر ۱۹ سال برای شرکت در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا که اواخر مهرماه راهی میانمار خواهند شد، گفت: تیم ملی فوتبال زیر ۱۹ سال بانوان در تورنمنتی که اردیبهشت ماه امسال در ایتالیا داشتند، با برگزاری چهار بازی قابل توجه با تیم‌های آمریکا، اسلوونی، روسیه و ایتالیا و همچنین دو بازی تدارکاتی با تیم اردن در مهر ماه، توانستیم ترکیب اصلی تیم جوانان را برای شرکت در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا گزینش کنیم.

وی گفت: در حال‌ حاضرتیم ملی فوتبال زیر ۱۹ سال بانوان از یک تیم منسجم و آماده ای برخوردار هستند و تلاشمان بر این است تا در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا که تیم جوانان در برابر لائوس، فلسطین و میانمار به میدان می‌روند از گروهشان صعود کنند و مسیر را برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو هموار کنیم. البته میانمار سخت‌ترین حریف ایران برای صعود از گروهش است که امیدوارم رقابت خوبی را برابر این تیم داشته باشیم.

نایب رییس فوتبال بانوان فدراسیون فوتبال همچنین درباره وضعیت تیم‌ بزرگسالان برای حضور در مرحله مقدماتی انتخابی المپیک  ۲۰۲۰ توکیو که آبان ماه برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: تیم‌ ‌ملی فوتبال بزرگسالان چون هر چهار سال یک بار در یک رویداد آسیایی حضور پیدا می‌کند و از مسابقات زیادی برخوردار نیستند، تلاشمان بر این بود تا بتوانیم با برگزاری این بازی دوستانه تیم خوبی را برای مرحله نخست انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده کنیم. البته باید بگویم چون دی ماه سال گذشته مقدمات تشکیل تیم‌ ‌ملی بزرگسالان در کمیته‌ فنی مطرح  شد، چند ماهی است که تیم‌ ‌ملی بزرگسالان شکل گرفته و برای آماده سازی این تیم برای شرکت در مرحله اول انتخابی المپیک ۹ مرحله اردوی تدارکاتی پیش‌بینی شده بود آخرین اردو تا قبل از ۱۳ آبان به اتمام می‌رسد و سپس تیم در مرحله نخست انتخابی المپیک که هنوز میزبان مسابقات مشخص نیست، شرکت خواهد کرد.

صوفی زاده درباره حریفان ایران در مرحله نخست انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو خاطرنشان کرد: تیم‌ ‌ملی فوتبال زنان ایران در اولین مرحله انتخابی ۱۷ آبان ماه در برابر لبنان، بیستم آبان ماه مقابل امارات و ۲۲ آبان ماه نیز برابر هنگ کنگ به میدان خواهد رفت که به نظر می‌رسد هنگ کنگ سخت ترین حریف ایران در این دوره از بازی‌ها باشد، اما به‌ هر حال امیدواریم از مرحله مقدماتی صعود و به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

نایب رییس فوتبال بانوان فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که چرا در تیم‌ ‌ملی زنان از اردوهای تدارکاتی برون مرزی برخوردار نبودیم، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی یکی از عواملی است که موجب شد ما نتوانیم این تیم را به اردوهای برون مرزی خارج از کشور اعزام کنیم و همچنین از کشورهای مختلف نیز که برای برگزاری اردوهای تدارکاتی درخواست کرده بودیم به درخواست ما پاسخ مثبتی ندادند. زیرا تیم ایران در حال‌ حاضر در رنکینگ ۱۳ آسیا قرار دارد و کشورهای آسیایی تلاش می‌کنند با تیم‌هایی وارد رقابت شوند که در رنکینگ اول تا هشتم آسیا قرار دارند. به همین خاطر ما موفق نشدیم برای این تیم اردوی تدارکاتی برون مرزی برگزار کنیم. حتی از تیم اردن نیز درخواست کردیم به جز تیم جوانان، با تیم ملی فوتبال زنان ایران نیز یک تورنمنت تدارکاتی با تیم ملی خود در داخل کشور داشته باشند، به درخواست ما پاسخ مثبت ندادند. به هر صورت سعی کردیم با برپایی اردوهای داخلی تیم خود را برای مرحله اول انتخابی  المپیک  ۲۰۲۰ آماده کنیم. البته مرحله دوم انتخابی المپیک در فروردین ماه برگزار خواهد شد و چون تنها دو تیم برتر آسیا مجوز حضور در  المپیک ۲۰۲۰ را کسب می‌کنند بدون شک اگر در مرحله اول انتخابی ما بتوانیم از گروه خود صعود کنیم برنامه‌های تدارکاتی برون مرزی زیادی را برای تیم‌ ‌ملی بزرگسالان تا فروردین ماه تدارک دیدیم  تا بتوانیم جزو یکی از تیم‌های برتر آسیا مجوز  المپیک ۲۰۲۰ را کسب کنیم.

صوفی زاده در پایان همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در ترکیب تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران  جوانان گرایی صورت گرفته است یا خیر، خاطر نشان کرد: سال گذشته هشت بازیکن تیم ملی فوتبال زیر ۱۹ سال ما چون شرایط سنی آنها به بزرگسالان می‌خورد از تیم ملی فوتبال زیر ۱۹ سال جدا شدند و وارد تیم ملی بزرگسالان شدند. البته در حال حاضر چند نفر  از بازیکنان نیز سن بالایی دارند که به دلیل این که جز بهترین‌های تیم هستند، به راحتی نمی توانیم آنها را از دست بدهیم. به‌ هر حال تیمی که راهی مرحله اول انتخابی  المپیک خواهد شد، اکثر آنها جوان و با انگیزه هستند و هدفشان کسب بهترین نتیجه در مرحله نخست انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیوست.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.