16

آشتی سیما و ورزش زنان؟ این خانه دور است

  • کد خبر : 43103
  • 24 اسفند 1398 - 14:34
آشتی سیما و ورزش زنان؟ این خانه دور است

رویکرد سیما، جایگاه ورزش زنان در رسانه ملی را به شدت تضعیف کرده است به طوری که جای یک برنامه ورزشی تخصصی حوزه زنان در سیما خالی است و اقدامات ضعیف گذشته نیز با شکست روبرو شده است.

حامد اسماعیلی – آی دبلیو اسپورتس : با وجود اینکه برداشت‌های اجتماعی نشان می‌دهد سیما، جایگاه خود را به عنوان رسانه اول نزد مردم از دست داده است اما همچنان پخش مسابقات ورزشی زنان از تلویزیون یک آرزوی دست نیافتنی برای جامعه ورزش زنان کشور است.

موضوع پخش مسابقات ورزشی زنان زمانی، خط قرمز مشترک وزارت ورزش و جوانان و سیما بود اما به نظر می‌رسد در حال حاضر تنها سیما به دلیل محدودیت‌های حکومتی و مدیریتی زیر بار این موضوع نمی‌رود و وزارت ورزش و جوانان تا حدود زیادی در این زمینه منعطف است.

سیما در زمینه موضوع ورزش زنان همچنان رفتاری احتیاط آمیز و سرد دارد. روزگاری در زمان پخش خبر یک مسابقه ورزشی زنان، تنها به تصویری ثابت و بسته و گرافیکی از یک مسابقه ورزشی بسنده می‌شد اما پخش لحظاتی از مسابقات ورزشی زنان در بخش‌های خبری یک پیشرفت است گرچه این پیشرفت در رقابت با شبکه‌های اجتماعی که امروزبه تاخت و تاز مشغولند به چشم نمی‌آید.

رویکرد سیما، جایگاه ورزش زنان در رسانه ملی را به شدت تضعیف کرده است به طوری که جای یک برنامه ورزشی تخصصی حوزه زنان در سیما خالی است و اقدامات ضعیف گذشته نیز با شکست روبرو شده است.

به طور کلی تا زمانی که سیما در سیاست‌های خود در قبال ورزش زنان تجدید نظر نکند و تصمیمی برای جابجایی مرزهای غیر منطقی خود نداشته باشد مخاطبان حوزه ورزش زنان از سیما به عنوان یک رسانه تاثیرگذار یاد نخواهند کرد.

رقابت‌های لیگ تنیس روی میز زنان، تنها رویداد لیگی ورزش زنان است که به طور زنده روی آنتن شبکه ورزش می‌رود اما در مورد سایر رشته‌های جذاب یا مدال آور که پخش تلویزیونی می‌تواند به افزایش اعتبار اقتصادی باشگاه‌های حاضر در آن کمک کند خبری از اقدام موثر نیست.

نکته دیگر این است که حامیان مالی برای اقدام در زمینه راه اندازی یک برنامه تلویزیونی ورزش زنان در سیما نیز نگاهی منفی به این رسانه دارند و با وسواس در انتخاب شبکه، ساعت پخش و نحوه تعامل شبکه با عوامل حاضر به سرمایه گذاری در این زمینه هستند که در نتیجه تاکنون بی حاصل بوده است. سیما و ورزش زنان چه زمانی دست دوستی به هم خواهند داد؟

این یادداشت در شماره اول “قهرمانان” نشریه دیجیتال ورزش زنان ایران نیز منتشر شده است

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=43103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.