19

هدی فریدونی ؛ دونده‌ای که با پرچم ایران در ماراتن استکهلم مدال گرفت

  • کد خبر : 28276
  • 18 شهریور 1398 - 13:44
هدی فریدونی ؛ دونده‌ای که با پرچم ایران در ماراتن استکهلم مدال گرفت

مسابقه بین المللی ۲۱ کیلومتر ماراتن در شهر استکهلم با بیش از سی هزار نفر شرکت کننده از ۸۷ کشور دنیا در روز شنبه ۷ سپتامبر برگزار شد و اتفاق جالب، حضور یک دختر ایرانی در این مسابقات بود. دکتر هدی فریدونی توانست مسیر مسابقه را با نام ایران به پایان برساند.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس ؛ دکتر هدی فریدونی دختر شیرازی و مقیم سوئد در رقابت‌های دو نیمه ماراتن استکهلم سوئد با پرچم ایران مسابقه داد و مسیر ۲۱ کیلومتری را در مدت حدود ۲ ساعت به پایان برد و توانست مدال کسب کند. او ۲۸ ساله و دارای مدرک دکترای سلول‌های بنیادی از آلمان است که اکنون در سوئد به کار مشغول است.

او زمانی که ۱۷ ساله بود ایران را ترک کرد تا در اروپا تحصیل و زندگی خود را ادامه دهد اما زندگی ۱۱ ساله دور از وطن باعث نشده، عشق به پرچم از وجود او دور شود. همین موضوع سبب شد هدی فریدونی تنها دونده‌ای باشد که در نیمه ماراتن استکهلم با پرچم ایران بدود.

فریدونی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس می‌گوید: در مسابقات بین المللی ماراتن، نیمه ماراتن و مسافت‌های طولانی، کسانی که مسابقه را در زمان مناسب تمام کنند مدال می‌گیرند و ماکزیمم زمان نیمه ماراتن ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه و زمان ماراتن ۵ ساعت است.

او ادامه داد: من از طرف ایران با ملیت ایرانی در دو نیمه ماراتن استکهلم شرکت کردم و مدالم را به تمام بانوان سرزمینم ایران تقدیم می‌کنم که با تمام محدودیت‌ها ورزش می‌کنند و نا امید نمی‌شوند. دو سرگرمی من است نه حرفه من. من در دانشگاه پزشکی کارولینسکا محقق هستم و در اوقات فراغتم می‌دوم.

محقق و ورزشکار ایرانی درباره گذشته‌اش و این که آیا در دوران حضورش در ایران نیز در این رشته فعالیتی داشته گفت: شرایط در آن زمان مهیا نبود. گاهی به ورزشگاه حجاب شیراز می‌رفتم و می‌دویدم اما حس متفاوتی داشت. حس در قفس دویدن بود. اما اینجا گاهی در طبیعت می‌دهم و این رهایی، حس زیبایی دارد.

هدی فریدونی ادامه داد: همیشه به فکر دختران ایرانم که با محدودیت‌ها چقدر سخت تلاش می‌کنند. برای آن‌ها کار بسیار دشوارتر است و آن‌ها که همچنان در ورزش ثابت قدم هستند قابل تحسین هستند. ایران شرایط خاص خود را دارد و آن‌ها خواه یا ناخواه باید خود را با این شرایط وفق دهند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=28276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.