14
مرحله اول دوومیدانی باشگاه‌های کشور

پلیمر خلیج فارس صدرنشین شد، سپاهان اسیر هایجک مهره‌هایش

  • کد خبر : 66983
  • 16 شهریور 1400 - 9:55
پلیمر خلیج فارس صدرنشین شد، سپاهان اسیر هایجک مهره‌هایش
مرحله اول مسابقات دوومیدانی زنان باشگاه‌های کشور با صدرنشینی پلیمر خلیج فارس و بهبود ۴ رکورد به پایان رسید. هایجک مهره‌های فصل گذشته سپاهان، این تیم را به رتبه سوم فرستاد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ نخستین مرحله مسابقات دوومیدانی زنان باشگاه‌های کشور یکشنبه و دوشنبه ۱۴ و ۱۵ شهریور در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب در شرق تهران برگزار شد.

پلیمر خلیج فارس خرم آباد موفق ترین تیم این مرحله بود. هایجک چند مهره های تاثیرگذار سپاهان توسط دانشگاه آزاد و پلیمر خلیج فارس،  معادله قدرت را تغییر و سپاهان را در موقعیتی قرار داد که با رتبه سوم مرحله اول را به پایان برساند.

در این مسابقات، تیم دانشگاه آزاد با هدایت سپیده توکلی توانست موفقیت قابل توجهی در کسب عناوین نخست مواد مختلف را کسب کند. از جمله این موفقیت‌ها شکستن رکورد ۴ در ۱۰۰ متر امدادی زنان پس از ۴۷ سال بود.

نتایج درخشان دانشگاه آزاد در رقابت با حریفان مدعی شامل سپاهان و پلیمر خلیج فارس، حاصل تلاش دانشگاه آزاد برای جذب مهره‌های کلیدی است گرچه این تیم در پایان مرحله نخست، پشت سر صدرنشین یعنی پلیمر قرار دارد.

رکورد-دو-4-در-100-متر-امدادی-بانوان-شکست-دانشگاه-آزاد-سپیده-توکلی-فهیمه-کلهر-فائزه-نسایی-فائزه-آشورپور-الهام-کاکلی-ساناز-امیری-پور

مهم‌ترین اتفاق این مرحله، بهبود رکورد ۴ در ۱۰۰ متر امدادی زنان پس از ۴۷ سال بود. الهام کاکلی، فائزه آشورپور، ساناز امیری پور و فائزه نسایی نفراتی بودند که با پیراهن دانشگاه آزاد این رکورد را شکستند.

دیگر رکوردشکنی بزرگسالان توسط پریسا عرب رخ داد که معمولاً هر سال رکوردی را جابجا می‌کند. دونده اراکی در ماده ۱۰ هزار متر، با زمان ۳۶:۴٫۱۷ دقیقه رکورد جدیدی بر جای گذاشت.

همچنین ۲ رکورد رده سنی جوانان در این مسابقات جابجا شد. ابتدا فاطمه زهرا قلعه نویی در ۱۰ کیلومتر پیاده روی با زمان ۵۶:۵۴ دقیقه رکورد خودش را بهبود بخشید و سپس فاطمه محیطی زاده در هفتگانه با امتیاز ۴۶۶۳ رکوردی که به خودش تعلق داشت را شکست.

غیبت زهرا جعفر آبادی قهرمان همیشگی ماده پیاده روی و فرزانه فصیحی دونده المپیکی سپاهان در این مرحله از نکات بارز بود. فصیحی که در المپیک توکیو در ۱۰۰ متر برای ایران دوید از مرحله دوم با سپاهان به پیست باز می‌گردد.

جزئیات و ریز نتایج مسابقات دوومیدانی باشگاه‌های کشور ۱۴۰۰ را در بخش ویژه این مسابقات ببینید. (کلیک روی تصویر)

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=66983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.