13

فرهادی زاد و ورزش بیماران خاص ؛ دریغ از یک متر فضای ورزشی

  • کد خبر : 7778
  • 06 مرداد 1397 - 17:13
فرهادی زاد و ورزش بیماران خاص ؛ دریغ از یک متر فضای ورزشی

مهین فرهادی زاد دبیر فدراسیون ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضا از اعزام کاروان ورزشکاران ایران به مسابقات جهانی نیوکاسل خبر داده و ابراز امیدواری کرده اتفاق دوره گذشته و عدم صدور روادید ورزشکاران تکرار نشود. فرهادی زاد همچنین گفته هیئت های استانی اش یک متر هم فضای ورزشی ندارند.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” مهین فرهادی زاد در حاشیه مجمع انتخاب رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان رضوی در خصوص اعزام ‌های برون مرزی این فدراسیون گفت: هر دو سال یکبار یک رویداد بین المللی در قالب مسابقات جهانی داریم که به جز این، در رویداد دیگری شرکت نمی‌کنیم.

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا افزود: به دلیل محدود بودن مسابقات برون مرزی و بین المللی فعالیت‌های ورزشی‌ را در داخل کشور افزایش دادیم و رشته‌های بیشتری به پیوند اعضا، تالاسمی،هموفیلی دیابت و ام اس اضافه کردیم.

وی از فراهم کردن حضور حداکثری ورزشکاران در فضای قهرمانی و جشنواره‌ها خبرداد و گفت: متاسفانه رویدادهای بین المللی ما هر دوسال یک بار برگزار می‌شود، سال آینده المپیاد جهانی در شهر نیوکاسل انگلیس برگزار خواهد شد مسابقات انتخابی را آغاز کردیم و اردوهای آمادگی به زودی برگزار می‌شود.

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا درباره تعداد ورزشکار اعزامی به مسابقات جهانی بیان کرد: سعی می‌کنیم تعداد استاندارد در رده های سنی مختلف را اعزام کنیم اما امیدوارم در خصوص گرفتن ویزا دچار مشکل نشویم. در دور گذشته در مالاگا اسپانیا ما 118 نفر را هماهنگ کردیم. اما اسپانیا ویزای 60 نفر راداد؛ امیدوارم در نیوکاسل بچه های بیشتری حضور داشته باشند.

وی درباره فعالیت هیئت‌های استانی بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: 31 استان فعال داریم که اکثریت با حضور رئیس هیئت اداره می‌شوند ،یکی یا دو هیئت با سرپرست اداره می‌شود که به زودی مجمع انتخابی برگزار می‌کنیم. همه ساله ارزیابی داریم و با هیچ استانی تعارف نداریم. دو سال است خوزستان و اصفهان استان‌های برتر هستند، زنجان و سمنان هم فعالیت خوبی شروع کردند.

فرهادی‌ زاد همچنین درباره تعداد ورزشکاران سازمان یافته پیوند اعضا و بیماران خاص کشور  توضیح داد: آماری که از ثبت نامی‌ها در سایت و مسابقات قهرمانی کشور وجود دارد حدود 6 تا 7 هزار نفر است. این تعداد در هر دو بخش مردان و زنان فعال هستند و تفاوتی میان بانوان و آقايان نیست و بانوان در همه رشته‌های ورزشی به غیر از شنا فعالیت دارند.

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خاطرنشان کرد: 3 سال پیش ، اعتبارات فدراسیون پیوند اعضا بسیار محدود بود اما دکتر هاشمی که رئیس فدراسیون شدند اعتبارات ما دو برابر شد، ما در زمره فدراسیون‌هایی هستیم که رقم خوبی از وزارت ورزش دریافت می کنیم و مبلغ قابل توجهی نیز از کمیته المپیک به ما می رسد.

وی افزود: با توجه به اینکه جزء رشته‌های المپیکی نیستیم اما به دلیل اینکه هیئت‌های ما یک متر فضای ورزشی هم ندارند ما به سرعت به دنبال عقد قرارداد با فدراسیون‌ها بودیم که به شدت جواب داد. فدراسیون‌های دیگر در زمینه صدور کارت و اردو های ورزشی کمک می‌کنند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=7778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.