17

آتوسا عباسی : فدراسیون روی دختران دوچرخه سوار سرعت نظر ندارد ؛ فقط استقامتی ها را نبینند!

  • کد خبر : 4905
  • 03 خرداد 1397 - 7:08
آتوسا عباسی : فدراسیون روی دختران دوچرخه سوار سرعت نظر ندارد ؛ فقط استقامتی ها را نبینند!

آتوسا عباسی ستاره دوچرخه سواری سرعت ایران پس از قهرمانی در مرحله اول لیگ ، درباره لیگ دوچرخه سواری بانوان و نوع نگرش فدراسیون دوچرخه سواری به اعزام دختران رکابزن به بازی های آسیایی جاکارتا صحبت کرده است.

به گزارش IWSports  ؛ آتوسا عباسی چهره شناخته شده دوچرخه سواری سرعت ایران با موفقیت در مرحله اول لیگ دوچرخه سواری پیست نشان داد همچنان در جمع ستارگان دوچرخه سواری ایران حضور دارد.

عباسی که دغدغه اصلی اش حضور در بازی های آسیایی است می گوید فدراسیون دوچرخه سواری ترجیح می دهم تیم بانوان در استقامت به جاکارتا برود و نه در سرعت. آتوسا در گفتگو با IWSports در مورد این مسابقات صحبت کرده است:

روی اعزام دختران سرعت نظر ندارند

هدف من بازی های آسیایی است. از بین نفرات سرعتی ایران ،  ما 4 نفر بودیم که زمان های ما 4 نفر به هم نزدیک بود . من سال گذشته در 200 متر تایمی اول شدم اما در فینال در جایگاه دوم قرار گرفتم یعنی توان دوچرخه سواران به هم نزدیک است و می توان روی همه حساب باز کرد. بعد از این که نام 2 نفر از دوچرخه سواران ما به عنوان تخلف دوپینگ اعلام شد فدراسیون دوچرخه سواری در بخش سرعت که سایر نفرات می توانند خودی نشان دهند نگاه مثبتی ندارد.

شرط غیر ممکن مدیر تیم های ملی

آقای سلگلی مدیر تیم های ملی گفته اند که هر کس تایم مدال قهرمانی آسیا را بیاورد به بازی های آسیایی جاکارتا اعزام می شود. وقتی رکوردگیری ما در پیست 333 متر بتن روباز انجام می شود ، واضح است که هیچ وقت تایم ما ، تایم مدال قهرمانی آسیا نخواهد شد. گرچه در این مسابقات، شرایط برای همه یکسان بود اما اگر پیست سرپوشیده 250 متر در ایران وجود داشت تایم ها و رکوردها می توانست روز به روز به رکوردهای آسیا و حتی جهان خود را نزدیک کند.

دوچرخه سواری بانوان از سال 86 در ایران کلید خورد و چیزی نزدیک به 10 سال در ایران قدمت دارد.  مسابقات برون مرزی و کاپ آسیایی برای دوچرخه سواران کم است و رقابت های داخلی نیز کم تعداد برگزار می شود.

فدراسیون دوچرخه سواری هم می گوید که اگر تایم های ثبت شده ، تایم های مدال در قهرمانی آسیا باشد در آن صورت به اعزام دوچرخه سوار اقدام می کند در حالی که در بخش مردان از بین 6 نفر رکابزن بخش سرعت فقط یک نفر ، تایم مدال آسیایی را ثبت کرده اما قرار است 4 یا 5 نفر به بازی های آسیایی اعزام شوند و فعلا هیچ نگاهی به دختران رکابزن سرعت وجود ندارد.

2 نفر از استقامت و نیمه استقامتی ها قرار است به بازی های آسیایی جاکارتا اعزام شوند در حالی که عملکرد آن ها در قهرمانی آسیا نشان می دهد نمی توانیم از آن ها انتظار زیادی داشته باشیم.

تلاش می کنم نظر فدراسیون را تغییر دهم

هنوز در مرحله تمرینات قدرتی و استقامتی هستم و هنوز به سرعت دلخواهم نرسیده ام و با توانی استقامتی در یک مسابقه سرعت شرکت کردم با این حال زمانی که ثبت کردم بد نبود.

به اندازه کافی تمرین کرده ام و از نظر بدنی در شرایط خوبی هستم. هدف اصلی من حضور در بازی های آسیایی جاکارتا است و تلاش می کنم نظر فدراسیون را در مورد اعزام دوچرخه سواران سرعت تغییر دهم. می خواهم در صورتی که اعزام شوم ، بدرخشم و عملکرد قابل قبولی داشته باشم و حتی در رشته سرعت ، مدال بگیرم البته تحقق این هدف ، بدون حمایت فدراسیون دوچرخه سواری مقدور نیست.

اثر گذاری باد بر رکوردها

شرایط مسابقه عالی بود. برگزاری و قضاوت مسابقه در سطح ایده آل انجام گرفت اما مشکل همیشگی و دائمی ما رقابت در پیست 333 متر بتن روباز است در حالی که رکوردهای چنین پیستی با پیست 250 متر سرپوشیده به مراتب تفاوت دارد و از این موضوع نباید در مقایسه عملکرد دوچرخه سواران ایرانی با خارجی ها ، نادیده گرفت. طوفان و حتی یک جریان ملایم باد بر تایم دوچرخه سوار اثر می گذارد.

مسابقه دادن در چنین ساعتی (ساعت شب و پس از افطار ماه رمضان) تجربه اول من بود. صرف نظر از زمان ، بحث اصلی باد و یا بارش شبانه در فصل بهار بود که اگر این عوامل تاثیرگذار وجود نداشت می شد تایم های بهتری ثبت کرد.

همه دوچرخه سواران پیشرفت کرده اند ، همه انگیزه دارند. اردوهای مختلف را پشت سر گذاشته اند و در مسابقه هم همه چیز بر سر صدم ثانیه پیش می رود اما گاهی شانس در رکورد شما اثر می گذارد مثلا در زمان مسابقه شما ممکن است باد شدیدی وزیدن بگیرد و درست در زمان مسابقه رقیب شما آن باد کم شود.

سرعتی ها را هم ببینند ؛ توقع زیادی نیست

اعزام هر یک از نمایندگان ایران برای همه ما افتخار است و از اعزام رکابزنان استقامت هم خوشحال می شویم اما توقع این که به بچه های سرعت هم فرصت داده شود انتظار نابجایی نیست.

پرستو باستی در میانمار نتیجه خوبی نگرفت و در مسابقات امیدها موفقیتی کسب نکرد و سمیه یزدانی هم در مسابقات استقامت بزرگسالان در میانمار چهل و هفتم شده بود. ماندانا دهقان هم با وجو این که لژیونر ما در امارات است و مسابقات زیادی داده اما سطح او هم در حد رتبه 24 یا 25 آسیا است.

در حالی که دوچرخه سواران سرعتی ،در بدترین حالت هفتم تا نهم آسیا می شوند و حتی اگر روی آن ها کار شود می توانند در جمع 5 نفر برتر هم بایستند. در بخش بانوان ، رتبه پنجمی دوچرخه سواران ایرانی در اولین تجربه آسیایی نمی تواند رتبه بدی باشد چنان که در بخش مردان هم ، نتیجه ما همین است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=4905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.