15
در هیاهوی انتخابی تیم ملی کاراته

مهدیس دوستی زاده: کرونا ۳ سال امید را از من گرفت

  • کد خبر : 69938
  • 17 مهر 1400 - 16:01
مهدیس دوستی زاده: کرونا ۳ سال امید را از من گرفت
یکی از نفرات برتر وزن منهای ۶۱ کیلوگرم انتخابی تیم ملی کاراته بانوان مهدیس دوستی زاده بود. کاراته کایی که می‌گوید کرونا او را ناامید کرده بود.

به گزارش دختران قهرمان؛ مهدیس دوستی ، کاراته کا جوان و البته سابقه دار کشورمان، قهرمان چندین دوره مسابقات قهرمانی کشور، قهرمان ادوار مختلف لیگ‌های کشوری است.

او در گفت و گو با رسانه تخصصی ورزش بانوان گفت: از سال ۹۱ وارد رشته ورزشی کاراته شدم، متولد شهرستان کوهدشت استان لرستان هستم اما حدود ۵ سالی هست که در تهران زندگی می‌کنم و رشته‌ی تحصیلی‌ام تربیت بدنی است.

دوستی زاده ادامه داد: از سن کودکی علاقه‌ی بسیار زیادی به رشته‌های رزمی داشتم و چون کاراته ورزشی بود که کلاس‌های آموزشی‌اش در شهری که زندگی می‌کردم برگزار می‌شد و نسبتاً آسیب کم‌تری برای دختران داشت، وارد مسیر کاراته شدم.

مهدیس دوستی در پاسخ به این سؤال که “بهترین تجربه ورزشی شما چه بوده است؟” عنوان کرد: از سال ۹۲ که اولین حضورم در مسابقات قهرمانی کشور بود به مدال نقره رسیدم، تا به الان ۳ مدال طلای مسابقات انتخابی تیم ملی وزن ۵۹ کیلوگرم جوانان را کسب کرده‌ام، طلای رده امید و ۲ برنز بزرگسالان، مقام اول لیگ‌های آینده سازان، برتر، سوپر لیگ هم از دیگر عناوین من است.

وی افزود: بهترین تجربه ورزشی‌ام را حضور در تیم مرداس قم و کسب عنوان قهرمانی با این تیم می‌دانم چرا که در کنار ارتقا سطح فنی من، از لحاظ ذهنی من را خیلی بالا کشید.

مهدیس با توجه به ناهمواری‌های مسیر طی شده بیان کرد: قطعاً قهرمانی مسیر آسانی ندارد، چالش‌ها، پستی‌ها، بلندی‌ها. با وجود تمام این‌ها باز هم ادامه دادم به این دلیل که من از ابتدای مسیر هدف قهرمانی داشتم شکست برایم مهم نبود.

دوستی بیان داشت: همیشه برای هدفم جنگیدم و مداوم با خودم تکرار کردم “این بار نشد؟ بار بعدی! کوتاه نیامدن و ادامه دادن مهم است. من بارها زمین خوردم اما نگفتم دیگر تمام شد بلکه دوباره تلاش کردم.

کاراته کای جوان همچنین گفت: با شروع کرونا همه مسابقات، لغو و تمام باشگاه‌ها بسته شد و همین موضوع برای همه سختی‌های زیادی را به همراه داشت، با کرونا و به دلیل لغو تمام مسابقات، من ۳ سال امیدم را از دست دادم.

مهدیس دوستی زاده با اشاره به انتخابی درون اردویی تیم ملی بانوان خاطر نشان کرد: بعد از مدت‌ها دوری از مسابقه درکل سطح مسابقات انتخابی آخر خیلی خوب و بالا بود و بدون شک تمام افرادی که تا این مرحله بالا آمده بودند همه خوب و فنی هستند.

او همچنین گفت: سطح داوری‌ها هم به نسبت قبل بهتر بود. به صورت کلی کاراته ایران وضعیت مطلوبی دارد اگر به رده‌های پایه توجه بیشتری بشود می‌توانیم شاهد افتخار آفرینی بیشتر در آینده باشیم چرا که همین رده‌های پایه در آینده رده بزرگسالان رو تشکیل می‌دهند. البته اگر مثل سال‌های گذشته شرکت در انتخابی، آزاد می‌شد بهتر بود.

مهدیس دوستی ادامه داد: تمام ورزشکاران هدفشان گرفتن مدال در میادین آسیایی و جهانی است و من هم همین هدف را در نظر گرفته م، برای ساختن آینده‌ام تلاش می‌کنم و با وجود مشوقان، پدر و مادرم، دوستان تأثیر گذار و مربی خوبم برای گرفتن نتیجه‌های بهتر می‌جنگم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=69938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.