10
لغو اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی به دلیل کرونا یا ...؟

اعتبار از دست رفته کاراته با انبوهی از سؤالات بی‌پاسخ

  • کد خبر : 72450
  • 24 آبان 1400 - 9:00
اعتبار از دست رفته کاراته با انبوهی از سؤالات بی‌پاسخ
فدراسیون کاراته در تصمیمی ناگهانی یک روز مانده به کاراته قهرمانی جهان، اعزام تیم ملی را به دلیل مثبت شدن تست کرونای ۴ بازیکن ملغی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان”؛ دبیر فدراسیون کاراته اعلام کرد به دلیل مثبت بودن تست کرونای ۴ نفر از اعضای تیم ملی و مشکوک بودن ۲ عضو دیگر اعزام به مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در دوبی لغو شد.

فدراسیون کاراته در حالی این خبر را منتشر کرده که از هفته‌ها پیش زمزمه عدم اعزام تیم ملی به رقابت‌های جهانی به دلیل عدم وجود اعتبار مالی کافی در بین اهالی کاراته به وجود آماده بود.

پس از اعلام این خبر از سوی فدراسیون همچنان ابهامات و ادعاهای مختلفی از سمت اهالی ورزش وجود دارد که دلیل اصلی اعزام مبتلا شدن ملی پوشان به کرونا نیست.

از سوی دیگر این شائبه در میان اهالی کاراته به گوش می رسد که علت اصلی اعزام نشدن تیم ملی نه کرونا و نه موضوع مالی، بلکه حضور رژیم صهیونیستی در مسابقات جهانی است و ایران در صورت اجتنباب از مواجهه با ورزشکاران آنها، درگیر محرومیت های سنگین – نظیر آن چه برای جودو – اتفاق افتاد خواهد شد.

هنوز گفته‌ها و یافته‌ها قطعی نیست چرا که فدراسیون کاراته در این زمینه در مسیر شفافیت حرکت نمی‌کند و پازل تمام اطلاع رسانی‌ها در موجی از گمان تکمیل می‌شود.

نکته عجیب و قابل تأمل در بیانیه فدراسیون کاراته عدم شفافیت و عدم اعلام اسامی بازیکنانی است که مبتلا به کرونا شده‌اند و مشخص نیست چه کسانی مبتلا به کرونا هستند البته اگر واقعا کرونایی در کار باشد.

حال با فرض درستی این ادعا، سؤال اینجاست که آیا نتیجه تست هر دو تیم ملی زنان و مردان مثبت اعلام شده است که اعزام در هر دو بخش لغو شده؟

پروتکل رعایت شیوه‌نامه بهداشتی اردوهای تیم ملی چگونه بوده که ورزشکاران در اردوی متصل به رقابت‌هایی با این درجه از اهمیت به کرونا دچار شده‌اند؟

آیا فدراسیون کاراته با توجه به شرایطی حضور در رقابت‌ها حداقل هر ۱۰ روز یک بار از بازیکنان حاضر در اردو تست  مربوطه را می‌گرفته است؟ ملی پوشان ما چرا حداقل ۲ هفته قبل از اعزام قرنطینه نشده‌اند؟

تکلیف بازیکنانی که بعد از گذر هفت خوان انتخابی‌های تیم ملی کاراته ایران به اینجا رسیدند حتی آنان که با جت شخصی و سفارش این و آن به این مرحله رسیدند چیست؟

آیا آنها باید چمدان‌های بسته شده را باز کنند؟ رویه اردوهای تیم ملی رده‌های پایه به چه شکل پیش خواهد رفت؟ تیم ب کجاست؟ کشمکش‌های منتخبین انتخابی آخر چه شد؟

آیا منتقدین و معترضان برای احقاق حقوق خود و رسیدگی به مشکلات موجود به شبکه های اجتماعی بسنده خواهند کرد یا پای نهاد قدرتمندتری به میان خواهد آمد؟

در پایان این سوال نیز وجود دارد که آیا این اتفاق، سرانجام اتفاقات طویل و عجیب و غریب در کاراته ایران است؟

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=72450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.