19

کاراته انتخابی المپیک جوانان ؛ مبینا حیدری اولین سهمیه را کسب کرد

  • کد خبر : 6224
  • 08 تیر 1397 - 19:34
کاراته انتخابی المپیک جوانان ؛ مبینا حیدری اولین سهمیه را کسب کرد

رقابت های کاراته انتخابی المپیک جوانان آخرین مرحله خود را در شهر اوماگ کرواسی دنبال کرد. مبینا حیدری ، فاطمه خنکدار و نگین آلتونی با هدایت سمانه خوش قدم برای کسب سهمیه عملکرد قابل توجهی در این مسابقات داشند که مبینا حیدری توانست در روز نخست سهمیه المپی جوانان را کسب کند.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” ؛ آخرین مرحله رقابت های کاراته گزینشی سهمیه المپیک جوانان در شهر اوماگ کرواسی برگزار شد و دختران کاراته کاهای کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

در مسابقات برگزار شده 3 کاراته کای ایران با هدایت سمانه خوش قدم مسابقات خود را تا مراحل پایانی با پیروزی پشت سر گذاشتند.

در وزن منهای 53 کیلوگرم ، فاطمه خنکدار مارگاریتا بالتزی از یونان را 6 بر یک شکست داد و در دور دوم ، ماریجا میلوا از مقدونیه را 5 بر یک برد. فاطمه سپس در دور سوم برابر ایوانا کامنوآ از بلغارستان پس از تساوی صفر صفر در هانتی پیروز شد.

خنکدار در مسابقه خود در دور چهارم برابر آیکا اوکازاکی از تایلند ، دارنده عنوان قهرمانی لیگ جهانی بلغارستان ۲۰۱۸, برنز آسیایی ژاپن ۲۰۱۸ و طلا نوجوانان جهان ۲۰۱۷  دو بر صفر شکست خورد اما بار دیگر برای کسب سهمیه به میدان می رود.

در دسته منهای 59 کیلوگرم ، مبینا حیدری در دور نخست مارتا میکولیژ از لهستان را 3 بر صفر مغلوب کرد و در دوم دوم ون لین از چین تایپه را 7 بر یک شکست داد. مبینا در دور سوم اوکسانا بازلوک از اوکراین را پس از تساوی صفر صفر در هانتی برد و در دور چهارم برابر نوال اتالب از بلژیک پس از تساوی 4 بر 4 در قانون سن شو برنده شد.

مبینا در دور پنجم در مصاف با آسیا اوخاتو از فرانسه و دارنده نایب قهرمانی جوانان اروپا در سال ۲۰۱۸ موفق شد 5 بر 2 پیروز شود و اولین سهمیه المپیک جوانان را کسب کند. با این برد حیدری به فینال راه یافت و ۳ بر صفر نتیجه را به آنا چرنیشوا از روسیه واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

در وزن به اضافه 59 کیلوگرم ، نگین آلتونی ابتدا به دیدار آلینا کارپیشینا از اوکراین رفت و پس از تساوی صفر صفر در هانتی برنده مسابقه شد. وی سپس در دیدار برابر میسارا بایومی از مصر 8 بر صفر برنده شد و در دور سوم دلزا سجیجا از سوییس را 5 بر صفر شکست داد تا به دور چهارم راه یابد.

آلتونی در دور چهارم برابر آنیکا سلید از نروژ  پس از تساوی صفر صفر در هانتی بازنده شد و نتوانست به فینال راه یابد اما هنوز هم شانس کسب سهمیه دارد و برای کسب سهمیه المپیک به مصاف حریفان می رود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=6224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.