17

ایران 24 استرالیا 30 / پایان راه هندبال ایران با رتبه ششمی آسیا

  • کد خبر : 15819
  • 17 آذر 1397 - 13:46
ایران 24 استرالیا 30 / پایان راه هندبال ایران با رتبه ششمی آسیا

تیم ملی هندبال بانوان ایران با رتبه ششم مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در کوماموتوی ژاپن به کار خود پایان داد. پروژه انتقام از استرالیا در مسابقه پنجم و ششمی ، ناموفق بود و ایران با رتبه ششم ، ۲ برد و ۴ شکست در تورنمنت به کار خود خانمه داد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ پرونده مسابقات هندبال زنان آسیا در سال ۲۰۱۸ برای ایران بسته شد. ایران در کوماموتو عملکردی را ارائه کرد که پیش بینی آن سخت نبود. رتبه ششمی در حالی برای تیم ملی به دست آمد که امید زیادی به پنجمی ایران هم وجود داشت.

در آخرین مسابقه ایران ، امروز شنبه ۱۷ آذر ۹۷ تیم ملی هندبال بانوان به دیدار استرالیا رفت . مسابقه ای که ایران نگاهی انتقامی به آن داشت زیرا در مرحله مقدماتی یک بار برابر استرالیا در یک بازی نزدیک بازنده شده بود و بهترین فرصت را برای انتقام و البته کسب رتبه پنجم به عنوان بهترین رتبه ایران در ادوار مسابقات قهرمانی زنان آسیا به دست آورد.

ایران در این بازی ، ترک عادت نکرد. استرالیا که شناخت خوبی از ایران به دست آورده بود از همان ابتدای بازی ، سرسخت عمل کرد و به ایران اجازه پیشی گرفتن نداد. جریان بازی در نیمه اول به گونه ای بود که در اغلب وقت مسابقه اختلاف دو تیم گاهی یک گل ، دو گل و به ندرت ۳ گل بود.

ایران تا حوالی دقیقه ۱۰ از استرالیا پیش بود و زمانی که سالی پوتوکی در این دقیقه بازی را به تساوی ۵ بر ۵ کشاند ، دیگر تا پایان مسابقه ایران نتوانست از استرالیا پیشی بگیرد. نیمه نخست بازی ۱۲ بر ۱۳ به سود استرالیا به پایان رسید.

این نتیجه ، به اندازه کافی هشدار دهنده بود زیرا ایران به استثنای بازی با نیوزیلند ، در هیچ نیمه دومی، عملکرد خوبی نداشت و به ویژه در یک سوم پایانی زمان مسابقه دچار افت می شد که این موضوع در بازی تکراری با استرالیا هم گریبان ایران را گرفت.

با وجود این که ایران در نیمه دوم به آب و آتش زد و شیدا فلاحی عملکردی فراتر از یک درخشش ساده داشت ، اما این لحظه ها و دانستن قدر موقعیت های گل بود که تکلیف تیم برنده را مشخص کرد و سهم ایران در نیمه مربیان ۱۲ گل و سهم استرالیا ۱۷ گل بود تا برتری نهایی ۳۰ بر ۲۴ از آن استرالیا شود.

سالی پاتوکی و اما گیگنارد مثل بازی مرحله گروهی ، چهره های تعیین کننده بازی بودند. اولی ۹ گل و دومی ۱۰ گل وارد دروازه ایران کردند. در ترکیب ایران اما شیدا فلاحی ، پایان جذابی در این مسابقات داشت. گرچه ایران پیروز میدان نبود اما شیدا فلاحی با ۷ گل ، بار ایران در نیمه دوم را بر دوش کشید و نشان داد که چه ارزش غیر قابل انکاری در زمین مسابقه دارد.

فاطمه سادات موسوی با ۵ گل ، راضیه جانباز با ۴ گل ، شقایق باپیری و مینا وطن پرست با ۳ گل و مژگان قهرمانی با ۲ گل ، دیگر گلزنان تیم ملی در بازی دوم با استرالیا بودند.

در پایان این مسابقات ، راضیه جانباز با ۲۴ گل ، بهترین گلزن ایران در این تورنمنت نام گرفت. شقایق باپیری با ۱۸ گل و مژگان قهرمانی با ۱۶ گل ، دومین و سومین گلزن برتر ایران بودند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=15819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.