13
ادامه اتفاقات عجیب در کاراته

فدراسیون کاراته سهمیه بندی کرد : صادقی در جهانی، افسانه در آسیا!

  • کد خبر : 72161
  • 18 آبان 1400 - 21:14
فدراسیون کاراته سهمیه بندی کرد : صادقی در جهانی، افسانه در آسیا!
فدراسیون کاراته در اقدامی عجیب و پس از انتخابی‌های متعدد تصمیم گرفته فاطمه صادقی را فقط به مسابقات جهانی و مهسا افسانه به آسیایی اعزام کند.

به گزارش پایگاه خبری دختران قهرمان؛ فدراسیون کاراته امروز اعلام کرد تکلیف اسامی کاتاروهای اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا را مشخص کرده است.

بر این اساس در کاتای انفرادی زنان، قرار است مهسا افسانه کاتاروی کهنه‌کار ایران نماینده ایران در قزاقستان باشد. کسی که نفر دوم انتخابی تیم ملی پس از فاطمه صادقی بود.

بر اساس نتایج مسابقات انتخابی، فاطمه صادقی کاتاروی اول ایران است اما پروژه فدراسیون کاراته این است که فاطمه صادقی را با عطف به نتیجه همان انتخابی به مسابقات قهرمانی جهان بفرستد.

فدراسیون کاراته با این اقدام تصمیم گرفته نوعی سهمیه‌بندی را اعمال تا هم فاطمه صادقی و هم مهسا افسانه را راضی کند اما صادقی این حق را برای خودش محفوظ می‌داند که به عنوان کاتاروی اول ایران، هم در مسابقات جهانی و هم در مسابقات آسیایی نماینده ایران باشد که انتظار نامعقولی هم نیست.

نکته عجیب و قابل تأمل در بیانیه فدراسیون کاراته شرطی است که از سوی شورای فنی و راهبری کاتا برای نهایی کردن این تقسیم حضور درج شده است.

در سایت فدراسیون کاراته این طور درج شده: معرفی این افراد در حالی است که پیش از این شورای فنی و راهبردی کاتا مصوب کرده بود که نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در شرایطی راهی مسابقات قهرمانی آسیا نیز می‌شوند که در رقابت‌های انتخابی فاصله امتیازی آنها با تیم یا نفر دوم بیش از دو نمره باشد.

سوالی که اینجا رخ می‌دهد این است که چرا فاطمه صادقی باید علاوه بر مسابقات قهرمانی جهان، خواهان حضور در آسیا باشد؟

پاسخ این است که او نفر اول انتخابی و شماره یک ایران است و علاوه بر این، او می‌داند که شانس موفقیت و مدالش در آسیا به مراتب بیشتر از مسابقات جهانی است ضمن این که به در انتخابی اول، خبری از دستورالعمل امروز فدراسیون کاراته نبود.

منطقی و بدیهی این بود که کسی که در انتخابی اول می شود و طبیعتا بهترین کاتارو است نماینده ایران در مسابقات آتی باشد و نه فقط یک مسابقه.

این موضوع هرگز به معنای زیر سؤال بردن شایستگی مهسا افسانه یا کاتاروی دیگر نیست بلکه ساز و کار انتخابی‌ها را مورد سؤال قرار می‌دهد.

حتی در دومین مسابقه انتخابی نیز فاطمه صادقی نفر اول شده اما باز هم مهسا افسانه به عنوان نفر انتخابی در مسابقات قهرمانی آسیا معرفی شده با این ایده که اختلاف امتیازی دو نفر به 2 امتیاز نرسیده است!

فدراسیون کاراته، سرزمین مسابقات انتخابی و قلمرو اتفاقات عجیب در روند انتخاب تیم‌های ملی است. هنوز در گیر و دار این که در کومیته، تیم ملی ب اصولاً چیست و ایجادش جز راضی کردن نسبی این و آن، چه فایده‌ای دارد بودیم که در کاتا هم سؤال تازه‌ای ایجاد شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=72161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. چرا در حق تیم کاتا انفرادی و کاتا تیمی بی انصافی شده است .فدراسیون نباید حق تیمی که اول شده در انتخابی به تیم اول بده.در کاتا تیمی تیم اول نجمه قاضی زاده والناز تقی پور و شادی جعفر زاده بهترین کاتارو های ایران هستن.و مقام های آسیایی و جهانی زیاد داران و در کاتا انفرادی هم صادقی بهترین نفر است .شایسته است هم به مسابقات جهانی و هم آسیایی اعزام شونند.

  2. مثل اینکه اون کاتا تیمی همیشه تو افساید خانم ارباب که شامل الناز تقی پور وشادی و نجمه هست باورشون شده که واقعااا کارشون خوبه؟؟؟؟ اونا و فاطمه صادقی از ارباب پشت دارند .وگرنه اگر بخواهند منصفانه انتخابی بگذراند باید بین کاتا تیمی پریسا رحمانی و زکیه رحمانی که سالهاست با هم تیم اند انتخابی بگذراند . از کاتا زدن سادی جعفری که تو جام امام علی نتونست ۲ دور ببشتر بیاد بالا باید وضع اون تیم دیگه تا اخر خوووند که چقدرررر افتضاح اند . این کاتا روهای نفر اولی با اصطلاح خودشونم میدونن ادم مسابقات جهانی نیستند سر همینه دارن خودشون برا مسابقات اسیایی می کشند . ضمنا سطح اسیایی بخاطر این پایین که کشورها تیم های اصلیشون میفرستن برا کاراته وان و مسابقات جهانی . برا اسیایی راه باز میکنن برا نفرات بعدی . مثل ما که ادعای مسلمامونیمونم میاد و اخر طلم و حسادتیم نیستند . اون کاتای تیمی خ ارباب الان بالای ۱۲ سال با پول فدراسیون که مالیلتهای ما به دولت باشه میرن خوش گذرانی .بابا ول کنید دیگه .بخدا پیر شدین . برید کنار راه ب بقیه بدهید . ملت فسیل شدند. من که خودم به شخصه دوست اشنا فامیل ووو بخوان بچه هاشون بفرستن کاراته بهشون میگم نروید با این ظلم و زور خانم ارباب . شده دوره طاغوت . ثمه پر زوره

  3. مثل اینکه اون کاتا تیمی همیشه تو افساید خانم ارباب که شامل الناز تقی پور وشادی و نجمه هست باورشون شده که واقعااا کارشون خوبه؟؟؟؟ اونا و فاطمه صادقی از ارباب پشت دارند .وگرنه اگر بخواهند منصفانه انتخابی بگذراند باید بین کاتا تیمی پریسا رحمانی و زکیه رحمانی که سالهاست با هم تیم اند انتخابی بگذراند . از کاتا زدن سادی جعفری که تو جام امام علی نتونست ۲ دور ببشتر بیاد بالا باید وضع اون تیم دیگه تا اخر خوووند که چقدرررر افتضاح اند . این کاتا روهای نفر اولی با اصطلاح خودشونم میدونن ادم مسابقات جهانی نیستند سر همینه دارن خودشون برا مسابقات اسیایی می کشند . ضمنا سطح اسیایی بخاطر این پایین که کشورها تیم های اصلیشون میفرستن برا کاراته وان و مسابقات جهانی . برا اسیایی راه باز میکنن برا نفرات بعدی . مثل ما که ادعای مسلمامونیمونم میاد و اخر طلم و حسادتیم نیستند . اون کاتای تیمی خ ارباب الان بالای ۱۲ سال با پول فدراسیون که مالیلتهای ما به دولت باشه میرن خوش گذرانی .بابا ول کنید دیگه .بخدا پیر شدین . برید کنار راه ب بقیه بدهید . ملت فسیل شدند. من که خودم به شخصه دوست اشنا فامیل ووو بخوان بچه هاشون بفرستن کاراته بهشون میگم نروید با این ظلم و زور خانم ارباب . شده دوره طاغوت . ثمه پر زوره
    فاطمه صادقی هم اگه عرضه داشت کسب سهمیه المپیک میکرد . چون پشتش پره مثل مهسا افسانه تلاش نمیکنه . در کاراته ایران مخصوصا کاتا سطح کار اصلا مطرح نیست . دمت باید به دم خانم ارباب وصل باشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.