8
مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ مالزی

کاتای تیمی ایران برای اولین‌بار بی مدال ماند

  • کد خبر : 92368
  • 01 مرداد 1402 - 10:06
کاتای تیمی ایران برای اولین‌بار بی مدال ماند
یک پایان تلخ برای تیمی که امید به شروع شیرینی داشت. ایران برای اولین‌بار کاراته قهرمانی آسیا را در کاتای تیمی زنان دست‌خالی ترک می‌کند.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ مالزی امروز یکشنبه اول مرداد ۱۴۰۲ با مقام چهارم کاتای تیمی زنان ایران دنبال شد.

ناکامی در کسب مدال در کاتای تیمی زنان، بی‌سابقه است. به‌عبارت‌دیگر، این برای نخستین‌بار است که طی ۱۰ دوره حضور تیم کاراته زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، ایران در این بخش مدالی به دست نمی‌آورد.

تیم جوان ایران با امید و انگیزه قدم به این مسابقات گذاشته بود. آن‌ها با ترکیب جوان و جویای نام زینب حسینی، سپیده امینی و ملیکا عزتی در پی دنبال‌کردن راه مدال‌آوران گذشته بودند.

با این حال اوضاع برای این تیم مساعد پیش نرفت. اضافه‌شدن فاطمه صادقی، کاتاروی برجسته ایران در بخش انفرادی به ترکیب تیمی، تعادل فنی تیم را دستخوش تغییر کرد.

تیم ایران در دور اول با ترکیب زینب حسینی، ملیکا عزتی، سپیده امینی امتیاز ۴۰.۷ را کسب کرد و در جایگاه اول گروه خود قرار گرفت و به همراه تیم‌های ویتنام (۴۰.۰) ، مالزی (۳۹.۱) و فیلیپین (۳۸.۲) راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شد.

در دور دوم فاطمه صادقی جانشین زینب حسینی و تیم ایران با امتیاز  ۴۰.۴ در گروه خود سوم شد تا برای کسب مدال برنز در دیدار رده‌بندی با اندونزی روبرو شود.

ویتنام در حالی با ۴۱.۶ امتیاز راهی فینال شد که در دور اول پایین‌تر از ایران قرار گرفته بود.

در مسابقه رده‌بندی، ایران با ترکیب فاطمه صادقی، ملیکا عزتی، سپیده امینی   ۳۹.۰ بر ۴۰.۱ برابر اندونزی شکست خورد و برنز را از دست داد.

به‌عنوان تیمی جوان و نیازمند تجربه، آنها باید از نو آغاز کنند، تصمیمات بهتری بگیرند و بار دیگر با رقبای سرسخت داخلی خود روبرو شوند. فرصت دوباره رقابت در آسیا، آسان به دست نمی‌آید.

کاتای تیمی زنان در ادوار گذشته آسیا

در مجموع ۹ حضور پیاپی پیشین کاتای زنان ایران در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا، کاتای تیمی بانوان ایران به ۶ نقره و ۳ برنز رسیده است یعنی ۶ بار در فینال نیز حضور پیدا کرده است.

جز دو دوره که مائده نصیری، پریسا رحمانی و مهری یزدانی اعضای تیم ایران بودند و یک نقره و یک برنز به دست آوردند، در سایر ادوار گروه “سه تفنگدار” کاتا در این رقابت شرکت داشته اند.

در این گروه، نجمه قاضی زاده و الناز تقی پور پای ثابت بوده اند و از میانه راه و پس از خروج مهسا افسانه، شادی جعفری زاده وارد گروه شد و در موفقیت های بعدی تیم ملی در دوره های اخیر نقش آفرینی کرد.

همین گروه در دوره گذشته در تاشکند به مدال نقره رسیدند اما چرا آن ها در مالزی غایب بودند؟

پیش از اعزام به مالزی در یک دوره مسابقه انتخابی، تیم جوان تر یعنی ملیکا عزتی، سپیده امینی و زینب حسینی توانست در جدول امتیازات بالاتر از تیم باسابقه ایران دست پیدا کند.

این در حالی بود که فاطمه صادقی به ترکیب عزتی، حسینی و امینی اضافه شده بود. موضوعی که مورد اعتراض تیم باتجربه ها قرار گرفت اما در نهایت، تصمیم نهایی، اتکا به نتیجه روی تاتامی بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. آقای عاشوری عزیز بارها به شما گفته شد این تیم کاتا تیمی به مربی گری خانم بغلانی پور در مسابقات انتخابی دوپینگ نمودن ولی شما توجه نکردید چون من خودم از شاگردان سنسی بغلانی پور هستم در با شگاه ولی کو گوش شنوا

  2. آفرین به فاطمه صادقی قهرمان

  3. بنظر من تیم کاتا نجمه قاضی زاده ..الناز تقی پور.شادی جعفر زاده بهترین تیم کاتا در ایران هستند و این باره به آنها واقعا ظلم شد .چرا. خودشان خانم بغلانی بهتر در جریان است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.