12
با پایان دوران سمانه خوش قدم

فرخناز ارباب سرمربی تیم ملی کاراته زنان شد | سلام به روزگار جدید

  • کد خبر : 66855
  • 14 شهریور 1400 - 18:36
فرخناز ارباب سرمربی تیم ملی کاراته زنان شد | سلام به روزگار جدید
فرخناز ارباب حالا سرمربی تیم ملی کاراته زنان ایران است. او جانشین سمانه خوش قدم شده است تا تیم ملی را برای مسابقات جهانی آماده کند.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ فرخناز ارباب انتخاب کمیته فنی فدراسیون کاراته برای هدایت تیم ملی کاراته زنان است. ارباب به عنوان یک مربی کهنه کار که مورد اقبال عمومی جامعه کاراته است به تیم ملی می‌آید.

دوران سمانه خوش قدم در تیم ملی با ناکامی در توکیو به پایان رسید. روزهای ناگوار با ناکامی رزیتا علیپور در کسب سهمیه آغاز شد و با اتفاقات تلخ برای سارا بهمنیار و حمیده عباسعلی در ژاپن به پایان رسید.

در جلسه شورای فنی، سمانه خوش قدم به نقطه پایان راه خود رسید و از تیم ملی رفت. حالا از میان گزینه‌های موجود که تفاوت عمیقی هم با هم ندارند، نوبت به فرخناز ارباب رسیده که سرمربی تیم ملی باشد.

او وارث یک صندلی لرزان است. صندلی بی وفا به سمانه خوش قدم، ستاره موسوی، لیلا بهرامی و سایرین که حالا ارباب، روی آن می‌نشیند تا دختران کاراته کا را در مسابقات قهرمانی جهان هدایت کند.

تصمیم جدید در شورای فنی فدراسیون کاراته این است که مربیان مرد به تیم ملی زنان کمک کنند درست مثل روالی که پیش‌تر در تیم‌های ملی والیبال، فوتبال و فوتسال زنان نیز انجام می‌شده است یعنی سرمربی زن و مشاور فنی مرد.

در خانواده کاراته، انتصاب او بر هدایت تیم ملی، تقریباً مورد رضایت عمومی است. فرخناز ارباب از سوی خانواده کاراته، به عنوان مربی باتجربه و مناسب با توجه به داشته‌های موجود ارزیابی می‌شود.

فرخناز ارباب پس از عمری ایستادن کنار تاتامی به عنوان مربی، از دوشنبه ۱۵ شهریور در قامت سرمربی تیم ملی وارد کارزار می‌شود جایی که مأموریت او انتخاب ترکیب تیم ملی برای مسابقات جهانی است.

تیمی که ارباب در اختیار می‌گیرد، متفاوت با همه تیم‌های قبلی است. او ایران را باید بدون حمیده عباسعلی که چشم امید دائمی ما برای مدال است به جام جهانی ببرد.

 

از سوی دیگر، احیای رزیتا علیپور، طراوت خاکسار، استفاده از ظرفیت جوان‌ها و زمینه سازی برای بازی‌های آسیایی هانگ ژو مأموریت او را حساس جلوه می‌دهد.

لیلا بهرامی دی ماه سال ۹۸ در گفتگویی اذعان کرده بود که آینده تیم ملی پس از المپیک نگران کننده است. حالا به همان زمان رسیده‌ایم و نقطه‌ای که برای ماه‌ها و سال‌های پیش رو، سرنوشت ساز است.
لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=66855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.