16
اوضاع برای ستاره کاراته ایران نگران کننده است

عباسعلی در انتظار معاینات تکمیلی | قهرمانی جهان و آسیا را از دست داد؟

  • کد خبر : 64940
  • 18 مرداد 1400 - 18:30
عباسعلی در انتظار معاینات تکمیلی | قهرمانی جهان و آسیا را از دست داد؟
مصدومیت حمیده عباسعلی ستاره کاراته ایران در آخرین دیدارش در المپیک توکیو جامعه کاراته را نگران کرده و احتمال پارگی دوباره رباط صلیبی زانوی او وجود دارد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ با گذشت دو روز از رقابت حمیده عباسعلی در المپیک توکیو و حذف غم انگیزش ، هنوز وضعیت نهایی مصدومیت او مشخص نیست و فدراسیون کاراته نیز در این خصوص اظهار نظری نداشته است.

عباسعلی در جریان چهارمین و آخرین دیدار خود در دور گروهی مسابقات کاراته المپیک در وزن به اضافه 61 کیلوگرم برابر لی گونگ از چین از ناحیه زانو آسیب دید و یک دقیقه پایانی را لنگ لنگان به کار ادامه داد و در نهایت از دور مسابقات کنار رفت.

دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و مسئول کادر پرشکی کاروان ایران در المپیک توکیو تنها مقام رسمی است که درباره آسیب دیدگی حمیده عباسعلی صحبت کرده است.

به گفته او، کاراته کای ایران در کلینیک دهکده المپیک معاینه شده است و هنوز مشخص نیست آیا رباط صلیبی او دوباره پاره شده یا خیر اما در این باره، تردید وجود دارد که باید منتظر معاینات تکمیلی باشد.

از سوی دیگر غضروف پای حمیده عباسعلی دچار آسیب دیدگی شدید شده است. عباسعلی در حال حاضر با عصا قادر به راه رفتن است و در بازگشت به تهران و انجام معاینات تکمیلی وضعیت او مشخص می شود.

در صورتی که حمیده عباسعلی بار دیگر دچار پارگی رباط صلیبی شده باشد رویدادهای زیادی را از دست می دهد و ممکن است مدتی بسیار طولانی دور از میادین باشد.

کاراته ایران در پاییز سال 1400 مسابقات قهرمانی جهان در امارات را در پیش دارد و از دست دادن عباسعلی به معنای از دست دادن یک شانس بزرگ برای کسب مدال است و. جایگزینی در حد او نیز وجود ندارد.

حمیده-عباسعلی-ملی-پوش-کاراته-زنان-در-المپیک-توکیو-Hamideh-Abbasali-Iranian-Karate

از سوی دیگر مسابقات قهرمانی آسیا نیز پس از تعیین تکلیف احتمالا در ماه های آتی برگزار خواهد شد و عباسعلی پس از 7 دوره حضور پیاپی در مسابقات قهرمانی آسیا، احتمالا در آن غایب خواهد بود.

اگر آسیب عباسعلی نیازمند عمل جراحی و دوران ریکاوری طولانی باشد حضور او حتی در بازی های داخل سالن آسیا (به شرط لغو نشدن) و بازی های آسیایی 2022 هانگ ژو نیز در هاله ای از ابهام قرار می گیرد.

نگاهی به تقویم کاراته ایران تا پایان سال 2020 نشان می دهد کاراته رویدادهای بسیار مهمی شامل قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان، بازی های داخل سالن آسیا و بازی های آسیایی و همچنین لیگ جهانی را در پیش دارد و حمیده عباسعلی احتمالا، حداقل بخشی از این رویدادها را از دست خواهد داد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=64940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.