16

کاراته انتخابی المپیک جوانان/ خنکدار دومین سهمیه را کسب کرد ، حذف آلتونی

  • کد خبر : 6280
  • 09 تیر 1397 - 20:12
کاراته انتخابی المپیک جوانان/ خنکدار دومین سهمیه را کسب کرد ، حذف آلتونی

آخرین مرحله رقابت های کاراته گزینشی المپیک در حالی در اوماگ کرواسی برگزار شد که پس از کسب سهمیه توسط مبینا حیدری ، فاطمه خنکدار نیز موفق شد برای ایران کسب سهمیه کند اما نگین آلتونی این شانس را از دست داد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” ، دومین و آخرین روز از مسابقات کاراته انتخابی المپیک جوانان که آخرین فرصت برای کسب سهمیه است و در شهر اوماگ کرواسی برگزار می شود ، با رقابت 2 دختر کاراته کای ایرانی و تحت رهبری سمانه خوش قدم همراه بود.

پس از این که در دور رقابتی نخست در روز اول ، مبینا حیدری موفق به کسب نشان نقره شد و جواز حضور در المپیک جوانان را کسب کرد 2 نماینده دیگر ایران شامل نگین آلتونی و فاطمه خنکدار که نتوانسته بودند در روز نخست به فینال اوزان خود برسند تلاش دوباره ای را برای کسب سهمیه آغاز کردند.

در آخرین فرصت برای کسب سهمیه ، در وزن منهای 53 کیلوگرم ، فاطمه خنکدار در دور اول یک بر صفر از سد آسیا آگوس از ایتالیا گذشت در حالی که برنز لیگ جهانی بلغارستان و برنز جوانان اروپا سال ۲۰۱۸ در کارنامه این کاراته کا ایتالیایی دیده می شد.

خنکدار در دومین دور برابر آزیره توکتاگازی از قزاقستان 4 بر یک صاحب برتری شد و در دور سوم باز هم این نتیجه را این بار برابر ملیوا ماریجا از مقدونیه تکرار کرد و سرانجام با برتری 2 بر یک برابر لوئیز موزنیز از لیتوانی در دور چهارم ، به نیمه نهایی رسید.

فاطمه در مسابقه نیمه نهایی برابر آوگل جیل از آلمان پس از تساوی صفر صفر در هانتی پیروز شد و دومین سهمیه المپیک جوانان را برای ایران به دست آورد و راهی فینال هم شد.

اما در وزن به اضافه 68 کیلوگرم ، نگین آلتونی کاراته کای آینده دار کشورمان در دور اول برابر دلیزا سجیجا از سوئیس 3 بر صفر پیروز شد در حالی که نگین در روز نخست نیز این کاراته کا را 5 بر صفر شکست داده بود.

بداقبالی نگین آلتونی در دور دوم از راه رسید و او با شکست 2 بر صفر برابر النا لیهتونن از فنلاند شانس کسب سهمیه المپیک جوانان در آرژانتین را از ذست داد. بدین ترتیب در صورت موفقیت فاطمه خندار ایران با 2 سهمیه کاراته المپیک جوانان به کار خود پایان می دهد و یا در غیر این صورت با تک سهمیه مبینا حیدری کارش را به اتمام خواهند رساند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=6280

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.