9
به جا مانده از بازی‌های کشورهای اسلامی

نمره قبولی برای کاراته زنان در قونیه

  • کد خبر : 84613
  • 28 مرداد 1401 - 13:17
نمره قبولی برای کاراته زنان در قونیه
تیم ملی کاراته زنان ایران با ۳ مدال در ۵ وزن به کار خود در بازی‌های کشورهای اسلامی پایان داد و کیفیت عملکردی قابل قبولی به نمایش گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” تیم ملی کاراته زنان در بخش کومیته، در بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه در ۵ وزن، صاحب یک نقره و ۲ برنز شد.

تک نقره مبینا حیدری و دو برنز از لیلا برجعلی و سارا بهمنیار به اضافه ناکامی طراوت خاکسار و رزیتا علیپور در دور اول، حاصل کار تیم ملی با هدایت فرخناز ارباب و پگاه زنگنه بود.

آن چه سبب می‌شود عملکرد کاراته زنان را در قونیه قابل قبول بدانیم، خروجی کار مبینا حیدری و لیلا برجعلی به عنوان جوانان کم تجربه اما آینده دار کاراته است.

مبینا حیدری با اعتماد به نفسی مثال زدنی، شاخص‌ترین چهره تیم ملی بود که به فینال رسید و با یک پوئن اختلاف فینال را واگذار کرد و مدال نقره او دست کمی از طلا نداشت.

همین موضوع برای لیلا برجعلی صادق است. هیچ بازیکنی در تیم ملی به اندازه او تحت فشار قرار نداشت اما او توانست با حفظ آرامش و غلبه بر فشار به عنوان جانشین حمیده عباسعلی، نتیجه بگیرد.

مدال برنز برجعلی در قونیه با توجه به این که او فقط ۲۱ سال سن دارد و تجربه مسابقاتی او در صحنه بین‌المللی بسیار پایین است، ارزشی دوچندان پیدا می‌کند و یک نقطه جهش و انگیزشی برای اوست.

سارا بهمنیار اما با وجود کسب مدال برنز، در زمره چهره‌های موفق ایران قرار نمی‌گیرد. کسب برنز مسابقات کشورهای اسلامی برای کاراته کایی در مقیاس او و سوابق و تجربیات گذشته‌اش، یک شکست است و تنها کارکرد اضافه کردن یک مدال به آمار کمی مدال‌های ایران را دارد.

رزیتا علیپور و طراوت خاکسار اما این تورنمنت را ناگوار شروع کردند و پایان دادند. یک مسابقه و یک شکست، چیزی نبود که باتجربه‌های تیم ملی انتظار آن را می‌کشیدند و این تلخی، برای آن‌ها، ما و کادر فنی تیم ملی طعم یکسانی داشت.

عملکرد علیپور و خاکسار نشان داد جوانان کاراته در این دو وزن باید به خود تکانی دهند و با تلاشی مضاعف آماده جانشینی این دو چهره باارزش شوند که به‌تدریج به اواخر راه خود در تیم ملی نزدیک می‌شوند.

نمره قبولی برای کاراته زنان در قونیه

کاراته ایران با هدایت ارباب و زنگنه در قونیه به این دلایل واجد شرایط برای کسب نمره قبولی شناخته می‌شود:

۱) موفقیت جوانان تیم ملی در کسب مدال‌هایی که آسان به دست نیامد و احتمالاً نتایج ثانویه آن، در آینده بسیار باارزش‌تر از مدالی است که امروز به دست آمده است.

۲) ایجاد جو پایدار و امنیت روانی در تیم ملی از زمان زمامداری کادر کنونی که به بازیکن سالاری، اعمال سلایق شخصی و خم شدن در برابر فشارهای بیرونی، نه گفت و امروز، مستحکم و قوی به نظر می‌رسد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=84613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با سلام
    کاش در متن اشاره میشد که لیلا برجعلی در بازی سومدر حالیکه بازی را با برتری جلو میبرد توسط حریف ترکیه ای میزبان مصدوم و از ناحیه سر دچار شکستگی گردید و نتیجه با نامردی در لحظات آخر با یک امتیاز به نفع میزبان به پایان رسید و برجعلی با غیرت تمام علیرغم مصدومیت بازی چهارم را با نتیجه خوبی به خود اختصاص داد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.