19
فاصله اوج تا حضیض برای او به سرعت و ناباورانه طی شد

پایان سمانه خوش قدم در تیم ملی کاراته | بدترین سه ماه سال!

  • کد خبر : 66187
  • 03 شهریور 1400 - 11:31
پایان سمانه خوش قدم در تیم ملی کاراته | بدترین سه ماه سال!
فدراسیون کاراته اعلام کرد سمانه خوش قدم سرمربی تیم ملی کاراته به پایان کار خود در تیم ملی بزرگسالان رسیده است. دوران خوش قدم زمانی به پایان رسید که تلاش المپین ها در توکیو بی نتیجه بود.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ فدراسیون کاراته سه شنبه شب اعلام کرد که در جلسه کمیته فنی، تصمیم بر آن شده که سمانه خوش قدم به کار خود به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته زنان ادامه ندهد.

روز ۴ مهر ۱۳۹۸ بود که فدراسیون کاراته سمانه خوش قدم را به جای ستاره موسوی سرمربی تیم ملی کاراته بزرگسالان کرد تا موسوی قربانی تغییر در رأس مدیریت فدراسیون کاراته شود.

با حضور حسن طباطبایی، افسانه باقری از سمت نایب رییسی فدراسیون کاراته کنار گذاشته شد و سپس نوبت به ستاره موسوی رسید تا تیم ملی را تحویل مربی‌ای دهد که تیم ملی جوانان را در مسابقات قهرمانی آسیا و المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین هدایت کرده بود.

این تغییر در حساس‌ترین زمان ممکن رخ داد چرا که تیم ملی در آستانه حضور در ششمین مرحله لیگ جهانی ۲۰۱۸ بود و کسب سهمیه برای ایران، یک اولویت به شمار می‌رفت. خوش قدم بر صندلی‌ای نشست که ستاره موسوی در آن جایگاه، سه ماه قبل ۶ مدال مسابقات را کسب کرده بود.

دوران سمانه خوش قدم در تیم ملی با کسب 2 سهمیه برای ایران در المپیک با حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار و مدال‌هایی برای ایران در لیگ جهانی همراه بود و کرونا مانع از این شد که خوش قدم با تیم ملی، جام جهانی یا قهرمانی آسیا را تجربه کند.

در دوران خوش قدم، او تحت فشار طیف مخالفانش بود. مخالفان سمانه خوش قدم می‌گفتند که او نگاهی عادلانه به همه دختران کاراته کا ندارد. این ایده به طور مستقیم از توجه خاص خوش قدم به نفراتی بود که با او در تیم ملی جوانان در سال ۲۰۱۸ در مسابقات جوانان آسیا در ژاپن شرکت کرده بودند.

عدم حضور و نظارت بر سوپرلیگ کاراته و سایر رویدادهای تاثیرگذار به عنوان سرمربی تیم ملی که موظف به دیدن همه و القای احساس عدالت به نفرات است بر این انتقادات دامن زد.

 

سمانه خوش قدم هرگز زیر بار این مدل نگرش به کاراته کاها و این که به نفرات خاص و محدودی اعتماد و توجه دارد نرفت و تاکید کرد که بهترین‌ها باید در تیم ملی باشند. با این حال، سمانه خوش قدم در ماه‌های پایانی حضور در تیم ملی، دوستان زیادی نداشت.

بدترین سه ماه سال

با وجود همه انتقادات، سمانه خوش قدم به دلیل نتایج مناسب در لیگ جهانی و کسب 2 سهمیه المپیک موقعیت مناسبی در تیم ملی کاراته داشت و به نظر می‌رسید جایگاه او رویدادهای کلیدی سال ۲۰۲۲ مستحکم است.

با این حال در لحظه کلیدی، لغزش در توکیو کار دست او داد. موفقیت حداقل یکی از ۲ دختر کاراته کای ایران در المپیک توکیو جای پای او را محکم می‌کرد اما بهمنیار و عباسعلی در توکیو حذفی غم انگیز داشتند.

 

یک دقیقه پایانی جدال حمیده عباسعلی با لی گونگ چینی در المپیک توکیو، احتمالاً برای سمانه خوش قدم این احساس را به همراه داشته که باید خود را برای طیفی گسترده‌تر از انتقادات آماده کند.

به نظر می‌رسد خوش قدم پس از پایان المپیک آماده تحویل پست خود در تیم ملی کاراته بود و این اتفاق در نهایت رخ داد. او پیش از اعزام به توکیو به خاطر انتقاداتی که به دلیل سهمیه نگرفتن رزیتا علیپور به او شده بود، متأثر و غمگین بود.

 

در آن مقطع، سمانه خوش قدم به عنوان یکی از عوامل ناکامی رزیتا علیپور از سوی منتقدان و به طور خاص اطرافیان رزیتا علیپور مورد نقد قرار می‌گرفت. بدترین سه ماه سال برای سمانه خوش قدم سرانجام به پایان رسید. فاصله اوج و حضیض برای او به سرعت، ناباورانه و بیرحمانه طی شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=66187
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.