15

اقتصاد مقاومتی در فدراسیون کاراته از زبان افسانه باقری/ کاتاروهای امید شانس مدال بودند

  • کد خبر : 4012
  • 17 اردیبهشت 1397 - 13:29
اقتصاد مقاومتی در فدراسیون کاراته از زبان افسانه باقری/ کاتاروهای امید شانس مدال بودند

نایب رئیس فدراسیون کاراته می گوید اگر تیم ملی کاراته امید به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می شد حداقل در کاتای تیمی مدال می آورد اما مشکلات مالی سبب شده حتی خود او و رئیس فدراسیون هم قید سفر پرهزینه به ژاپن را بزنند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ؛ افسانه باقری نایب رئیس پرتلاش فدراسیون کاراته روزهای شلوغی را سپری می کند. ساماندهی امور تیم های ملی آن هم در شرایطی که مشکلات اقتصادی در بدنه ورزش کشور ، گاهی آزار دهنده می شود مسئولیت دشوار باقری است.

او امروز مثل بسیاری از نواب رئیس فدراسیون ها ، نقش یک مادر را برای دختران ملی پوش در رده های مختلف سنی ایفا می کند. افسانه باقری به بهانه سفر تیم ملی کاراته نوجوانان و جوانان به اوکیناوای ژاپن برای مسابقات قهرمانی آسیا در گفتگو با IWSports در مورد وضعیت تیم های ملی بانوان توضیح داده است:

چرا دختران تیم ملی امید به ژاپن نرفتند؟

فدراسیون کاراته از نظر مالی شرایط لازم برای اعزام را هم نداشت. فدراسیون کاراته برنامه های پرتعدادی دارد که بسیار هزینه بر است. به دلیل بالا بودن هزینه های اعزام به ژاپن تصمیم بر آن شد که تیم امید به این مسابقات نرود.

کاتاروهای امید ما اگر به ژاپن می رفتند حداقل در کاتای تیمی قطعا مدال کسب می کردند. همین تیم در مسابقات آسیایی سال 95 برنز گرفت و برای اولین بار در مسابقات آسیایی قزاقستان طلا گرفت و در ژاپن روی سکو قرار می گرفت اما شرایط مالی ، اجازه اعزام را نداد.

حتی خود من و آقای فرجی رئیس فدراسیون هم که قرار بود به ژاپن برویم و حضور ما می توانست مفید باشد تصمیم گرفتیم که سفر را لغو کنیم و به جای ما 2 کاتاروی دارای شانس مدال به مسابقات اعزام شوند.

تلاش برای سهمیه المپیک جوانان در بلغارستان

کاراته ایران 5 خرداد ماه لیگ کاراته پایه را در بلغارستان در پیش دارد و ما امیدواریم در آن مسابقات برای کسب سهمیه المپیک جوانان 2018 در آرژانتین به توفیق برسیم. در مورد این که چه کسانی به بلغارستان می روند باید صبر کنیم و ببینیم کاراته کاهای جوان ما در ژاپن چه عملکردی دارند.

پس از بازگشت تیم ملی جوانان از ژاپن برای مسابقات بلغارستان برنامه ریزی خواهیم کرد اما به احتمال فراوان همان نفرات اعزامی به ژاپن در بلغارستان هم رقابت می کنند مگر این که اتفاق جدیدی رخ دهد.

ملی پوشان بزرگسال در راه ترکیه

تیم ملی کاراته بزرگسالان ما نیز در حال حاضر مشغول تمرین در تهران است. مرحله جدید لیگ جهانی 18 خرداد در ترکیه برگزار می شود که از نظر توزیع سهمیه المپیک 2020 برای ما مهم است.

  • گفتگو از حامد اسماعیلی
لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=4012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.