5
مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ مالزی

نایب‌قهرمانی کومیته تیمی با سربازان جوان و وظیفه‌شناس

  • کد خبر : 92372
  • 01 مرداد 1402 - 15:59
نایب‌قهرمانی کومیته تیمی با سربازان جوان و وظیفه‌شناس
کومیته تیمی زنان ایران در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا، سرانجام خوشی داشت. لیلا برجعلی جبران مافات کرد، مبینا کاویانی سربازی وظیفه شناس بود و ایران کار را با نقره تمام کرد.

به گزارش افرا ورزش، پس از دو دوره پیاپی ناکامی در کسب مدال در کومیته تیمی مسابقات کاراته قهرمانی آسیا، مالزی سرزمینی بود که به تیم ایران روی خوش نشان داد.

تیم جوان ایران با ترکیب آتوسا گلشاد نژاد، مبینا حیدری، لیلا برجعلی و مبینا کاویانی با هدایت فرخناز ارباب و پگاه زنگنه توانست نایب‌قهرمان آسیا شود.

عبور از مانع ژاپن در دور سوم، کار بزرگی بود که توسط تیم انجام شد و راه را برای فینالیست شدن ایران با شکست چین تایپه گشود گرچه این پیشروی زیبا می‌توانست با شکست ویتنام در فینال زیباتر هم شود.

از سوی دیگر، لیلا برجعلی که در کومیته انفرادی همین مسابقات ناموفق بود در کومیته تیمی انرژی روانی خود را بازیابی کرد و همین موضوع به کمک تیم ایران آمد.

او نمی‌خواست مالزی را بدون مدالی دلچسب ترک کند و این انگیزه، همان چیزی بود که به آن نیاز داشت و داشتیم. از سوی دیگر مبینا کاویانی همانند سربازی در خدمت جوخه‌اش، درست در زمانی که به خدمت فراخوانده شد، وظیفه‌شناس بود و جان‌برکف. بدون او این موفقیت قابل‌دستیابی نبود.

از سوی دیگر، تورنمنت برای مبینا حیدری روزهایی توأم با بداقبالی بود. او در کومیته انفرادی به بن‌بست خورد و در تیمی، در مسابقه‌ای که جلو بود مصدوم شد و لاجرم، هم نتیجه را به حریف داد و هم تماشاگر دوستانش تا پایان تورنمنت شد.

تصویر دست آسیب‌دیده او در زمان اهدای جوایز و عکس یادگاری پایان تورنمنت، سند غیرت اوست. حتی به‌مراتب، مجذوب‌کننده‌تر از فوکوس دوربین‌ها بر مدال‌های روی سینه.

واضح است که در، همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد. همان‌طور که اندوه و شکست، هرگز پایدار نبوده پیروزی و مدال هم یار وفادار نیست؛ بنابراین، مبینا با فراموشی مالزی به‌سرعت باز خواهد گشت و در این، تردیدی نیست.

نکته دیگر این که از سال ۲۰۱۹ که ایران در تاشکند با ترکیب زهره برزگر، شیما آل سعدی، حمیده عباسعلی و طراوت خاکسار قهرمانی کومیته تیمی را کسب کرد، طی دو دوره گذشته موفق به کسب مدال نشده بود.

نتایج کومیته تیمی زنان در مالزی ۲۰۲۳

دور اول: ایران ۲  تایلند یک

مبینا کاویانی ۲ تایلند  ۲

مبینا حیدری ۳ تایلند صفر  (برنده) | توضیح: حیدری در شرایطی که ۳ بر صفر از حریف خود پیش بود به دلیل مصدومیت از تاتمی خارج و در نتیجه، کاراته کای تایلندی پیروز اعلام شد.)

آتوسا گلشاد نژاد ۸ تایلند صفر

آتوسا گلشاد نژاد ۵ تایلند صفر | توضیح : پس از تساوی نتایج، دیدار چهارم برای مشخص‌شدن برنده این رقابت برگزار شد.

دور دوم: ایران ۲ ازبکستان صفر

آتوسا گلشاد نژاد ۶ ازبکستان یک

لیلا برجعلی ۶ ازبکستان ۲

دور سوم: ایران ۲ ژاپن یک

آتوسا گلشاد نژاد ۲ ژاپن صفر

لیلا برجعلی صفر ژاپن ۲

مبینا کاویانی ۷ ژاپن ۴

نیمه‌نهایی: ایران ۲ چین تایپه صفر

آتوسا گلشاد نژاد ۵ چین تایپه صفر

لیلا برجعلی ۸ چین تایپه صفر

فینال: ایران صفر ویتنام ۲

آتوسا گلشاد نژاد صفر ویتنام ۳

لیلا برجعلی ۲ ویتنام ۷

کومیته تیمی زنان در ادوار مسابقات قهرمانی آسیا

با صرف‌نظر از مسابقات این دوره در مالزی، ایران پیش از این در ۹ دوره مسابقات قهرمانی آسیا در بخش زنان شرکت داشته که در ۶ دوره در کومیته تیمی مدال گرفته است.

در حقیقت، مدال مالزی نخستین مدال نقره دختران کومیته تیمی در آسیا بود؛ زیرا در ۴ فینال دیگری که پیش از این حضور داشته‌ایم همواره برنده و قهرمان بوده‌ایم.

سمیرا ملکی پور، پگاه زنگنه، حمیده عباسعلی و سمانه خوش‌قدم در سال ۲۰۱۱ نخستین ترکیب کومیته تیمی ایران در کوانژو چین بودند که مدال برنز راه به دست آوردند.

اما نخستین قهرمانی آسیا در کومیته تیمی در سال ۲۰۱۳ در دوبی به دست آمد جایی که دلارام دوستی، پگاه زنگنه، حمیده عباسعلی و رزیتا علیپور این افتخار را کسب کردند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.