16

مرحله سوم لیگ جهانی کاراته در روتردام ؛ حمیده عباسعلی نقره گرفت

  • کد خبر : 2112
  • 26 اسفند 1396 - 10:50
مرحله سوم لیگ جهانی کاراته در روتردام ؛ حمیده عباسعلی نقره گرفت

در سومین مرحله لیگ جهانی کاراته وان به میزبانی روتردام هلند دختران کاراته کای ایران به استثنای حمیده عباسعلی نتوانستند به سکو برسند. این مسابقات با حضور 683 کاراته کا از 74 کشور برگزار شد و حمیده عباسعلی فینالیست شد اما با شکست برابر حریفی از ژاپن به مقام دوم دست یافت.

به گزارش رسانه ورزش زنان ایران IWSPORTS ، رقابت های کاراته لیگ جهانی در مرحله سوم در شهر بندری روتردام هلند پیگیری شد که تیم ملی کاراته زنان ایران در این رقابت ها با وجود تلاش فراوان در اوزان مختلف دست خود را از مدال کوتاه دید و تنها مدال ایران به حمیده عباسعلی رسید که نقره ای رنگ بود.

حذف نگین باقری در دور سوم کاتا

در مرحله سوم لیگ جهانی کاراته در کاتای انفرادی بانوان، نگین باقری ابتدا 3 بر 2 تریانا دی اونفریو از ایتالیا دارنده برنز امیدهای جهان در سال 2015 و طلای امیدهای اروپا در سال 2014 را برد و سپس 4 بر یک نوریا اسکودرو از اسپانیا را شکست داد.

باقری در سومین مبارزه 4 بر یک مغلوب هیکارو اونو از ژاپن دارنده یک طلا، 6 نقره و 2 برنز لیگ های جهانی از سال 2016 تا 2018 شد و با شکست 3 بر 2 هیکارو اونو ژاپنی مقابل ساندرا سانچز اسپانیایی، نگین باقری از دور رقابتها کنار رفت.

بهمنیار از شانس مجدد استفاده نکرد

در وزن 50- کیلوگرم، سارا بهمنیار 3 بر صفر ماریا دامیلدئو از ایتالیا را برد و در ادامه موفق شد مقابل سرینه لونس از فرانسه 4 بر یک به برتری برسد و در بازی سوم 3 بر 2 مقابل سروتینا ساری سوکاتندل از اندونزی نایب قهرمانی آسیا در سال 2017 و دارنده یک نقره و 3 برنز کاراته وان مغلوب شد و به جدول شانس مجدد رفت.

سارا بهمنیار در شرایطی که فرصت دوباره ای برای رسیدن به سکو و کسب برنز داشت در این گروه به مصاف مولدینگ ژانگ بیربای از قزاقستان و 3 بر 2 مغلوب شد و از دور رقابتها کنار رفت.

شکست نسرین دوستی برابر نماینده آذربایجان

در وزن 50- کیلوگرم، نسرین دوستی در اولین مبارزه 3 بر 2 روکو سانچز از اسپانیا را شکست داد. سانچز در سال 2014 بر سکوی سوم رقابتهای جهانی ایستاد. او در دومین دیدار 4 بر 3 برابر نورانا آلیوا از آذربایجان دارنده یک نقره و 4 برنز از رقابت های لیگ جهانی کاراته وان شکست خورد و حذف شد.

حذف آویشن ، چالاکی و خاکسار در گام اول

در وزن 55- کیلوگرم،آویشن باقری 2 بر یک مقابل ناتالی سزپوندر از لهستان مغلوب شد و از دور رقابتها کنار رفت.در همین وزن فاطمه چالاکی در اولین مبارزه برابر والنتینا زولوتاروا از کانادا به تساوی 2 بر 2رسید که با استفاده از قانون سنشو حریف کانادایی برنده تاتامی شد تا چالاکی از دور رقابتها کنار رود.

طراوت خاکسار دیگر کاراته کا این وزن در اولین دیدار یک بر صفر مقابل بشری توسان از ترکیه شکست خورد و حذف شد.این کاراته کای ترکیه برنز  امیدهای اروپا 2015 و برنز بزرگسالان اروپا 2016 و 1 طلا و 2 نقره لیگ جهانی کاراته وان را پشتوانه خود دارد.

حذف علیپور ، آقایی و کاویانی در مبارزه دوم

در وزن منهای 61 کیلوگرم ،  رزيتا عليپور در اولين مبارزه مقابل كلوديا لونيتا از روماني پس از تساوي يك بر يك با راي داوران در هانتي برنده شد. او در ديدار دوم برابر آنيتا سروگينا از اوكراين دارنده عنوان سومي جهان و يك طلا، يك نقره و 2 برنز اروپا يك بر صفر نتيجه را واگذار كرد و از دور رقابتها كنار رفت.

در وزن 68-كيلوگرم، مبينا كاوياني در اولين مبارزه پس از تساوي 2 بر 2 مقابل سانجا كروكوتا از صربستان با قانون سنشو برنده ميدان شد. كاراته كا صربستاني برنز قهرمانی اروپا ۲۰۱۷، نقره قهرمانی اروپا ۲۰۱۴ و ۲۰۱۳، نقره امیدهای اروپا ۲۰۱۰ و نقره جوانان جهان ۲۰۰۹ و یک نقره و ۶ برنز کاراته وان ها را در كارنامه دارد.

كاوياني در مبارزه دوم 3 بر یک مقابل مليسا براتيچ از كانادا دارنده 2 طلاي قهرماني آمريكا شکست خورد و حذف شد. در وزن 68+ كيلوگرم، محدثه آقایی ۳ بر 2 وایو واسومیز از آمریکا را برد و در ادامه 5 بر یک از النی گاتزیالدو از آلمان شکست خورد و حذف شد.

مهتاب اسماعیلی و پیشروی تا دور سوم

دیگر نماینده ایران در وزن منهای 68 کیلوگرم مهتاب اسماعیلی بود. اسماعيلي در اولین مبارزه مقابل سيلويا سميرارو از ايتاليا در حالي كه 3 بر يك از حريفش پيش بود، حريف ايتاليايي هانسوكو شد. عنوان سومي اميدهاي جهان در كارنامه كاراته كا ايتاليايي ديده مي شود.

اسماعيلي در ادامه ۴ بر 3 گزليا گفاروآ از قزاقستان را شکست داد. نقره مسابقات قهرماني آسيا در سال 2015 در پرونده اين كاراته كا قزاق ديده مي شود. مبارزه سوم  مهتاب اسماعيلي با ایوانا چاوار از بوسنی و هرزگوین دارنده برنز رقابتهای جهانی بود که با نتیجه 3 بر 2 به سود حریف خاتمه یافت تا اسماعیلی از دور رقابتها کنار رود.

حمیده عباسعلی و بازگشت با شکوه

در دسته به اضافه 68 کیلوگرم ، حمیده عباسعلی پس از کسب برنز در مرحله دوم لیگ جهانی در امارات ، ابتدا ۵ بر یک میرنسا بکتاش از بوسنی و هرزگوین را شکست داد. سپس 3 بر 2 حنا آنتونویچ از سوئد را برد.

سومین مبارزه عباسعلی 4 بر یک مقابل ماریا تورس از اسپانیا دارنده عنوان سومی امیدهای جهان در سال2017 پیروز شد. با آسیب دیدگی حریف فرانسوی  و اخراج حریف ژاپنی، حمیده عباسعلی به فینال وزن 68+کیلوگرم راه یافت و حریف آیومی یوکوزا ژاپنی شد.

در مسابقه فینال عباسعلی در هانتی مغلوب حریف ژاپنی شد و به مدال نقره بسنده کرد و این مدال ، تنها مدال زنان ایران در روتردام بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=2112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.