20

سال خاکستری | ملیکا احدی؛ از لغو اعزام تا عدم صدور ویزا

  • کد خبر : 44962
  • 20 اردیبهشت 1399 - 12:31
سال خاکستری | ملیکا احدی؛ از لغو اعزام تا عدم صدور ویزا

ملیکا احدی یکی از اعضای تیم ملی امید بود که قرار بود در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند اما حضور تیم‌های ملی پایه در مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی به دلیل شرایط نابسامان مالی فدراسیون کاراته در اعزام تیم‌های ملی، لغو شد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران : اگر امروز حمیده عباسعلی، طراوت خاکسار و رزیتا علیپور نام‌هایی آشنا برای شما هستند باید در آینده نزدیک به شنیدن نام‌های تازه عادت کنید. ملیکا احدی احتمالاً یکی از این نام‌ها خواهد بود.

ملیکا احدی ۲۲ ساله و اهل کرج است که در رشته میکروبیولوژی تحصیل می‌کند. کاراته کای جوان سال‌ها پیش از ورودش به عرصه کاراته امیدوار است جهش بزرگ او از راه برسد.

پدرش روزنامه نگار و سردبیر نشریه‌ای بود و همیشه دوست داشت دخترش را در میان خبرها ببیند. ترغیب پدر و علاقمندی دختر سبب شد که ملیکا کارش را از ژیمناستیک شروع کند. رشته‌ای که پایه و اساس رشد ورزشکاران زیادی بوده است.

 

او سپس به کاراته رفت و شوق او در کاراته مسیرش را برای پیشرفت هموار کرد. ملیکا از سال ۲۰۱۲ با ورود به تیم ملی نوجوانان به جمع آینده سازان کاراته ایران پیوست و فیکس تیم ملی نوجوانان شد. مهم‌ترین مدال او کسب نقره دانشجویان جهان در ژاپن بوده اما علاوه بر این ۷ مدال طلای بین المللی و ۴ مدال آسیایی نیز در کارنامه دارد.

ملیکا احدی یکی از اعضای تیم ملی امید بود که قرار بود در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند اما حضور تیم‌های ملی پایه در مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی به دلیل شرایط نابسامان مالی فدراسیون کاراته در اعزام تیم‌های ملی، لغو شد. لغو اعزام به مالزی یکی از اتفاقات بد در سال خاکستری ملیکا احدی بود.

ملیکا در این باره می‌گوید: “پس از انتخابی‌های فشرده و سنگین، چندین ماه تمرینات پرفشار را پشت سر گذاشتیم اما اعزامی در کار نبود. اگر اعزام می‌شدیم فرصت خوبی برای بهبود رنکینگ کسب سهمیه المپیک به دست می‌آمد. این، اتفاق تلخی بود و یک ضربه روحی برای من و تیم به شمار می‌رفت. در آن زمان رنک المپیکی من ۷۰ بود و اگر در مسابقات مالزی حضور پیدا می‌کردم و مدال می‌آوردم رتبه من ارتقا پیدا می‌کرد. در مسابقات ترکیه هم آسیب سختی دیدم و بازگشتم به میادین طول کشید. سپس تمریناتم را برای مسابقات اتریش از سر گرفتم و این بار، ویزا صادر نشد.”

در کاراته وان شما باید با هزینه شخصی شرکت کنید و این کار را برای کاراته کاهایی که مسیر پیشرفت را موازی با هزینه کردن می‌بینند سخت می‌کند به خصوص اینکه شرایط مالی سبب شده فدراسیون کاراته فقط روی تعداد محدودی کاراته کای دارای شانس حضور در المپیک سرمایه گذاری کند.

ملیکا احدی در این باره عنوان می‌کند: ” اگر به هر شکل می‌توانستم در کاراته وان‌ها شرکت کنم شاید شانس حضور در المپیک را به دست می‌آوردم. این، سال بدبیاری من بود. در نهایت در سوپر لیگ ۹۸ در تیم شهرداری سمنان مسابقه دادم که تا نیم فصل به نام هیئت اصفهان در لیگ شرکت می‌کردم و مسابقات را با برد پشت سر گذاشتم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.