5
گفتگو با رکورددار دو ۴۰۰ متر با مانع

محمودی: یک روز مانع و تخته استارت هم برای تمرین نداشتم!

  • کد خبر : 91675
  • 17 خرداد 1402 - 19:50
محمودی: یک روز مانع و تخته استارت هم برای تمرین نداشتم!
شهلا محمودی، دونده دو ۴۰۰ متر با مانع ایران در مسابقات بین‌المللی ترکیه موفق به رکوردشکنی شد و رکورد قبلی خود را شکست. او از سختی‌های خود برای رکوردشکنی گفت.

به گزارش افرا ورزش، نام شهلا محمودی مدت‌هاست در دوومیدانی ایران پر رنگ است. او با مدال‌آوری‌ها و رکوردشکنی‌هایش یکی از درخشان‌ترین دختران این رشته پرمدال در ایران است که البته به‌تازگی رکورد جدیدی را هم به نام خودش ثبت کرد.

او در مسابقات بین‌المللی ترکیه با ثبت رکورد ۵۹٫۴۹  ثانیه ضمن شکستن رکورد ملی موفق شد در جایگاه نخست رقابت ماده ۴۰۰ متر مانع قرار گیرد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

رکورد قبلی این ماده با زمان ۵۹.۹۱ ثانیه متعلق به خود او بود و محمودی حالا با شکستن رکورد خودش، قهرمان مسابقات ترکیه هم شد.

شهلا حالا از تلاش‌ها و سختی‌هایی گفته که برای به‌دست‌آوردن این مدال‌ها و شکستن رکوردها متحمل شده. روزهای روشن‌تر و مدال‌های بیشتری که از حالا به بعد در انتظار او هستند.

حضور در میان رکوردداران دوومیدانی ایران چه حسی دارد؟

از این اتفاق خیلی خوشحالم و البته که هدف من خیلی بزرگ‌تر از این‌هاست. امیدوارم در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشم و یکی از خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها را به گردنم بیندازم.

این بهبود رکورد این بار در مسابقات ترکیه اتفاق افتاد. درباره این مسابقات و قهرمانی‌ات بگو.

مسابقات، کاپ دوی سرعت و موانع بود که توانستم در ماده 400 متر با مانع بعد از چهار سال مجدداً رکورد خودم را بزنم و زمان رکورد قبلی‌ام را کاهش دهم.

و رویدادهای آینده چطور؟

امسال سالی پر مسابقه است. مسابقات مهمی پیش روی ماست و باید در آنها سربلند باشیم. هم بازی‌های آسیایی و هم قهرمانی آسیا را پیش رو داریم.

دوومیدانی بانوان دانشگاه آزاد سپیده توکلی فهیمه کلهر ساناز امیری پور شهلا محمودی مریم محمودی هانیه ثمری سلفی

یک ماه دیگر قهرمانی آسیا در تایلند که امیدوارم با حضور در این مسابقات تایم خوبی بزنم و بعد بازی‌های آسیایی که امیدوارم برای اولین‌بار به‌عنوان بانویی از استان قزوین در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشم.

رفت‌وآمد از قزوین به تهران برایت سخت نیست؟

من سه ماه زمستان را به‌خاطر  نبود سالن سرپوشیده در استان قزوین، مجبورم مدام در مسیر قزوین – تهران باشم. پیستی که در قزوین هست، قابلیت استفاده ندارد و بیشتر باعث آسیب هم می‌شود! ولی خب تنها پیستی است که ما در قزوین داریم و من مجبورم آنجا تمرین کنم.

رکوردشکنی‌های تو حتماً خیلی سخت و با تلاش بسیار به دست آمده. درباره رسیدن به این نقطه از زندگی‌ات کمی صحبت می‌کنی؟

خیلی سخت. شاید کسی باور نکند؛ اما تا یکی دو سال قبل اولین‌بار که من رکورد ایران را زده بودم، مانع تمرین و تخته استارت برای تمرین نداشتم!

مسیر ۴۰۰ متر ده مانع نیاز دارد؛ اما من سه یا چهار مانع شکسته داشتم و با همان‌ها تمرین می‌کردم و یا بدون مانع تمرین می‌کردم. من با این سختی و مشقت رکورد دو چهارصد متر را تغییر دهم.

و سوال آخر. مربی تو،  همسرت است. کار کردن با همسر به‌عنوان مربی چطور است؟

همسر من مربی‌ام هستند و این شاید یکی از شانس‌هایی بود که در زندگی آوردم، او سر راه من قرار گرفت. او تنها کسی بود که واقعا اعتقاد داشت تو می‌توانی رکورددار شوی و در زمان کمتری بدوی.

با کمک‌های همسرم توانستم در این مسیر موفق باشم و بتوانم رکورددار یک ماده در دوومیدانی باشم که ۴۰ سال بود که کسی نتوانسته بود این رکورد را تغییر دهد و من توانستم با مربیگری همسرم آقای محمدرضا نجفیان بارها این رکورد را جابه‌جا کنم.

همسرم تنها کسی بود که به من انگیزه داد و در تمام تمرینات من هم حضور دارد. جا دارد از او تشکر کنم و امیدوارم با مدال‌آوری در آسیا زحماتش را جبران کنم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.