12

شائبه صغر سنی در تیم های ملی / نفس راحت در غیاب تست ایکس ری؟

  • کد خبر : 12542
  • 18 مهر 1397 - 16:49
شائبه صغر سنی در تیم های ملی / نفس راحت در غیاب تست ایکس ری؟

هر اندازه در ورزش مردان از صغر سنی و پیچاندن آگاهانه برگزار کنندگان در مورد سن واقعی بازیکنان خبر می شنویم اما در ورزش زنان از این دست اخبار ، شنیده نمی شود. آیا این بدان معنا است که ورزش زنان در ایران در زمینه رده های سنی پاک است؟

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ صحبت یا قضاوت در مورد درستکاری همه بازیکنان در رشته های مختلف در زمینه ارائه مدارکی که نشان دهنده سن آن ها است ، کاری دشوار و پیچیده است زیرا نبود مدرک به معنای درستکاری متهم است اما آیا از زمزمه ها و “تا نباشد چیزکی” ها می توان به آسانی گذر کرد؟

سن واقعی هر شخص بر اساس آزمایش مغز استخوان او مشخص می شود که به آن نوعی خاصی از آزمایش ایکس ری می گویند. در فوتبال مردان ، این آزمایش بارها یقه بازیکنان صغر سنی را گرفته است و فوتبال ایران هم از تبعات این موضوع بی نصیب مانده است.

سال ها پیش تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران پس از این که توانست تا فینال مسابقات نوجوانان آسیا پیش برود و سهمیه جهانی را کسب کند به دلیل مثبت بودن آزمایش ایکس ری چند بازیکن خود ، عنوان آسیایی و سهمیه جام جهانی اش را از دست داد و طعم جریمه و محرومیت را هم چشید.

در ورزش زنان ،تست ایکس ری یا تست های مشابه هنوز جا نیفتاده است و این به معنای فضای آزاد برای کسانی است که قصد عبور از مسیر نادرست را دارند. به صورت پیش فرض، تمامی ورزشکاران تیم های ملی ما به صورت درست و واقعی، سن خود را عنوان کرده اند و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.

با این حال برخی زمزمه ها در خصوص بازیکنان خاصی حاکی از این است که ممکن است این موضوع به شکل پنهان وجود داشته باشد. یک منبع مطلع می گوید بازیکنانی را در تیم های پایه و اعزامی دیده است که سن اعلامی آن ها با سن واقعی آن ها حداقل 4 سال تفاوت دارد.

پیش فرض ما ، صحت و سقم سنین تمامی ورزشکاران ما در سطح اول ورزش کشور است اما بد نیست گاهی همین زمزمه ها را – که شاید بی پایه باشد و شاید هم نه – جدی بگیریم.

*عکس مطلب تزیینی است

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12542

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.