7
دوچرخه سواری دختران

اسدی: کمیته ملی المپیک در اعزام جاده دختران تجدید نظر کند

  • کد خبر : 91103
  • 25 اردیبهشت 1402 - 14:55
اسدی: کمیته ملی المپیک در اعزام جاده دختران تجدید نظر کند
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: برای اولین بار یک خانم در تور حرفه‌ای رکاب زده است و این موضوع می‌تواند نظر کمیته ملی المپیک را برای حضور جاده دختران در بازی‌های آسیایی هانگژو تغییر دهد.

به گزارش افرا ورزش، رسول اسدی، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، درباره حذف سه رشته دوچرخه‌سواری برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: این موضوع از سوی وزارت ورزش هنوز به صورت رسمی به ما اعلام نشده. من فکر می‌کنم باید در رشته جاده دختران یک تجدید نظر کنند، ما استدلال‌های فنی را به کمیته ملی المپیک اعلام خواهیم کرد.فکر می‌کنم کمیته یک تعداد نفرات را اعلام می‌کنند و ما آن را مدیریت خواهیم کرد. ما مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو داریم و امیدواریم در این مسابقات دوچرخه‌سواران موفق به کسب مدال شوند تا نظر کمیته ملی المپیک هم نسبت به رشته جاده دختران تغییر کند.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در پاسخ به این سوال که از بین سه رشته حذفی از سوی کمیته ملی المپیک کدام در بازی‌های آسیایی شانس مدال بالایی دارد، عنوان کرد: ما در جاده دختران شانس بالایی داریم. در حال حاضر دهقان در تور معتبر ولتای اسپانیا رکاب زد و یکی از اتفاقات نادری که در رشته دوچرخه‌سواری رخ داده است. اولین بار است که یک خانم در تور حرفه‌ای رکاب زده و مسابقه را تمام کرده است.

وی تأکید کرد: عملکرد او هم با توجه به اعداد و رقمی که ثبت کرده بسیار خوب و قطعا قابل دفاع است و ما در بخش جاده دختران شانس داریم و امیدواریم در بازی‌های آسیایی هانگژو هم شرکت کنیم. البته مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو داریم و در آن رقابت‌ها ملی‌پوشان محک جدی خواهند خورد و قطعا روی تصمیم نهایی کمیته ملی المپیک تاثیر خواهد گذاشت. در رقابت‌های قهرمانی آسیا عیار دوچرخه‌سواران مشخص خواهد شد. این مسابقات در خردادماه برگزار می‌شود و پس از آن هم مسابقه‌ای در تایلند داریم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91103
  • نویسنده : مبینا میرزایی
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری برنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.