15

انتقاد نماینده زن مجلس از تبعیض جنسیتی صدا و سیما

  • کد خبر : 4532
  • 25 اردیبهشت 1397 - 13:00
انتقاد نماینده زن مجلس از تبعیض جنسیتی  صدا و سیما

یکی از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی در انتقاد از عملکرد صداوسیما در خصوص پخش نکردن بازی تیم ملی فوتسال دختران در فینال جام ملت های آسیا یادداشتی به رشته تحریر دراورده است.

به گزارش IWsports؛ سیده فاطمه حسینی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به انتقاد از رسانه ملی پرداخت که مسابقه فوتسال دختران ایران را پخش نکرد.

فاطمه حسینی در این یادداشت آورده است:

خودداری رسانه ملی از پخش مسابقه کم نظیر تیم فوتسال بانوان نه تنها نمود بارز تبعیض جنسیتی است بلکه از نگاهی دیگر می‌توان آن را تلاش صدا و سیما برای کمرنگ کردن الگوهای موفق زنان جوان مسلمان ایرانی دانست.

به عنوان یکی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، بارها در دیدارها و جلسات متعدد، از مقامات این سازمان خواسته‌ام موضوع الگوسازی زن مسلمان ایرانی را جدی بگیرند.

در فضایی که زنان، با انواع مشکلات و محدودیت‌ها که بسیاری از آن‌ها نه تنها توجیه قانونی که توجیه عقلی نیز ندارد روبرو هستند، کسب توفیق‌های بین الملی علاوه بر آنکه دستاورد پررنج و ارزشمند زن ایرانی است، فرصتی است برای الگو سازی و ارائه آن به افکار عمومی. کدام الگو نزدیک‌تر و قابل باور تر از این دختران جوان برای همه دختران ایران؟ دختران جوانی که با سرمایه بزرگ امید و تلاش خود و نیز حفظ عفاف، در میادین ورزشی جهان درخشیدند.

سؤال این است که رسانه ملی با همه ظرفیت‌هایی که دارد، چرا به آسانی این فرصت خوب را از کف می‌دهد؟

پیروزی و توفیق زنان ایرانی در همه عرصه‌ها به ویژه ورزش، برای همه ایرانیان اعم از زنان و مردان، ارزشمند، غرورآفرين و شایسته تقدیر است و این در حالی است که صدا و سیما، با خودداری از پخش مسابقه‌های مهمی همچون رقابت نهایی تیم فوتسال بانوان ایران، شائبه تلاش برای کمرنگ جلوه دادن توفیقات زنان ایرانی را تقویت کرده و با این گام که در راستای نقض عدالت جنسیتی است، فرصت ارائه الگو مناسب و پرانگیزه و امید برای زنان جوان ایرانی را نیز از بین می‌برد.

آمارها نشان می‌دهد زنان و دختران ایرانی با فقر حرکتی روبرو هستند و برای رفع این معضل، علاوه بر ضرورت حمایت دستگاه‌های مربوط از جمله وزارت ورزش و وزارت آموزش و پرورش، لزوم ایجاد انگیزه و تبلیغات مشوقانه از سوی رسانه ملی برای زنان و دختران در حوزه ورزش نیز بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

توجه به این نکته ضروری است که هم اینک زنان ایرانی اعم از دختران و مادران و همسران، نیمی از بار جامعه را بر دوش می‌کشند و در این میان انتظار می‌رود رسانه ملی دست کم، یار زنان این سرزمین در کسب موفقیت‌ها باشد، نه باری بر دوش زنان.

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=4532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.