18

اکران خصوصی فیلم بزرگراه | روایت چالش اجازه همسر برای دختران ورزشکار

  • کد خبر : 27625
  • 08 شهریور 1398 - 8:21
اکران خصوصی فیلم بزرگراه | روایت چالش اجازه همسر برای دختران ورزشکار

با برگزاری مراسم اکران خصوصی فیلم “بزرگراه” اثر جدید فرناز امینی رونمایی شد. قیلم بزرگراه با حضور شبنم قلی خانی، مجید واشقانی و مه لقا باقری روایت چالش اجازه همسر برای دختران ورزشکار است.

حامد اسماعیلی – آی دبلیو اسپورتس: مراسم اکران خصوصی فیلم بزرگراه تازه‌ترین اثر فرناز امینی، کارگردان جوان و علاقمند به حوزه ورزش شامگاه پنج شنبه هفتم شهریور در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش تهران برگزار شد.

در این مراسم که عوامل فیلم و جمعی از علاقمندان به هنر و مهمانانی از عرصه تئاتر و سینما و ورزش به آن دعوت شده بودند فیلم بزرگراه برای نخستین بار به نمایش درآمد و البته عوامل این فیلم نیز مورد قدردانی قرار گرفتند.

بزرگراه روایتگر مشکلات زنان ورزشکار برای فعالیت حرفه‌ای و جدی در عرصه ورزش است به طوری که چالش اجازه همسر برای دختران ورزشکار به نمایش درآمده و به عنوان یک مشکل جدی برای ورزشکاران زن مطرح شده است.

این فیلم داستان دختری را به تصویر کشیده که در یک قدمی حضور در تیم ملی تیراندازی برای اعزام به مسابقات جهانی قرار دارد و می‌خواهد در مسابقه انتخابی تیم ملی شرکت کند اما همسر او مانع از حضورش در این مسابقه انتخابی است.

به همین دلیل دختر ورزشکار که باردار نیز هست مجبور می‌شود با ثبت اثر انگشت همسرش روی برگه رضایت نامه در خواب، از منزلش در شهرستان فرار کند تا بتواند خود را برای مسابقه به تهران برساند و داستان فیلم در مسیر رسیدن او به محل مسابقه در یک خودرو می گذرد.

شبنم علیخانی در نقش دختر تیرانداز، میزان دغدغه و علاقمندی دختری ورزشکار را به خوبی نشان داده که عمری در سطح اول رشته ورزشی خود بوده و با سختی و مرارت طی سال‌ها تمرین کرده و اکنون نمی‌تواند از موفقیتی که در یک قدمی خود می‌بیند دست بکشد.

همچنین تقابل این دغدغه با وابستگی‌های احساسی به همسرش – به طوری که نوعی دودلی در بیان دخترک در مورد تصمیمی که گرفته را نمایش می دهد – ذهن بیننده را درگیر می‌کند که به واقع کدام تصمیم، درست‌تر بوده است و تبعات این تصمیم چه خواهد بود.

این فیلم با هنرنمایی مجید واشقانی و مه لقا باقری در کنار شبنم قلی خانی، نمایشی موفق از عملکرد فرناز امینی است که پیش از این فعالیت‌های شاخصی در حوزه تلفیق سینما و ورزش داشته است.

موضوع کسب اجازه همسر برای انجام فعالیت‌های ورزشی در گذشته برای تنی چند از قهرمانان ورزشی ایران خبرساز شده است. فیلم بزرگراه اقدام جدیدی برای نشان دادن خلا قانونی در مورد دختران ورزشکار و مدال آور است به طوری که آینده ورزشی آن‌ها با تصمیمی که از سوی شخص دیگری اتخاذ می‌شود و ممکن است عاقلانه نباشد به خطر می افتد. بزرگراه آغازی بر یک تغییر است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=27625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.