4
قهرمانان جوان، روی ابرها

نسل “طلایی‌تر” والیبال در راه است | بحرین، خاک خاطره‌ساز

  • کد خبر : 92199
  • 26 تیر 1402 - 10:57
نسل “طلایی‌تر” والیبال در راه است | بحرین، خاک خاطره‌ساز
درست همان سرزمین، همان حریف و همان نتیجه. تاریخ به شکل شیرینی برای والیبال ایران تکرار شد. پیروزی بر ایتالیا، مردان جوان را قهرمان جهان کرد.

به گزارش افرا ورزش، هوای والیبال گرفته و دوست‌نداشتنی به نظر می‌رسید تا یک جام زرین همه چیز را تغییر داد. ایران بار دیگر قهرمان والیبال جوانان جهان است.

نتایج تیم ملی بزرگسالان در لیگ ملت‌های والیبال، مایوس کننده بود حتی اگر دلایل محکمه پسندی هم برای کاهش سطح انتظارات از آن تیم وجود داشته باشد.

بااین‌حال شیرهای جوان زیر ۲۱ سال ایران، یکشنبه‌شب با شکست ۳ بر ۲ ایتالیا در منامه بحرین قهرمان جوانان جهان شدند و عجیب آن بود که تاریخ تکرار شد.

دو سال پس از آن که پیروزی در بحرین، ایران را برای اولین‌بار فاتح والیبال جوانان جهان کرد این اتفاق باز هم تکرار شد. با همان نتیجه و باز هم برابر ایتالیا.

احتمالاً ایتالیایی‌ها تا مدت‌ها از شنیدن کلمه بحرین احساس خوبی نخواهند داشت و حق هم دارند. دو شکست برابر ایران در بحرین و ازدست‌دادن دو جام، قهرمانی سال ۲۰۲۱ آنها که با غلبه بر روس‌ها در فینال به دست آمد، تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

البته که در سال ۲۰۰۷ نیز یک خاطره تلخ در این مسابقات برای آن‌ها رقم زده بودیم. پیروزی ۳ بر یک برابر ایتالیا در دیدار رده‌بندی جام جهانی جوانان ۲۰۰۷. اما رده‌بندی کجا و فینال کجا.

حالا این نسل دوست‌داشتنی می‌تواند امید را به والیبال ایران باز گرداند. ما طی ۴ سال و ۳ دوره اخیر، دو بار قهرمان زیر ۲۱ سال جهان شده‌ایم و این یعنی یک تیم ملی بزرگسالان قدرتمند برای آینده در پیش است.

دومین نسل طلایی تاریخ والیبال ایران؟ آنها برازنده این تمجید هستند. روزهای زرین آن‌ها تازه آغاز شده.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.