16
به استقبال آغاز کاراته المپیک با دختری از آستانه

سارا بهمنیار در توکیو | آیا کاراته کای گیلانی در المپیک شانس مدال دارد؟

  • کد خبر : 64626
  • 13 مرداد 1400 - 10:42
سارا بهمنیار در توکیو | آیا کاراته کای گیلانی در المپیک شانس مدال دارد؟
سارا بهمنیار کاراته کای جوان ایران از روز ۱۴ مرداد کار خود را در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم کاراته المپیک توکیو آغاز می‌کند اما تا چه اندازه باید به او امیدوار باشیم؟

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ سارا بهمنیار در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم یک مهره قابل اتکا برای ایران است. گرچه همه نگاه‌ها برای کسب مدال از کاراته بانوان به حمیده عباسعلی است اما شانس سارا بهمنیار هم برای این موفقیت کم نیست.

برای ایمان آوردن به بخت کسب مدال سارا بهمنیار، کافی است نگاهی به عملکرد او در سالهای اخیر داشته باشیم. حداقل در دو سال گذشته، او در لیگ جهانی همواره مدعی کسب مدال بوده و بارها موفق به کسب آن شده است.

۴ سال و ۴ مدال در تیم‌های ملی پایه

گرچه سارا بهمنیار ۲۲ سال بیشتر ندارد اما نخستین باری که چشم‌ها را خیره کرد به ۷ سال قبل، یعنی در ۱۵ سالگی او باز می‌گردد. او محصول استعدادیابی کاراته در شهر آستانه اشرفیه در گیلان و مربی و دختر خاله اش، فاطمه قاسمی عضو سابق تیم ملی کاراته ایران است.

سارا در مسابقات کاراته نوجوانان آسیا در مالزی صاحب نشان طلا شد و یک سال بعد در مسابقات کاراته نوجوانان جهان در اندونزی به مدال برنز دست پیدا کرد و این، نوید بخش ظهور یک ستاره بود.

سارا بهمنیار sara bahmanyar iranian karate player

در سال ۲۰۱۷ در سالی که دختران کاراته ایران در مسابقات امیدهای آسیا درخشیدند، سارا بهمنیار مدال نقره گرفت و سپس همین مدال را در مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا تکرار کرد.
به عبارت دیگر سارا بهمنیار طی ۴ سال صاحب ۲ مدال جهانی و ۲ مدال آسیایی شد و همین آمار کافی بود تا او به عنوان یکی از استعدادهای جدید کاراته جهان نزد علاقه‌مندان این رشته خودی نشان دهد.

درخشش در مسابقات جهانی اسپانیا

درخشش بزرگ‌تر برای او زمانی از راه رسید که در سال ۲۰۱۸ یکی از اعضای تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران در جام جهانی اسپانیا بود و در عین ناباوری تک مدال زنان ایران را کسب کرد.

سارا بهمنیار کاراته قهرمانی جهان اسپانیا Sara bahmanyar

مدال برنز او از مسابقات جهانی اسپانیا، آماده باشی برای حضور در المپیک بود. کاراته کای گیلانی تخته گاز پیش رفت و به سهمیه المپیک رسید و همه رویاهایش را یکجا محقق کرد و حالا به رویای اعظم رسیده است: کسب مدال در المپیک.

طلای لیگ جهانی در ژاپن

در ادوار مسابقات لیگ جهانی، بهمنیار معمولاً در جمع سکونشینان قرار داشته و به طور عمده مدال برنز را کسب کرده است اما در کاراته وان توکیو در شهریور 98، توانست الکساندرا رچیا از فرانسه را با اقتدار شکست دهد و طلای لیگ جهانی توکیو را از آن خود کند.

این قهرمانی در ژاپن، پس از آن روی داد که یک فینال لیگ جهانی در سالزبورگ را البته با شکست، تجربه کرده بود. البته که شکست هم همیشه بخشی از مسیر حرکت است چنان که بهمنیار در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند حتی به مدال برنز هم نرسید.

 سارا بهمنیار sara bahmanyar in Iran Karate national team training session

با این وجود، یک کارنامه پر و پیمان از سارا بهمنیار، به اندازه کافی برای ایمان داشتن به او کفایت می‌کند و او می‌تواند در تاتامی المپیک، چهره دیدنی ورزش زنان ایران باشد.

دختر اهل آستانه اشرفیه واقف است که احتمالاً این تنها فرصت او برای حضور در المپیک است و کسب مدال، او را در تاریخ کاراته ایران و حتی ورزش ایران جاودانه خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=64626
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.