2
به استقبال کاراته قهرمانی آسیا 2022

تقی پور، قاضی زاده و جعفری زاده، تمام نشدنی‌های کاتا

  • کد خبر : 87751
  • 24 آذر 1401 - 17:37
تقی پور، قاضی زاده و جعفری زاده، تمام نشدنی‌های کاتا
برای کاراته ایران شادی جعفری زاده نجمه قاضی زاده الناز تقی پور اسامی غیرقابل عبوری تا همیشه خواهند بود. تیم همیشه موفق کاتا.

به گزارش “افرا ورزش” ایران در مسابقات کاراته قهرمانی آسیادر تاشکند ۲۰۲۲ بار دیگر تیم باتجربه و تمام نشدنی‌اش را در اختیار دارد: الناز تقی پور، نجمه قاضی زاده و شادی جعفری زاده.

هیچ اسمی به اندازه این سه نام در کاراته ایران در ۱۰ سال اخیر – و حتی بیشتر – تکرار نشده است. تیم کاتای ایران جز لغزش‌های گهگاه، معمولاً در ایران بی‌رقیب بوده است.

بچه‌های شهرری، از روزگاری که خود و کاتا را شناخته‌اند تا به امروز، تغییر کرده‌اند اما حداقل در این که قهرمان نامیده می‌شوند، ثبات داشته‌اند.

الناز تقی پور و نجمه قاضی زاده بازماندگان اولین تیم کاتای ایران هستند که نقره آسیا را در سال ۲۰۱۱ در چین کسب کرد.

در آن زمان، ضلع سوم مثلث تیمی ایران را مهسا افسانه تشکیل می‌داد اما او پس از سه سال و سه نقره متوالی در آسیا در تیم خارج شد.

بعدها با پیوستن شادی جعفری زاده به تقی پور و قاضی زاده، تیم امروزی کاتای ایران شکل گرفت.

آن‌ها تقریباً در ۱۲ سال اخیر قدرت را به طور مطلق در اختیار داشته‌اند اما این قدرت در یک سال اخیر با ظهور یک تیم جوان که بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه نیز رفت، به چالش کشیده شد.

با این وجود، حضور آن‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا حاکی از این است که تیم کاتای قدیمی و دوست‌داشتنی ایران همچنان مورد اعتماد است.

تقی پور و قاضی زاده ۴ نقره و ۲ برنز کاتای تیمی آسیا را در کارنامه دارند و جعفری زاده یک نقره و ۲ برنز تیمی را از این رویداد به دست آورده است.

این آمار مدال احتمالاً در پایان مسابقات تاشکند ۲۰۲۲ با اعداد تازه‌ای همراه خواهد بود.

با کسب هر نتیجه‌ای، الناز تقی پور، شادی جعفری زاده و نجمه قاضی زاده پس از سال‌ها خدمت به کاراته ایران شایسته بزرگداشت و احترام هستند. حضور آن‌ها چیزی جز زیبایی خلق نکرده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=87751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. اینها سه قهرمان دوست داشتنی تیم کاتا ایران هستند که در حدود 12 سال است که عضو تیم ملی هستند .ولی هنوز یه شغل و یه در آمد ثابت ندارنند و هنوز هزینه رفت و آمد این قهرمانان از طریق پدران آنها تامین مبشود.فقط افسوس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.