5
نگاهی دقیق بر انتخابی تیم ملی کاراته

مازندرانی‌ها ؛ نقش اصلی تغییر در تیم ملی کاراته دختران

  • کد خبر : 86305
  • 14 مهر 1401 - 13:31
مازندرانی‌ها ؛ نقش اصلی تغییر در تیم ملی کاراته دختران
نفرات برتر مرحله نهایی انتخابی تيم ملی در رده سنی جوانان دختران مشخص شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مرحله نهایی انتخابی تیم ملی رده های سنی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال  دختران ۱۲ تا ۱۴ مهر ماه در مجموعه ورزشی شهید کبگانیان تهران برگزار شد.

در هر وزن و رده کاتا یک نفر جهت حضور در رقابت های قهرمانی جهانی ترکیه و قهرمانی آسیا ازبکستان مشخص و راهی اردوی تیم ملی پایه میشوند.

مسابقات کاراته رده های سنی پایه قهرمانی جهان، ۴ الی ۸ آبان ۱۴۰۱ در قونیه ترکیه و رقابت های قهرمانی آسیا در تمامی رده های سنی ۲۵ الی ۲۹ آذر در تاشکند ازبکستان برگزار خواهد شد.

کاتای انفرادی نوجوانان

یکتا داوری کاتاروی اهل اصفهان است که در رقابت های لیگ کاراته وان ایران و برترین برترین ها روی سکوی قهرمانی ایستاد.

عضویت یکتا در تیم ملی اتفاقی بود که از پیش در ذهن اهالی کاراته جا افتاده بود. او در پیکار های آسیایی و جهانی علاوه بر کاتا انفرادی، یک شانس کسب مدال هم در کاتا تیمی دارد.

کومیته انفرادی وزن ۴۷_ کیلوگرم

غزل فتحی، نامی آشنا به واسطه خواهر قهرمانش سارینا. غزل پس از تقابل برابر مدعیان این وزن فاطمه جعفر نژاد، غزل یزدانی توانست خود را ملی پوش کاراته ایران معرفی کند.

رومینا خادمی نماینده این وزن در قزاقستان ۲۰۲۱ بود اما نه تنها در رقابت آسیایی بلکه در رقابت های بعدی هم عملکرد قابل توجهی نداشت و از کسب مدال بازماند.

کومیته انفرادی وزن ۵۴_ کیلوگرم

زهرا رضازاده، پدیده سال های قبل کرونا در لیگ کاراته وان ایران، با مدال آوری شگفت انگیز به مربیگری مرضیه جعفری و در ادامه غیبت نسبتا طولانی در کورس قهرمانی اینبار توانست در وزن ۵۴_ کیلوگرم نوجوانان به عضویت تیم ملی در بیاید تا خود را در رقابت های بزرگ تری محک بزند.

کومیته انفرادی وزن ۵۴+ کیلوگرم

مهلا صداقت منتخب وزن ۵۴+ از مازندران است. مائده زارعی نماینده پیشین تیم ملی در این وزن بود که در رقابت های آسیایی موفق به کسب مدال نشد. البته در آن زمان هم برای انتخاب زارعی حواشی زیادی وجود داشت.

کاتای انفرادی جوانان

ساجده جهانشاهی، ملی پوش رده نوجوانان که مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان ۲۰۲۱ را در کارنامه خود دارد توانست جایگاه خود را در رده جوانان کاتا انفرادی بقا ببخشد.

کاتای تیمی نوجوانان و جوانان

ملیکا سلطانی، یکتا داوری و تینا فتاحی نسل جدید کاتا تیمی اصفهان سال گذشته علی رغم پوشیدن پیراهن تیم ملی به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام نشدند.

این پایان کار آنها نبود چرا که در ادامه تا به امسال در تمام رقابت های سطح اول کشور روی سکوی قهرمانی ایستادند تا بدون هیچ مدعی بار دیگر به عنوان عضوی از تیم ملی ایران از آن ها یاد شود.

کومیته انفرادی وزن ۴۸_ کیلوگرم

یلدا بیرانوند نایب قهرمان رده سنی نوجوانان رقابت های آسیایی قزاقستان، با وجود بازیکنان شایسته ای همچون زهرا ابراهیمی و مهدیه سید پور توانست در وزن ۴۸_ کیلوگرم جوانان به عضویت تیم ملی در بیاید.

کومیته انفرادی وزن ۵۳_ کیلوگرم

فاطمه زهرا سعیدآبادی از کهنوج کرمان، ستاره همیشه درخشان کومیته ایران، طلایه دار تمام رقابت های سطح اول ایران و قهرمان نوجوانان آسیا این بار نیز توانست به همه ثابت کند در ایران با اختلاف بی رقیب است.

کومیته انفرادی وزن ۵۹_ کیلوگرم

ستاره زارعی، قدم بر مسیر فاطمه بداق گذاشته است. هرچند رقابت های این وزن از ابتدا غرق در حاشیه بود. مدعیان زیادی من جمله الینا صفاجو و پریا علیزاده نسبت به نتایج معترض بودند و همین موضوع، علاوه بر طلای آسیایی سال گذشته در این وزن کار را برای منتخب فدراسیون کاراته سخت تر میکند.

کومیته انفرادی وزن ۵۹+ کیلوگرم

نرگس نظری دومین نماینده مازندران در کومیته جوانان است که توانست با برتری مقابل حریفان خود این وزن را در اختیار خود بگیرد اما اینکه تا چه حد میتواند در پیکار های آسیایی و جهانی موفق ظاهر شود قابل پیش بینی نیست.

کاتا انفرادی زیر ۲۱ سال

دراماتیک ترین و البته سخت ترین رده حاضر در تاریخ کاراته ایران بر میگردد به کاتا انفرادی زیر ۲۱ سال دختران. رقابتی نفس گیر میان مدعیان حقیقی کاتا، زینب السادات حسینی، ملیکا عزتی، سپیده امینی، بیتا بتویی و تینا شعبانی!

دراماتیک از آن جهت که اعضای تیم ملی کاتای تیمی بزرگسالان (زینب السادات حسینی، ملیکا عزتی، سپیده امینی) که با اتحاد توانستند به تازگی مدال نقره بازی های همبستگی کشور های اسلامی قونیه ۲۰۲۲ و لیگ کاراته وان سری آ کوجالی ۲۰۲۲ را کسب کنند مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

در کمال شایستگی تمام مدعیان، زینب السادات حسینی برگزیده شد تا باری دیگر جواز حضور در میادین آسیایی و جهانی را کسب کند.

کومیته انفرادی وزن ۵۰_ کیلوگرم

ستایش نادری از کرمانشاه، مدال اور رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ با برتری عجیب مقابل معصومه محسنیان، فائزه طوسی و زینب جعفرنژاد به عنوان نفر منتخب این وزن از سوی فدراسیون معرفی شده است اما احتمال برگزاری انتخابی مجدد در این وزن وجود دارد.

کومیته انفرادی وزن ۵۵_ کیلوگرم

سوده خلیلی از مازندران با شکست رقیبان خود توانست در مسیر اهداف خود قدم بردارد. مرجان ملک پور بازیکنی با تجربه اما نوظهور در عرصه قهرمانی با عملکرد شگفت انگیز خود میتواند یکی از مدعیان این وزن در سال های آتی باشد.

کومیته انفرادی وزن ۶۱_ کیلوگرم

آتوسا گلشاد نژاد، کاراته کار کرمانشاهی که به تازگی مفصل به او پرداختیم بار دیگر شایستگی خود را به اهالی کاراته ثابت داد.

او در رقابت های قهرمانی اسیا قزاقستان ۲۰۲۱ با اختلاف طلا را به گردن آویخت. ایران به نتایج او در مسابقات آسیایی و جهان امیدوار است.

کومیته انفرادی وزن ۶۸_ کیلوگرم

حنانه صالحی از مازندران با شکست رقیبانی چون هنگامه بی غم و فاطمه بداق توانست به عنوان نفر اول این وزن به عضویت تیم ملی دربیاید.

در رقابت های آسیایی ۲۰۲۱ هنگامه بی غم به عنوان نماینده وزن ۶۸_ به دلیل عدم صدور ویزا به قزاقستان   اعزام نشد و مبینا حیدری به جایگزینی از او توانست به مدال طلا را برسد.

همچنین به دلیل شرایط سنی حنانه صالحی که سن او پایین تر از سن تعیین شده برای رقابت های قهرمانی جهان است، هنگامه بی غم نفر دوم این وزن به مسابقات جهانی اعزام خواهد شد.

سوالی که در ذهن بیشتر بازیکنان این وزن به وجود آمده این است که چطور امکان دارد حنانه صالحی در رقابت های لیگ کاراته وان در رده جوانان به رقابت بپردازد و برای انتخابی تیم ملی شرایط سنی، او را به رده امید بیاورد.

همین موضوع میتواند مانعی بزرگ برای برگزاری یک انتخابی و دو اعزام باشد.

کومیته انفرادی وزن ۶۸+ کیلوگرم

کیمیا یوسفی از مازندران با برتری مقابل مدعیان این وزن سارینا فتحی و ستایش صالحی ملی پوش این وزن شناخته شد.

آیدا خوشبختی از مازندران نماینده این وزن در رقابت های آسیایی ۲۰۲۱ بود که به مدال نقره رسید اما مدتی طولانی است هیچ نامی از او در میادین به گوش نمی رسد.

 

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=86305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.