7
دوومیدانی قهرمانی آسیا در تایلند

فرزانه فصیحی به نشان نقره آسیا دست یافت

  • کد خبر : 92186
  • 23 تیر 1402 - 19:56
فرزانه فصیحی به نشان نقره آسیا دست یافت
فرزانه فصیحی دونده المپیکی ایران در مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در تایلند به مدال نقره رسید. همتای او، حمیده اسماعیل نژاد نیز چهارم شد.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در دو بخش مردان و زنان دنبال شد و فرزانه فصیحی در ماده صد متر به مدال نقره قاره کهن دست پیدا کرد.

دختر اصفهانی که یکی از سه عضو تیم زنان ایران در این رقابت‌ها محسوب می‌شود امروز جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ در بانکوک در فینال صد متر روی پیست رفت.

حاصل تلاش فصیحی ثبت زمان ۱۱.۳۹ ثانیه بود و برای نخستین‌بار، او را به یک مدال قاره‌ای رساند. او پیش از فینال، توانسته بود در مرحله مقدماتی صدرنشین و در نیمه‌نهایی در گروه خود دوم شود.

حمیده اسماعیل نژاد دیگر دونده سرعت ایران در این مسابقات، در فینال با حدنصاب ۱۱.۴۶ ثانیه چهارم شد و دستش از مدال کوتاه ماند.

این در حالی است که اسماعیل نژاد امروز در نیمه‌نهایی زمان ۱۱.۳۵ ثانیه را به ثبت رسانده بود و اگر همین زمان را در فینال تکرار می‌کرد به مدال نقره می‌رسید و چه‌بسا ایران با دو مدال در این ماده موفقیت بیشتری به دست می‌آورد.

مدال طلای آسیا به ورونیکا شانتی پریرا از سنگاپور رسید که صد متر را در ۱۱٫۲۰ ثانیه دوید. مدال برنز نیز از آن جی مانکی از چین شد که زمان ۱۱٫۴۰ ثانیه را ثبت کرد.

حمیده اسماعیل نژاد در دور مقدماتی با ثبت رکورد ۱۱٫۳۳ ثانیه رکورد ملی دو صد متر زنان ایران را شکسته بود و این رکوردشکنی می‌توانست با کسب یک مدال درخشان شیرینی دوچندانی داشته باشد.

بدین ترتیب پرونده حضور تیم زنان ایران با مدال نقره فصیحی و چهارمی اسماعیل نژاد بسته شد. پیش‌تر، زهرا عرب رستمی در پرتاب وزنه یازدهم شده بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.