2
از بین نمی‌رود، تغییر می‌کند

تیم جدید ارباب | تهدیدی که به فرصت تبدیل شد

  • کد خبر : 96432
  • 31 فروردین 1403 - 12:07
تیم جدید ارباب | تهدیدی که به فرصت تبدیل شد
با وجود خداحافظی الناز تقی پور و نجمه قاضی زاده از دنیای کاراته، تیم کاتای فرخناز ارباب همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش افرا ورزش، پس از این که الناز تقی پور و نجمه قاضی زاده کاتاروهای مجرب ایران خداحافظی خود را از دنیای قهرمانی کاراته اعلام می‌کردند این ذهنیت ایجاد شد که تیم کاتای خوشنام ایران دیگر به کار خود ادامه نخواهد داد.

مثلثی که دو ضلع خود را از دست داده بود دیگر ساختار خود را نداشت؛ اما فرخناز ارباب تصمیم گرفت این تیم را با حضور کاتاروهای جدیدی شکل دهد.

نتیجه این تغییر این بود که تیم جدیدی متشکل از شادی جعفری زاده، فاطمه ایمانی، مرجان عباسی و مرضیه بختیاریان در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کرد و جالب این که تیم موفقی هم نشان داد.

با وجود این که شادی جعفری زاده تنها بازمانده تیم بزرگ و پرافتخار فرخناز ارباب بود؛ اما تیمی که با چند هفته تمرین شکل گرفته بود توانست مقام سوم مسابقات انتخابی تیم ملی را به دست بیاورد.

در تیمی که دیگر نه نجمه قاضی زاده را دارد و نه الناز تقی پور، شادی جعفری زاده به یک سرگروه تعیین‌کننده تبدیل شده است. علاوه بر این، بازگشت فاطمه ایمانی به میادین کاراته و نمایش موفق او در انتخابی، اتفاقی جالب بود.

فرخناز ارباب با تغییر بیگانه نیست. سال ها قبل، ارباب با اضافه کردن شادی جعفری زاده، کاتارویی تازه نفس و قوی وارد تیمش کرد تا ترکیب تیمی که در مسابقات جهانی برمن آلمان مدال گرفته بود دستخوش تغییر شود.

این تغییر امروز به این ثمره رسیده است که با خروج نجمه قاضی زاده و الناز تقی پور، شادی جعفری زاده پر افتخار ترین بازیکن تیم ملی در بخش کاتای تیمی محسوب شود.

مسئله مهم دیگر اما بهره‌مندی فرخناز ارباب از کاتاروهای جوان در تیم متحول شده خویش است. مرجان عباسی، کاتاروی مستعدی است که حالا از فرصت خروج قاضی زاده و تقی پور به نحو احسن استفاده می‌کند.

به‌عبارت‌دیگر، موضوع خداحافظی نجمه قاضی زاده و الناز تقی پور، نه‌تنها برای فرخناز ارباب و کاراته ایران، یک تهدید و مشکل نبود؛ بلکه به فرصتی تازه تبدیل شد.

اکنون باید دید تیمی که در بدو آغاز به کار خود، چنین امیدوارکننده ظاهر شده در آینده چه خواهد کرد و آیا قادر است برای بهترین بودن خیز بردارد یا خیر.

لازم به ذکر است که در شرایط کنونی، تردیدی نیست که تیم جوانه متشکل از زینب حسینی، ملیکا عزتی و سپیده امینی حداقل تا مدت‌ها تیمی بی‌رقیب در کاتای ایران خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=96432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.