19
دعوت به تیم ملی در نخستین سال حضور در لیگ برتر فوتسال

مارال ترکمان؛ پدیده ای که منتقدانش را سرافکنده کرد

  • کد خبر : 45672
  • 04 خرداد 1399 - 18:26
مارال ترکمان؛ پدیده ای که منتقدانش را سرافکنده کرد
مارال ترکمان در تابستان ۹۸ به شکلی اتفاقی و غیر منتظره تصمیم گرفت فوتسال بازی کند. پس به سایپا پیوست و حضور در سایپا به مارال ترکمان این فرصت را دارد تا در کنار بهترین‌هابازی کند.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران : مارال ترکمان متولد سال ۸۱ است. آن قدر در فوتبال استعداد داشت که در ۱۱ سالگی به تیم ملی فوتبال زیر ۱۴ سال فراخوانده شد و از آن زمان به بعد همیشه در لیست تیم‌های ملی بود تا زمانی که تصمیم گرفت به جای فوتبال، فوتسال بازی کند. مارال گرچه تا سال گذشته به عنوان یک فوتبالیست شناخته می‌شد اما واقعیت این است که او از ۸ سالگی فوتسال بازی می کرده.

سرانجام پس از سال‌ها فوتبال بازی کردن به رشته همسایه نقل مکان کرد که از کودکی با آن عجین بود. در لیگ برتر فوتبال ۹۷ یکی از بازیکنان تیم قدرتمند راه یاب ملل مریوان بود. تیمی یکدست و موفق که در نهایت با سکوی چهارم، لیگ ۹۷ را به انتها رساند و مارال جوان در آن تیم در میانه میدان یکی از چهره‌های درخشان تیمش و تمام لیگ بود.

در تابستان ۹۸ به شکلی اتفاقی و غیر منتظره تصمیم گرفت فوتسال بازی کند پس به سایپا پیوست و شاگرد نیلوفر اردلان شد. حضور در سایپا به مارال ترکمان این فرصت را دارد تا در کنار بهترین‌های فوتسال بازی کند. حضور در کنار فرشته کریمی، آرزو صدقیانی زاده و دیگران در نخستین فصل حضور در لیگ برتر فوتسال برای هر بازیکنی یک رویا است.

موفقیت مارال با سایپا در لیگ ۹۸ سبب شد او به تیم ملی بزرگسالان دعوت شود. مارال می‌گوید: “کمتر کسی فکر آن را می‌کرد که در سال اول بتوانم به تیم ملی دعوت شوم. می‌گفتند نمی‌توانم اما توانستم و شرمندگی هایش برای همان‌ها که من را باور نداشتند، باقی ماند. “

در کنار تیم ملی بزرگسالان، تیم ملی جوانان هم با مربیگری نیلوفر اردلان تشکیل شد و تیم جوانان در مسابقات آسیای مرکزی شرکت کرد. مارال ترکمان کاپیتان تیم جوانان بود، با این تیم قهرمان شد و عنوان ارزشمندترین بازیکن تورنمنت را به دست آورد.

موفقیت او سبب شد او در گزینش برترین‌های ورزش زنان ایران در سال ۹۸ در بخش آینده سازان در میان برترین‌ها قرار گیرد. به نظر می‌رسد او جایگزینی مناسب برای نسلی است که به تدریج به مراحل پایانی بازی تاج و تخت آسیایی می‌رسد. سایپا با مارال ترکمان یکی از ۴ تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر فوتسال است.

در لیگ ناتمام، سایپا در بازی رفت نیمه نهایی مغلوب حفاری شد و اگر لیگ از سر گرفته شود آنها آخرین فرصت فینالیست شدن را در اهواز جستجو می‌کنند. مارال درباره لیگ ۹۸ می‌گوید:.”از حضور در سایپا راضی هستم. به تدریج در تیم جا افتادم. یکی از کم سن و سال ترین بازیکنان تیم هستم و از حمایتی که بازیکنان بزرگ‌تر از من کردند تشکر می‌کنم. زمانی که وارد سایپا شدم، فوتبالی بازی می‌کردم و آرزو صدقیانی زاده و اعظم آخوندی به من کمک کردند. فرشته کریمی همیشه الگوی من بود و حضور او به من کمک کرد که پیشرفت کنم. قدردان خانواده ام، تمامی اعضای تیم ملی فوتبال و همچنین کتایون خسرویار که پشتیبانم بودند هستم. “

بهترین لحظات مارال ترکمان در سال ۹۸ مربوط به درخشش او در مسابقات آسیای مرکزی و همچنین پیروزی‌های دلچسب سایپا هستند. او در جریان پیروزی نجات بخش برابر نامی نو اصفهان که حکم حضور سایپا در جمع ۴ تیم برتر را امضا کرد گل دوم را به ثمر رساند..” پیروزی بزرگی بود. هم بعد از گلم و هم پس از پیروزی در این بازی، بی اندازه خوشحال بودم. آن بازی، خاطره انگیزترین بازی سال برای من بود.”

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=45672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.