16
برنامه‌های سازمان لیگ فوتبال برای مسابقات دختران

لیگ برتر، تک گروه برگزار می‌شود، لیگ‌های پایه به صورت منطقه‌ای

  • کد خبر : 65919
  • 01 شهریور 1400 - 13:00
لیگ برتر، تک گروه برگزار می‌شود، لیگ‌های پایه به صورت منطقه‌ای
برگزاری مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر کشور در دستور کار سازمان لیگ قرار گرفته. لیگ برتر هم قرار است تک گروه برگزار شود.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ لیگ برتر فوتبال زنان ایران به طور سنتی و معمول در ۶ ماه دوم سال برگزار می‌شود اما کرونا سبب شده کسی با اطمینان از آغاز لیگ فوتبال بانوان در مهر ماه صحبت نکند.

سازمان لیگ به دنبال آغاز لیگ برتر فوتبال زنان از اواخر مهر یا هفته نخست آبان است و همه این‌ها به شرط این است که افسار گسیختگی کرونا تا آن زمان به پایان برسد.

پلن دیگر سازمان لیگ، برگزاری لیگ فوتبال بانوان به روال سابق است. در لیگ ۹۹، تیم‌ها در ۲ گروه با هم رقابت کردند اما سازمان لیگ علاقه‌ای به تکرار برنامه ۹۹ ندارد مگر این که مجبور شود.

بدین ترتیب بر اساس یک طرح اولیه، لیگ به صورت تک گروه همانند همه دوره گذشته برگزار خواهد شد.

مسئله دیگری که ذهن سازمان لیگ را در بخش زنان مشغول کرده، مسابقات رده‌های سنی پایه است و سازمان لیگ می‌داند اگر این مسابقات را برگزار نکند نسلی از دختران فوتبالیست باید در خانه بمانند.

مسابقات پایه قرار بود مرداد و شهریور ۱۴۰۰ برگزار شود اما کرونای دلتا، برنامه‌ها را لغو کرد.

مسابقات در رده جوانان برای متولدین ۸۲ تا ۸۴ و در رده نوجوانان برای متولدین ۸۴ تا ۸۶ سازماندهی شده و این فرصتی برای استعدادیابی برای تیم‌های ملی است که جز این مسابقات، راه دیگری برای یافتن ستاره‌های جدید ندارند.

چالش دیگر، هزینه‌های حضور در مسابقات پایه است و برای این منظور مقرر شده استان‌های هم‌جوار به صورت متمرکز در گروه‌های ۴ تیمی با هم مسابقه دهند.

بدین ترتیب هزینه‌های شرکت در این مسابقات کاهش می‌یابد و استان‌های بدون حامی مالی نیز توسط هیئت فوتبال استان‌های خود امکان پشتیبانی حضور در مسابقات را پیدا می‌کنند.

تیم‌های اول و دوم گروه‌های منطقه‌ای نیز به مرحله بعد که مسابقات قهرمانی کشور را شامل می‌شود راه پیدا می‌کنند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=65919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.