12

چالش های سوپر لیگ کاراته و کاهش تیم ها ؛ به تعویق می افتد؟

  • کد خبر : 15233
  • 05 آذر 1397 - 12:04
چالش های سوپر لیگ کاراته و کاهش تیم ها ؛ به تعویق می افتد؟

سازمان لیگ فدراسیون کاراته اعلام کرده فصل جدید سوپر لیگ کاراته بانوان قرار است از جمعه 9 آذر آغاز شود اما در فاصله چند روز به تاریخ اعلام شده هنوز به درستی مشخص نیست سوپر لیگ در زمان مقرر آغاز می شود یا خیر. دلیل هم به وضعیت تیم ها برمی گردد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ فدراسیون کاراته پیش از این اعلام کرده بود که آماده برگزاری سوپر لیگ کاراته بانوان است اما به نظر می رسد اگر این مسابقات به تعویق بیفتد نباید چندان شگفت زده شد.

سازمان لیگ فدراسیون کاراته زمان آغاز مسابقات را جمعه 9 آذر در نظر گرفته اما یک چالش تازه سبب شده حتی سازمان لیگ نیز به شروع مسابقات در آن زمان مطمئن نباشد.

تعداد تیم های حاضر در سوپر لیگ کاهش یافته و انصراف برخی تیم ها تعداد تیم ها را کم کرده است. دلیل این انصراف ها هم چیزی جز مشکلات مالی نیست به طوری که توان مالی بخش خصوصی و هر شخص حقیقی یا حقوقی که در حضور برخی تیم ها در لیگ نقش ایفا می کرده کاهش یافته و پولی برای تیمداری وجود ندارد.

در نتیجه ، با کاهش قابل توجه تیم ها ، اکنون فدراسیون کاراته ممکن است تصمیم بگیرد برای جذب تیم های بیشتر لیگ را به تعویق بیندازد. سوپر لیگ کاراته محل درآمد چهره های ملی پوش است.

کاهش تعداد تیم ها هم وضعیت درآمدی بازیکنان را تحت الشعاع قرار می دهد و هم سبب می شود کاراته کاهای کمتری فرصت رقابت در بالاترین سطح مسابقاتی کاراته بانوان را پیدا کنند. با این اوصاف باید دید فدراسیون کاراته که نگاه مثبتی بر فعالیت های حوزه بانوان داشته چگونه از عهده این مشکل بر می آید.

موضوع تاثیر مشکلات مالی بر ورزش بانوان در رشته های ورزشی مختلف قابل لمس است اما فدراسیون ها اجازه نداده اند این تاثیر به شکل چشمگیر بر لیگ ها سایه بیفکند با این حال تاثیر بلند مدت مشکلات اقتصادی ممکن است حمایت های مالی از ورزش زنان کشور را وارد فاز جدیدی کند. به عبارت دیگر ، مقاومت در برابر مشکلات مالی اثر گذار بر لیگ ها ، پایان ناپذیر نیست.

رایزنی با تیم های فعال در لیگ مردان برای تیمداری در بخش بانوان و نیز کمک گرفتن از بخش های خصوصی فعال در عرصه ورزش به عنوان یک راهکار می تواند به کمک سوپر لیگ کاراته بانوان بیاید.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=15233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.