7
برنامه فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی

ورزش در خدمت سیاست: میزبانی در جزایر سه‌گانه

  • کد خبر : 92232
  • 27 تیر 1402 - 8:33
ورزش در خدمت سیاست: میزبانی در جزایر سه‌گانه
در شرایطی که موضوع تمامیت ارضی و ادعای مالکیت جزایر سه‌گانه همچنان مطرح است حالا میزبانی رویدادهای ورزشی در جزایر سه‌گانه یک اتفاق جدید است.

به گزارش افرا ورزش، فدراسیون تازه‌تأسیس ورزش‌های دریایی و ساحلی قصد دارد در جزایر سه‌گانه جنوبی مسابقات ورزشی برگزار کند و ورزش را در خدمت سیاست درآورد.

موضوع جزایر سه‌گانه، یک چالش طولانی بین ایران و امارات است که اخیراً با حمایت روس‌ها از موضع امارات بار دیگر وارد سرخط اخبار بین‌المللی و داخلی شده است.

اکنون فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی اعلام آمادگی کرده که در جزایر سه‌گانه تنب‌بزرگ، تنب‌کوچک و ابوموسی مسابقات دریایی برگزار کند. این اقدام بر قاطعیت ایران بر مالکیت خود بر این جزایر، می‌افزاید.

از سوی دیگر، فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی به دنبال ایفای نقشی مهم‌تر و پررنگ‌تر در بدنه ورزش ایران است. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند برای به‌دست‌آوردن جایگاه قدرتمندتر در ورزش ایران باید از ظرفیت‌های موجود و مسائل موردعلاقه دولت بهره‌وری کنند.

موضوع دیگر در مورد جزایر سه‌گانه و نقش ورزش در وضعیت سیاسی آن‌ها، جذب توریست و جاذبه گردشگری است. این همان نقطه‌ای است که ورزش می‌تواند به کمک صنعت توریسم و در نهایت سیاست بیاید.

جایگاه جزایر سه‌گانه در ایران، جایگاهی بر مبنای استراتژی نظامی و اقتصادی و نیز جایگاه راهبردی آن در خلیج فارس بوده است و استفاده از ظرفیت ورزشی و به دنبال آن، گردشگری، یک نگاه و رویکرد تازه به این بخش از ایران است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92232

شاید دوست داشته باشید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.