16

ایران با گلباران ژاپن قهرمان فوتسال آسیا شد

  • کد خبر : 4234
  • 22 اردیبهشت 1397 - 17:01
ایران با گلباران ژاپن قهرمان فوتسال آسیا شد

تیم ملی فوتسال بانوان ایران با پیروزی مقتدرانه برابر ژاپن در فینال رقابت های قهرمانی آسیا، در دومین دوره این مسابقه ها دومین قهرمانی خود راهم کسب کرد تا بر بام آسیا قرار بگیرد.

به گزارش IWsports؛ تیم ملی فوتسال بانوانایران از ساعت 15:30 دقیقه 22 اردیبهشت در فینال رقابت های قهرمانی زنان آسیا به مصاف ژاپتن رفت و با برتری برابر این تیم برای دومین بار قهرمان آسیا شد.

در نیمه اول این دیدار ژاپن نسبت به ایران برتر بود و چندین موقعیت خوب گلزنی را هم ایجاد کرد. با توجه به حملات بازیکنان ژاپن، فرزانه توسلی بهترین بازیکن نیمه نخست ایران بود که بارها مانع گلزنی ژاپنی ها شد.

در فاصله 13 ثانیه مانده به پایان نیمه اول سارا شیربیگی موقعیت خوبی برای باز کردن دروازه ژاپن داشت که توپ از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت. در نیمه دوم در حالی که تنها چند ثانیه گذشته بود ژاپنی ها یک موقعیت تک به تک به دست آوردند که فرزانه توسلی توپ را مهار کرد.

آرزو صدقیانی زاده در دقیقه 4 نیمه دوم یک موقعیت خوب را از دست داد. چند ثانیه بعد موقعیت عالی دیگری نصیب صدقیانی شد اما از خود گدشتگی کرد و با پاسی که به زارعی داد موقعیت از دست رفت و مقیمی هم در ادامه توانست دروازه خالی را باز کند.

کوتسوماتا موقعیت عالی گلزنی را از دست داد و در ضد حمله مقیمی با دریبل دروازه بان ژاپن، شیربیگی را در موقعیت عالی گلزنی قرار داد. این بازیکن هم به خوبی از این موقعیت استفاده کرد و توپ را وارد دروازه ژاپن کرد تا ایران یک بر صفر پیش بیفتد.

با هنرنمایی فرشته کریمی نیمه دوم گل دوم برای ایران به ثمر رسید. کریمی پشت ضربه شروع مجدد ایستاد و روی شوت او توپ به بازیکن ژاپن برخورد کرد و وارد دروازه ژاپن شد. ایران توسط سارا شیربیگی گل های سوم و چهارم را برای ایران به ثمر رساند تا کمتر از 10 دقیقه کار ژاپن تمام شود. شیربیگی هم با گل چهارمی که به ثمر رساند هت تریک کرد.

بعد از گل چهارم ژاپن رو به بازی پاور پلی آورد و بازیکن شماره 3 این تیم در فاصله 9 دقیقه به پایان بازی یک گل برای این تیم به ثمر رساند. بعد از جلو کشیدن ژاپن، ایران از موقعیت استفاده کرد و فهیمه زارعی با یک ضربه زیبا گل پنجم را برای ایران به ثمر برساند. در دقایق پایانی ایران روی شوت آمیشیائو گل دوم را از ژاپن خورد.

این بازی در نهایت با نتیجه 5 بر 2 به پایان رسید تا دختران فوتسالیست قهرمان آسیا شوند. درخشش فرزانه توسلی در نیمه اول تاثیر زیادی در قهرمانی تیم داشت.  تیم ملی فوتسال بانوان ایران در سال 2015 که اولین دوره این مسابقه ها برگزار شد نیز با پیروزی یک بر صفر برابر ژاپن قهرمان شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=4234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.