20
نزدیک‌تر با قهرمان ۱۰۰ متر و ۶۰ متر با مانع ایران

سال خوش فائزه آشورپور | پیشتازی “بی‌رقیب موانع”

  • کد خبر : 75744
  • 18 دی 1400 - 10:24
سال خوش فائزه آشورپور | پیشتازی “بی‌رقیب موانع”
مسابقات دوومیدانی داخل سالن زنان باشگاه‌های کشور در حالی به پایان رسید که فائزه آشورپور یکی از معدود قهرمانان این مسابقات با ۲ قهرمانی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمانفائزه آشورپور را می‌توان چهره بی‌رقیب دوهای سرعت با مانع ایران دانست و آمار عملکرد او در ۱۰۰ متر فضای باز و ۶۰ متر داخل سالن، این را تأیید می‌کند.

فائزه آشورپور ۲۲ ساله است و حضورش در دوومیدانی حاصل یک استعدادیابی در رده‌های پایه است. او با ورود به ژیمناستیک در سن نونهالی، شروعی استاندارد به عنوان یک ورزشکار داشت و بعدها به سمت دو سرعت جذب شد.

سال فوق العاده فائزه آشورپور

او که در ترکیب تیم چادرملو اردکان در مسابقات دوومیدانی داخل سالن حضور داشت ابتدا در ماده ۶۰ متر با مانع با زمان ۸.۵۶ ثاتیه قهرمان شد و ۲۴ ساعت بعد در ۶۰ متر نیز ۷.۵۹ ثانیه را ثبت کرد و بالاتر از فائزه نسایی و ساناز امیری پور قهرمان شد.

مرحله دوم دوومیدانی بانوان باشگاه های کشور فائزه آشورپور

این موفقیت‌ها، عملکرد او در لیگ دوومیدانی بانوان ۱۴۰۰ را کامل می‌کند چنان که دونده تیم دانشگاه آزاد در لیگ امسال، حاکم بی‌رقیب ماده ۱۰۰ متر با مانع بود.

علاوه بر قهرمانی در هر ۳ مرحله لیگ امسال (که بهترین زمان ثبت شده او ۱۴.۳۵ ثانیه در مرحله دوم لیگ بود) نام او به عنوان رکوردشکن دو امدادی ایران پس از ۴۷ سال ثبت شد.

فائزه همراه با دوستانش الهام کاکلی، ساناز امیری پور و فائزه نسایی رکورد ملی دو ۴ در ۱۰۰ متر ایران را پس از نزدیک به نیم‌قرن جابجا کردند.

قهرمانی‌های پیاپی فائزه آشورپور در مسابقات داخل سالن باشگاهی بهانه‌ای برای گپ کوتاه با دونده سرعتی اهل مشهد شد.

رکوردهای قابل‌قبول با وجود سرماخوردگی

فائزه پیش از شروع مسابقات داخل سالن آمادگی صد در صد نداشت اما با این وجود بدن او روی پیست مقابلش نایستاد و با او همراهی کرد.

او می‌گوید: “با وجود سرماخوردگی که دقیقاً ۲ روز  قبل از مسابقه برایم رخ داد رکوردهای قابل قبولی، هم در ماده تخصصی خودم ۶۰ متر با مانع و هم در ۶۰ متر آزاد کسب کردم که با رکورد ورودی فاصله زیادی نداشت.”

رکوردشکن ۴ در ۱۰۰ متر فضای باز در دو امدادی داخل سالن هم دوید: “علاوه بر این در تیم ۴ در ۴۰۰ متر امدادی چادرملو اردکان هم حضور داشتم که در مجموع مسابقه رضایت بخشی بود.

مشکلی به نام بی رقیبی

با وجود قهرمانی در هر دو ماده، فائزه آشورپور نتوانست رکورد ورودی مشخص شده را کسب کند. موضوعی که قهرمان سرعت در مورد آن صحبت کرده است.

فائزه آشورپور در مرحله دوم دوومیدانی بانوان باشگاه های کشور

فائزه می‌گوید: قطعاً اگر در ماده ۶۰ متر با مانع رقیب خوبی داشتم می‌توانستم رکوردهای بهتر و حتی ورودی را کسب کرد اما متأسفانه فاصله نفر دوم با من خیلی زیاد بود اما با این حال رکورد بسیار خوبی را دویدم.

قهرمان دو سرعت با مانع ادامه می‌دهد: مربی من جمیله سیفی همیشه، در تمرین‌ها و حتی در مسابقه‌ها لحظه به لحظه کنار من بوده و اگر حمایت‌های مربی و خانواده ام نبود، تحمل دشواری تمرین‌های سخت دوومیدانی میسر نمی‌شد و امکان نداشت که ذهن برای تداوم مسیر، آرام بماند.

آشورپور به حضور تیم چادرملو اردکان در عرصه دوومیدانی اشاره و تاکید می‌کند:  این افتخار را داشتم که در این تیم حضور داشته باشم. حمایت‌های فوق‌العاده‌ای از ما صورت گرفت و می‌توان گفت ما بهترین کادر فنی  و عوامل را در تیم چادرملو اردکان داشتیم.

دونده جوان امیدوار است حمایت چادر ملو اردکان از دوومیدانی محدود نباشد و تا مدت زمانی طولانی، تداوم داشته باشد. موضوعی که برای دختران دوومیدانی کار اهمیت زیادی دارد.

تا همین جا کافی ست؟

سال ۱۴۰۰ برای فائزه سال پرباری بوده است و او نیز این را تأیید می‌کند: سال را با رکوردشکنی شروع کردم و رکورد فوق‌العاده زیر ۱۴ ثانیه را کسب کردم  و در ادامه ارتقای رکورد در ۱۰۰ متر آزاد، ۶۰ متر با مانع و ۶۰ متر آزاد داشتم.

افزون بر این، فائزه ۲ بار زیر رکورد ۴۷ ساله ۴ در ۱۰۰ متر امدادی دوید و به یکی از رکوردداران ملی و باشگاهی این ماده تبدیل شد و در دوهای سرعتی با مانع (۱۰۰ و ۶۰ متر) رقیبی نداشت.

آیا تا همین جا کافی است؟ طبیعی است که پاسخ او منفی باشد: “ذهنم معطوف بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و مسابقات کشورهای اسلامی است. همچنان باید تمرین کنم و بهتر شوم.”

و گوش کنید به

  1. Nemiram Aghab Xaniar Khosravi ft Sirvan Khosravi 5:08
لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=75744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. فائزه آشورپور الگوی سخت کوشی و تلاش مستمر است
    من سه ساله در کنارش شاهد تلاشهای بی وقفه اش هستم
    آشورپور با اخلاق، صبور، پرتلاش، و خیییلی مهربان … ممنون از خبزگزاری دختران قهرمان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.