10

خسرویار پس از شکست برابر آمریکا : بازیکنان ما ترسیده بودند / اینجا هستیم تا یاد بگیریم

  • کد خبر : 3583
  • 06 اردیبهشت 1397 - 9:53
خسرویار پس از شکست برابر آمریکا : بازیکنان ما ترسیده بودند / اینجا هستیم تا یاد بگیریم

کتایون خسرویار سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان دختر زیر 17 سال ایران پس از شکست 8 بر صفر ایران برابر آمریکا در تورنمنت ایتالیا در مورد این بازی صحبت کرده. وی می گوید شکست برابر تیم های بزرگ به ایران برای تیم شدن کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ؛ تیم ملی فوتبال نوجوانان دختر ایران در اولین مسابقه خود در تورنمنت ایتالیا با 8 گل نتیجه را به تیم قدرتمند ایالات متحده واگذار کرد. کتایون خسرویار سرمربی تیم ملی در گفتگو با IWSports در مورد این بازی صحبت کرده است:

ترس و اضطراب در بازی تجربه

بازی با آمریکا بازی تجربه بود. بسیاری از بازیکنان ما برای اولین بار به یک سفر برون مرزی می رفتند و تیم ملی برای اولین بار با چنین تیم قدرتمندی بازی می کرد. در نیمه اول بازیکنان ما ترسیده بودند و نمی توانستند عملکرد واقعی خود را ارائه دهند. حتی دروازه بان از نظر روانی اصلا آماده نبود و همین مسئله برای ما ایجاد مشکل کرد.

بسیاری از گل هایی که دریافت کردیم در اثر همین فشار و اضطراب روانی اتفاق افتاد. در نیمه دوم دوندگی بهتری داشتیم و بهتر حفظ توپ کردیم اما در هر حال تجربه ما و آن ها با هم قابل مقایسه نبود. این بازی ، یک تجربه فوق العاده برای تک تک بازیکنان ما بود و به آن ها نشان داد چقدر باید تلاش کنند تا به سطح تیمی مثل آمریکا برسند.

هدف ما آمادگی برای مسابقات آسیایی است

فوتبال این نیست که بعد اردو به خانه برویم ، بخوریم ، بخوابیم و بعد از یک هفته با بدن افت کرده به اردو برگردیم. بازیکنان ما به تدریج یاد می گیرند که زندگی حرفه ای فوتبالی چگونه است. برای حضور در این تورنمنت 6 جلسه تمرین داشتیم و فکر نمی کنم 6 جلسه تمرین برای بازی با تیم های خوب دنیا کافی باشد.

ما می دانستیم که در تورنمنت ایتالیا چنین شکست هایی انتظار ما را می کشد اما این شکست ها و بازی با تیم هایی که خیلی بهتر از ما هستند به ما کمک می کند تا به معنای واقعی به یک تیم تبدیل شویم. بازیکنان ما در حال یادگیری هستند و هدف ما این است که یک تیم قدرتمند برای مسابقات آسیایی در آبان بسازیم. این مهم تر از همه چیز است.

نتیجه نه ؛ فقط یادگیری و کسب تجارب جدید

آمریکا ازایتالیا و اسلوونی تیم بهتری است اما اسلوونی که بازی اول را به ایتالیا 2 بر صفر باخته تیمی است که بازیکنان آن از 10 سالگی در کنار هم بازی می کنند. نتیجه با اسلوونی و سپس ایتالیا برای ما اهمیتی ندارد.

تاکید می کنم که ما به دنبال یادگیری و تجربه هستیم. من می خواهم بازیکنانم را برای مسابقات آسایی در آبان انتخاب کنم و بازی با تیم های بزرگ فرصت مناسبی برای محک زدن بازیکنان است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=3583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.