13

برای کسی که می خواست پرونده حضور زنان در ورزشگاه ها را ببندد!/ حال شما چطور است خانم اصلانی؟

  • کد خبر : 1517
  • 12 اسفند 1396 - 12:20

با همه اتفاقاتی که گاهی دلسرد کننده می شود باید اذعان کنیم که می توان به آینده موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها امیدوار بود و روزگاری دیگر جایی برای کسانی که در برابر این حق مسلم ایستادگی می کنند نخواهد بود.

به گزارش IWSPORTS ، مینو اصلانی را هر کسی نمی شناسد . او رئیس بسیج جامعه زنان است که البته نگارنده و شاید بسیاری از مخاطبان دقیقا ندانند بسیج جامعه زنان چیست و  نماینده کدام بخش از جامعه است.

اصلانی چند ماه قبل در بحبوحه مطرح شدن موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها تندترین موضع ممکن را در قبال حضور زنان در ورزشگاه ها گرفت و گفت کسانی که می خواهند زنان وارد ورزشگاه ها شوند فمنیست های سکولار هستند.

اصلانی با دلنشین خواندن فتوای آیت الله مکارم شیرازی در خصوص موضوع ورود زنان به ورزشگاه ها گفته بود که عموم زنان متدین و خانواده ها اصولا چنین دغدغه ای ندارند و پرونده آن برای همیشه بسته شده است.

ماه ها از بستن پرونده حضور زنان در ورزشگاه ها توسط مینو اصلانی گذشته است و امروز که زنان ایرانی در مسابقات بسکتبال مقدماتی جام جهانی وارد سالن شده اند و دختران هوادار فوتبال با قدرت بیشتری ریسک ورود به ورزشگاه آزادی را می پذیرند باید حال و احوالی از مینو اصلانی پرسید.

اصلانی مثل هر شهروند دیگری می تواند نظرات شخصی خود را بیان کند و در این ، جای بحث نیست اما صحبت به عنوان نماینده بخش عظیمی از زنان ایران و مطرح کردن یک ادعا و حمله به موافقان حضور زنان در ورزشگاه ها ، می تواند اعتبار اصلانی را نزد زنان ایران خدشه دار کند.

رئیس محترم بسیج جامعه زنان بهتر است به این سوال پاسخ دهند که بر چه اساسی خود را نماینده مردم متدین ایران می دانند و بر چه مبنایی طرفداران حقوق واضح زنان را فمنیست می خوانند؟

خانم اصلانی ! پرونده ای که چند ماه قبل بستید ، هر هفته به دست دختران همین سرزمین باز می شود و خواست عمومی جامعه است. منطق بستن پرونده ، پاک کردن صورت مسئله است و نه حل آن در چارچوب قوانین و موازین.

آیا بهتر نبود به عنوان رئیس بسیج جامعه زنان به دنبال فراهم کردن زمینه حضور زنان در ورزشگاه ها با طرح روش هایی برای حل دغدغه های خود می بودید؟ آیا فکر نمی کنید با فمنیست سکولار خواندن کسانی که خواستار احقاق حقوق زنان در امر ورود به ورزشگاه ها هستند ، فاصله بیشتری بین شما و آن ها ایجاد می شود؟

یک همه پرسی آزاد در سطح کشور نشان خواهد داد موافقان طرح حضور زنان در ورزشگاه ها اقلیت و عده معدود هستند یا مخالفان آن. این که مطالبه حضور زنان در ورزشگاه‌ها را یک مطالبه ساختگی برای حاشیه‌سازی عنوان می کنید با کدام منطق و معرفت اسلامی سازگار است؟ کدام حاشیه سازی؟ حاشیه سازی برای احقاق حقی که منع آن در هیچ قانونی نیست؟

خانم اصلانی. این مردم هستند که خواسته هایشان را دنبال می کنند. هزار بار دیگر هم که پرونده را بیندید این پرونده خود به خود باز خواهد شد. زمانی فرا رسیده که زنان بر مبنای برابری برای خود تصمیم می گیرند و پرونده ها را می گشایند.

  • حامد اسماعیلی
لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=1517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.