17

باریج اسانس کاشان ، تیم تازه وارد لیگ دوومیدانی زنان

  • کد خبر : 3934
  • 15 اردیبهشت 1397 - 14:37
باریج اسانس کاشان ، تیم تازه وارد لیگ دوومیدانی زنان

فدراسیون دوومیدانی با یک تیم برای حضور در لیگ بانوان به توافق اولیه رسیده است. باریج اسانس کاشان نام تیم جدید حاضر در لیگ دو و میدانی بانوان خواهد بود. حضور این تیم کاشانی را رئیس فدراسیون دو و میدانی پس از دیدار با مدیر عامل باریج اسانس اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ؛ لیگ های ورزشی بانوان ایران همواره با مشکلی به نام اسپانسر رو به رو بوده اند. تعداد تیم هایی هم که برای حضور در رقابت های داخلی زنان اعلام امادگی می کنند بسیار کم است و در واقع علاقه برای حضور در تیم داری زنان به ندرت دیده می شود.

دختران دوومیدانی کار نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در حالی که در خارج از ایران بیشترین اسپانسرها جذب دوومیدانی می شوند اما این اتفاق در ایران رخ نمی دهد. در سال های اخیر تیم هایی مثل دانشگاه آزاد و مقاومت جزء تیم هایی بودند که حضور فعال تری در بخش دوومیدانی بانوان داشتند اما این حضور هیچ گاه کافی نبوده است.

 هر سال تعداد تیم هایی که در بخش بانوان شرکت می کردند به صورت میانگین حدود 10 تیم بوده است اما کیفیت آن ها به گونه ای نبود که بتوان شاهد یک لیگ با کیفیت باشیم. از نظر مالی هم شرایط برای دختران مساعد نبود و مشکلات فراوانی برای آن ها به وجود آمده است.

شاید به جز یک تیم، دیگر تیم های حاضر در این مسابقه ها پول خوبی به دوومیدانی کاران نمی دهند و اگر هم قرارداد خوبی با آن ها بسته شود گرفتن پول دردسرهای فراوانی دارد. در سال های اخیر شاهد بودیم که دختران برای گرفتن دستمزد سال قبل خود دردسرهای زیادی کشیده اند و در نهایت هم به پول خود نرسیده اند.

اما امروز خبری منتشر شد مبنی براینکه مجید کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی برای حضور تیمی جدید در لیگ بانوان با اسپانسر تازه ای به توافق اولیه رسیده است.

حصیبی مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی باریج اسانس کاشان در جلسه که با مجید کیهانی داشته است درباره حضورش در لیگ باشگاه ها بانوان اعلام آمادگی کرده و حاضر شده که در لیگ بانوان ایران تیم داری کند.

بدون تردید حضور بخش خصوصی و حامیان مالی کمک بیشتری به توسعه این رشته در ایران می کند و دختران ایرانی می توانند در شرایط بهتری ورزش کنند. عاملی برای ایجاد انگیزه برای خود ورزشکاران که می تواند دیگر حامیان مالی را هم برای حضور در ورزش بانوان راغب کند.

امیدواریم حضور باریج اسانس در عرصه دو و میدانی حضوری موقت و کمرنگ نباشد. دختران ورزشکار ایران شایسته بهترین ها هستند و باریج اسانس می تواند دلگرم کننده برای دختران دو و میدانی کاری باشد که برای حضور در این رشته سخت تمرین می کنند و با هزینه های زیادی روبرو هستند.

شبنم روحی** 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=3934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.