15
لیگ جهانی کاراته ۲۰۲۱

کاراته وان استانبول | رزیتا علیپور مدال نقره کسب کرد

  • کد خبر : 57592
  • 24 اسفند 1399 - 14:12
کاراته وان استانبول | رزیتا علیپور مدال نقره کسب کرد
رزیتا علیپور کاراته کای مازندرانی تیم ملی کاراته زنان در پی آسیب دیدگی و غیبت در فینال وزن خود در لیگ جهانی کاراته وان استانبول به مدال نقره اکتفا کرد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ اولین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در استانبول امروز به پایان رسید و با کسب مدال نقره توسط رزیتا علیپور ، تیم ملی کاراته بانوان ایران با دو مدال نقره و برنز به کار خود پایان داد.

قرار بود در دیدار نهایی وزن منهای ۶۱ کیلوگرم امروز رزیتا علیپور کاراته کای اهل قائم شهر به دیدار جوانا پرکوویچ از صربستان برود اما علیپور به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد تا به مدال نقره بسنده کند.

این تصمیم از سوی سمانه خوش قدم سرمربی تیم ملی کاراته بانوان به دلیل کشیدگی تاندون رزیتا علیپور در ناحیه مچ پا در دیدار نیمه نهایی و نگرانی از تشدید مصدومیت اتخاذ شد.

جوانا پرکوویچ کاراته کای صرب که دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ در اسپانیا محسوب می‌شود در دیدار نیمه نهایی از سد شیما آل سعدی دیگر کاراته کای ایرانی این وزن عبور کرده بود.

رزیتا علیپور در استانبول در دور اول استراحت داشت اما در دوم به مصاف ریستیک جاسا جاسا از اسلوونی رفت و او را ۶ بر صفر شکست داد.

علیپور در ادامه و از دور سوم آنیتا سروگینا از اوکراین را شکست داد و در دور چهارم در یک بازی آسان ۷ بر یک از سد به تینا الشتادسیتر از نروژ عبور کرد.

رزیتا علیپور در دور پنجم و در مرحله نیمه نهایی به مصاف مروه کوبان کاراته کای خوشنام ترکیه رفت و با عبور از او به فینال رسید.

کاراته کای بااخلاق مازندرانی که هنوز به کسب سهمیه المپیک امیدوار است قصد دارد سومین سهمیه کاراته زنان در توکیو را در هفته‌های حساس آتی به چنگ آورد.

تیم ملی کاراته زنان در بخش کومیته انفرادی با هدایت سمانه خوش قدم و با ترکیب رزیتا علیپور، سارا بهمنیار، شیما آل سعدی و طراوت خاکسار در کاراته وان استانبول ۲۰۲۱ شرکت کرد که با دو مدال نقره رزیتا علیپور و برنز سارا بهمنیار به کار خود پایان داد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.