16
محدودیت های کرونایی در توکیو تشدید شد

تنها ۱۰ ورزشکار از هر کشور در رژه افتتاحیه المپیک شرکت می‌کنند

  • کد خبر : 63184
  • 17 تیر 1400 - 15:32
تنها ۱۰ ورزشکار از هر کشور در رژه افتتاحیه المپیک شرکت می‌کنند
با اعلام کمیته بین المللی المپیک تنها ۱۰ ورزشکار از هر کشور در رژه افتتاحیه المپیک توکیو شرکت می‌کنند و تدابیر ضد کرونا تشدید می‌شود.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران، با گسترش موج جدیدی از ویروس کرونا موسوم به دلتا در اقصی نقاط جهان، کمیته برگزاری المپیک توکیو تصمیمات تازه‌ای اتخاذ کرد.

ژاپن تایمز به نقل از انستیتوی ملی بیماریهای عفونی ژاپن اعلام کرد به دلیل شیوع اخیر ویروس کرونا دلتا در ژاپن ، زنگ های هشدار در کشور به صدا در آمده اند.

باتوجه شیوع بالای کرونا در ژاپن مسئولان بهداشتی اجرایی مسابقات تصمیم گرفتند چهارمین مرحله قرنطینه را در این کشور اجرا کنند و عمیقا نگران روند برگزاری المپیک هستند.

بر این اساس و با توجه به دستورالعمل‌ها تمام فروشگاه و رستوران‌ها موظف هستند تا ۸ شب فعالیت کنند و تمامی مسابقاتی که قرار بود ۹ شب به بعد برگزار شوند باید به قبل از این زمان موکول شوند.

همچنین از مردم ژاپن خواسته شده از تردد به سمت توکیو خودداری کرده و رویدادهای المپیک را از طریق تلویزیون دنبال کنند. مخالفان برگزاری المپیک در توکیو بارها به برپایی تجمعات اعتراضی دست زده‌اند. آن‌ها با بنرهای “المپیک، فقرا را می‌کشد” به دولت ژاپن مبنی بر برگزاری المپیک معترض شده‌اند.

در مراسم رژه افتتاحیه تنها ۱۰ ورزشکار از هر کشور مجاز به شرکت خواهد بود و البته هر کشور در پی برقراری برابری جنسیتی یک پرچمدار در بخش زنان و یک پرچمدار در بخش مردان دارد.

پیش از این اعلام شده بود که حضور تماشاگران خارجی در توکیو برای بازدید از المپیک ممنوع است و هیچ تماشاگر غیر ژاپنی در ورزشگاه‌ها حضور نخواهد داشت.

حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها و ورزشگاه‌ها در مسابقات المپیک از تماشاگران ژاپنی میزبانی می‌کند و این رقم حداکثر ۱۰ هزار نفر برای ورزشگاه‌های فوتبال یا رشته‌های مشابه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=63184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.